TELEVIZIUNILE EUROPENE SE ALĂTURĂ MTV ÎN LUPTA ÎMPOTRIVA TRAFICULUI UMAN

BUCURESTI - 9 martie 2005

Comunicat tip General in Social

21 de canale TV din 17 ţări difuzează documentarul “Trafic inuman”, realizat de MTV, cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii

TELEVIZIUNILE EUROPENE SE ALĂTURĂ MTV ÎN LUPTA ÎMPOTRIVA TRAFICULUI UMAN

Documentarul realizat de MTV Networks Europe, “Trafic Inuman”, atrage atenţia asupra unei probleme critice – traficul de fete şi femei în scopul exploatării sexuale. El este difuzat de 21 de canale de televiziune din 17 ţări europene cu ocazia Zilei Internationale a Femeii (8 Martie). Această iniţiativă va creşte audienţa documentarului la un număr estimat de 130 de milioane de telespectatori, dintre care milioane de tineri din Europa Centrala şi de Est – una dintre regiunile cele mai afectate de această tragedie. Documentarul este disponibil în mod gratuit pentru televiziunile din lumea întreagă şi nu este supus legilor privind drepturile de autor.

Prezentat de laureata Oscarului, actriţa Angelina Jolie, care este de asemenea ambasadoare ONU în probleme de drepturile omului, “Trafic inuman” este un documentar de 30 de minute, realizat cu scopul de a informa şi de a preveni publicul asupra pericolului asociat cu traficul şi exploatarea sexuală. Jolie a comentat: “Este o tragedie ca în secolul 21 sute de mii de persoane să fie supuse traficului şi exploatării în fiecare an. Sper că această campanie, iniţiată de MTV, va ajuta fetele şi femeile să se protejeze faţă de acest pericol prin luarea unor decizii corecte în legătură cu viitorul lor, şi sper sa ne facă pe noi toţi să înţelegem că avem responsabilitatea – şi puterea – de a pune capăt exploatării şi traficului, oriunde ar apărea şi indiferent de forma pe care ar avea-o”.

Mary Robinson, fost Comisar pentru Drepturile Omului în cadrul ONU, în prezent Director Executiv în probleme de drepturile omului al CWWL (Council of Women World Leaders), a declarat: "Ziua Internaţională a Femeii este un prilej pentru ca femeile şi bărbaţii din toate ţările, indiferent de apartenenţa etnica şi culturală, să se reunească pentru a sărbători extraordinarele acte de curaj de care au dat dovadă femeile obişnuite în lupta pentru drepturile lor. Traficul de fete şi femei cu scopul exploatării sexuale este o încălcare flagrantă a drepturilor fundamentale, şi felicit televiziunile care vor difuza documentarul pentru a atrage atenţia nu numai asupra acestei probleme, ci şi asupra eforturilor pe care le fac diverse persoane şi organizaţii care luptă împotriva traficului, în întreaga lume”.

“Trafic inuman” descrie fenomenul traficului şi exploatării sexuale prin intermediul poveştilor reale trăite de persoane implicate în reţele de trafic, atât victime, cât şi traficanţii care le explotează; femei vulnerabile faţă de pericolul traficlului; tineri care plătesc pentru sex, şi cei care lupta împotriva traficului, ajută victimele şi îi aduc pe traficanţi în faţa justiţiei.

Alte elemente ale campaniei EXIT vor include şi „Vieţi paralele”, o serie de 5 scurte filme care transmit mesaje clare împotriva traficului şi care vor fi difuzate de toate reţelele europene MTV începând cu martie 2005. Aceste filme vor cuprinde “Preţul plătit” un film care are menirea de a atenţiona tinerii din Europa asupra rolului pe care îl pot juca în traficul uman dacă aleg să plătească pentru sex şi „Ziua Judecăţii” care promite toleranţă şi compasiune pentru victimele traficului. În august 2004 MTV Europa a prezentat un reportaj de 45 de minute despre Festivalul EXIT din Serbia, care a adunat peste 150.000 de artişti şi tineri veniţi să susţină campania împotriva traficului.


