HELENA CHRISTENSEN, GAVIN ROSSDALE, ŞI PELLE DE LA “THE HIVES” SE ALĂTURĂ CAMPANIEI MTV EXIT ÎN LUPTA ÎMPOTRIVA EXPLOATĂRII ŞI TRAFICULUI DE FIINŢE UMANE ŞI PREZINTĂ “VIEŢI PARALELE”

BUCURESTI - 12 mai 2005

Comunicat tip General in Social

Topmodelul Helena Christensen, leaderul formaţiei rock “Bush”, Gavin Rossdale, şi “Howlin” Pelle Almqvist, vocalistul grupului suedez “The Hives” şi-au unit forţele pentru a prezenta “Vieţi paralele”, un serial care face parte din campania MTV EXIT, campanie care luptă împotriva traficului de fiinţe umane.

HELENA CHRISTENSEN, GAVIN ROSSDALE, ŞI PELLE DE LA “THE HIVES” SE ALĂTURĂ CAMPANIEI MTV EXIT ÎN LUPTA ÎMPOTRIVA EXPLOATĂRII ŞI TRAFICULUI DE FIINŢE UMANE ŞI PREZINTĂ “VIEŢI PARALELE”

“Vieţi paralele” este continuarea documentarului “Trafic inuman”, prezentat de Angelina Jolie şi difuzat în reţeaua MTV Europe în februarie 2005. “Trafic inuman” a fost de asemenea difuzat de 25 de posturi TV din 17 ţări europene de Ziua Internaţională a Femeii (8 Martie).

Seria “Vieţi paralele” va fi difuzată începând cu 9 mai 2005, şi include cinci scurtmetraje care au rolul de a informa şi preveni tinerii europeni în legătură cu traficul de femei şi fete în scopul exploatării sexuale. În cele cinci episoade ale seriei joacă tineri actori şi actriţe din Europa de Est şi de Vest, iar filmările au fost făcute în Belgrad, Serbia, o zonă grav afectată de această tragedie. Filmele vor putea fi vizionate şi pe website-ul oficial al campaniei MTV EXIT, disponibil în 14 limbi: www.mtvexit.org.

“Sper că implicarea mea, a lui Gavin şi a lui Pelle în campania EXIT va convinge şi alte persoane din domeniul artistic, al divertismentului, muzicii şi modei să ni se alăture în lupta împotriva traficului şi exploatării. Sunt mândră să iau parte la această campanie şi sper că aceste filme vor influenţa pozitiv atitudinea şi comportamentul tinerilor, şi îi vor încuraja să aibă ceva de spus despre această problemă critică”, a declarat Helena Christensen.

Fiecare episod al seriei “Vieţi paralele” recreează o situaţie normală, din viaţa de zi cu zi a unor tineri, prezentată în contrast cu întâmplările şocante povestite de victimele traficului. Subliniind diferenţele şi asemănările dintre tinerii aflaţi de o parte şi de alta a acestui dialog, “Vieţi paralele” transmite puternice mesaje anti-trafic publicului principal al MTV – tinerii, care sunt de asemenea şi ţinta traficanţilor care vor să-i exploateze.

Scurtmetrajele vor fi difuzate de MTV România în fiecare seară, la ora 20:00, începând cu 16 mai 2005.

Seria “Vieţi paralele” include:

1. “Plătind preţul” – Tinerii europeni sunt încurajaţi să se informeze în legătură cu traficul şi să accepte faptul că plătind pentru sex pot fi complici la violarea unei victime a traficului, iar banii lor încurajează exploatarea.

2. “Alegerea corectă” – Tinerele vulnerabile sunt îndemnate să analizeze foarte bine situaţia, să ceară sfaturi, pentru a putea lua decizii raţionale şi în cunoştinţă de cauză în legătură cu viitorul lor.

3. “Satul global” – Tinerilor din întreaga Europă li se arată că traficul de fiinţe umane este una dintre cele mai grave forme de încălcare a drepturilor omului şi că exploatarea are loc oriunde, chiar şi în imediata lor apropiere, nu numai în “cealaltă parte a lumii”.

4. “Ocazia bate la uşă” – Tinerii din ţările “sursă” ale traficului (Europa de Est şi Centrală, fosta Uniune Sovietică) sunt încurajaţi să se unească şi să se implice activ în deciziile care privesc viitorul prietenilor, colegilor şi rudelor lor.

5. “Ziua judecăţii” – Tinerii europeni sunt îndemnaţi să aibă o atitudine tolerantă şi înţelegătoare faţă de sutele de mii de victime ale traficului care încearcă să-şi refacă vieţile.

Ca şi documentarul “Trafic inuman”, seria “Vieţi paralele” va fi oferită în mod gratuit tuturor posturilor TV care vor dori să o difuzeze.

Campania MTV EXIT este susţinută de SIDA, Agenţia Suedeză pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională.

Despre 4 ACE-pr&publicity

MTV EXIT
MTV EXIT este o campanie multiplă de conştientizare şi prevenire, care are menirea de a atrage atenţia asupra traficului de tinere în scopul exploatării sexuale în Europa. MTV EXIT este prima campanie iniţiată de Fundaţia MTV Europe. Campania a fost declanşată în Novi Sad, Serbia în 2004 cu o mare prezenţă la Festivalul EXIT, o colaborare între MTV şi NGO care a implicat cele mai mari nume ale muzicii live din întreaga lume. Aproximativ 150.000 de oameni au venit să asiste la reprezentaţiile unor artişti cum sunt: Iggy Pop, Massive Attack, Cypress Hill, Goldfrapp şi o serie de DJ internaţionali. Tineri activişti şi grupări anti-trafic din toată regiunea au distribuit participanţilor materiale promoţionale de prevenire. Canalul MTV, care cuprinde 15 ţări din Europa de Est a produs o emisiune de o oră cu reprezentaţii live, interviuri cu artiştii şi informaţii despre traficul de oameni. Programul Festivalului - din august 2004 - poate fi urmărit gratuit, on-line, de cei din estul Europei.
Pentru mai multe informaţii despre Campania MTV EXIT accesaţi: www.mtvexit.org

Fundaţia MTV Europe
Fundaţia MTV Europe este o oganizaţie britanică cu scop caritabil, înfiinţată în 2003. Misiunea Fundaţiei – “Free Your Mind” – este de a folosi şi a creşte capacitatea reţelei MTV de a informa tinerii europeni şi adulţii în legătură cu probleme sociale critice şi nedreptăţi cu care se confruntă societatea.
Tel: +40 (0)21 659 30 47 / +40 (0)31 402 27 39
office@4ace.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/4-ace-prpublicity/helena-christensen-gavin-rossdale-si-pelle-de-la-the-hives-se-alatura-campaniei-mtv-exit-in-lupta-impotriva-exploatarii-si-traficului-de-fiinte-umane-si-prezinta-vieti-paralele