Oamenii vor fi motivați atunci când cred că efortul lor va conduce la o anumita performanță

BUCURESTI - 14 decembrie 2018

Comunicat tip General in Social

Victor H. Vroom, professor la Yale School of Management- o autoritate a analizei psihologice a comportamentului în organizații, în special în leadership și luarea deciziilor- definește motivația în cartea sa din 1964 Work and Motivation, ca un procesde guvernare a alegerilor între formele alternative de activități voluntare,un proces controlat de către individ.

Vroom

Vroom

Individul face alegeri bazate pe estimări în ceea ce privește rezultatele așteptate ale unui anumit comportament și dacă, în cele din urmă acesta conduce la rezultatele dorite. Motivația este un produs al speranței individului că un anumit efort va duce la scopul propus, rezultat pentru individ,cunoscut sub numele de valență.

Vroom consideră că orice comportament motivat este produsul a două variabile cheie:

valenţa (în sensul de atractivitate) unui anumit rezultat pentru individul în cauză;

aşteptarea că o anumită acţiune va fi urmată de unrezultat previzibil.

Acţiunile unui individ sunt determinate de un raţionament în trepte:

E –nivelul de expectaţie: „sunt capabil săfac această muncă?“

I –instrumentalitatea: „cred căsunt capabil săfac această muncă; da racţionând voi obţine vreun rezultat?“

V –valenţa: „cred căsunt capabil să fac această muncă şi că acţionând astfel voi obţine anumite rezultate.”

Deci, motivația este determinată de trei factori: expectanță, instrumentalitate și valență.

Oamenii vor fi motivați atunci când cred că efortul va conduce la o performanță, ei pot vedea o legătură clară între performanță și anumite rezultate, iar rezultatele sunt importante pentru ei.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/acasa-media/oamenii-vor-fi-motivati-atunci-cand-cred-ca-efortul-lor-va-conduce-la-o-anumita-performanta