Cunoscută de cei care frecventează cinematografele ca fiind cea care a dat viaţă eroinei jocul de calculator, „Tomb Raider” (2001) şi „Tomb Raider: Leagănul vieţii” (2003), Angelina Jolie a fost aclamată pentru Oscarul câştigat în anul 1999 cu filmul „Girl Interrupted”. Alte filme în care a jucat sunt: „Gone In Sixty Seconds” (2000), „The Bone Collector” (1999) and „Hackers” (1995). Cel mai recent film în care apare este producţia lui Oliver Stone, „Alexander” (2004), şi filmul care urmează a fi lansat, „Mr. And Mrs. Smith” (2005).


Campania MTV EXIT este susţinută de SIDA (Agenţia Suedeză de Dezvoltare a Cooperării Internaţionale).

Canalele următoare difuzează “Trafic inuman” cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii:
AlbaniaTop Channel
Bosnia & HerzegovinaRTSBiH (FTV)
Pink BiH
BulgariaBNT
CroaţiaHRT
Republica CehăPrima TV
IslandaRUV
ItaliaJimmy
LetoniaLTV
LituaniaLithuanian Radio & TV
MacedoniaTV MAKSPOT
MaltaPBS
Republica MoldovaTRM
PortugaliaRTP (RTP1)
RomâniaTVR (TVR2)
Serbia & MuntenegruPink TV
RTS
B92
TVK 9
Pink M (Montenegro)
RTCG (Montenegro)
SlovaciaSlovak Television
UcrainaICTV

În întreaga lume (Europa, America de Nord, Asia, Africa), documentarul va fi transmis prin satelit pe canalul Pink Plus – în limba sârbă.


MTV EXIT
MTV EXIT este o campanie multiplă de conştientizare şi prevenire, care are menirea de a atrage atenţia asupra traficului de tinere în scopul exploatării sexuale în Europa. MTV EXIT este prima campanie iniţiată de Fundaţia MTV Europa. Campania a fost declanşată în Novi Sad, Serbia în 2004 cu o mare prezenţă la Festivalul EXIT, o colaborare între MTV şi NGO care a implicat cele mai mari nume ale muzicii live din întreaga lume. Aproximativ 150.000 de oameni au venit să asiste la reprezentaţiile unor artişti cum sunt: Iggy Pop, Massive Attack, Cypress Hill, Goldfrapp şi o serie de DJ internaţionali. Tineri activişti şi grupări anti-trafic din toată regiunea au distribuit participanţilor materiale promoţionale de prevenire. Canalul MTV, care cuprinde 15 ţări din Europa de Est a produs o emisiune de o oră cu reprezentaţii live, interviuri cu artiştii şi informaţii despre traficul de oameni. Programul Festivalului - din august 2004 - poate fi urmărit gratuit, on-line, de cei din estul Europei.


Pentru mai multe informaţii despre Campania EXIT accesaţi www.mtvexit.org

Despre 4 ACE-pr&publicity

MTV Networks Europe
MTV Europe este cel mai important canal european de muzică, transmiţând 24/24, şi ajungând în peste 146 milioane de case în 52 de regiuni. Reaţeaua MTV Europe include următoarele canale: MTV España, MTV European (canal de limbă engleză care deserveşte 24 de ţări, între care Republica Cehă, Israel şi Turcia), MTV France (care deserveşte Franţa, Belgia şi vorbitorii de limbă franceză din Elveţia), MTV Central (care transmite în Germania, Austria şi regiunile elveţiene unde se vorbeşte limba germană), MTV2 Pop (canal specializat în muzică pop care transmite în Germania), MTV Italia, MTV NL, MTV Nordic, MTV Polska, MTV Classic (un canal care se adresează publicului polonez cu vârste cuprinse între 25 şi 40 de ani), MTV Portugal, MTV Romania, MTV HU, MTV Russia, MTV UK & Ireland; canalele specifice Marii Britanii includ MTV Dance, MTV Base, MTV Hits, MTV2, VH1 Classic, VH2 şi TMF UK cu MTV Base, MTV Hits, MTV2, VH1 European şi VH1 European Classic – disponibil în întreaga Europă. Reţeaua MTV Europe include şi TMF în Olanda, TMF Flandra, canalul francez specializat în jocuri video Game 1, canalele pentru copii Nickelodeon şi Paramount Comedy în Marea Britanie, Italia şi Spania. Toate mărcile sunt create astfel încât să satisfacă gusturile şi nevoile fiecărei pieţe.


Telefon/fax: +40 (0)21 659 30 47 / +40 (0)31 402 27 39

office@4ace.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/4-ace-prpublicity/televiziunile-europene-se-alatura-mtv-in-lupta-impotriva-traficului-uman