40 ani de la scanarea primului produs, folosind codul de bare GS1 (denumit anterior cod UPC)

BUCURESTI - 26 iunie 2014

Comunicat tip General in Retail

26 iunie 1974-26 iunie 2014 – De la platformele de încărcare ale depozitelor la micile magazine de retail, pentru toți lucrătorii din lanțul global de aprovizionare și cumpărătorii de pe mapamond se va auzi astăzi cunoscutul sunet de beep al codului de bare GS1 de aproape de 5 miliarde de ori. Însă, mai mult ca sigur, niciunul dintre ei nu va realiza faptul că fiecare dintre acele beep-uri reprezintă un punct de referință semnificativ în dezvoltarea primei soluții de urmărire și trasabilitate a Sistemului de Standarde GS1.

În urmă cu patruzeci de ani, în data de 26 iunie 1974, Sharon Buchanan a fost primul casier care a scanat un cod de bare GS1 în incinta unui supermarket Marsh din orașul Troy, Ohio (SUA), iar Clyde Dawson, directorul de cercetare și dezvoltare al Marsh, a devenit primul cumpărător al unui produs cu prețul codificat pe ambalaj.

Produsul respectiv era un pachet de gumă Wrigley 's Juicy Fruit. Costa 67 cenți, iar rolul său în istorie nu a fost neglijat, fiind expus publicului în Muzeului Național al Istoriei Americane din cadrul Institutului  Smithsonian din Washington.

“Imaginați-vă că nu ar exista codul de bare”, spunea Miguel Lopera, Președinte și CEO al GS1 - organizație neutră, globală, non-profit, cu sediul în Bruxelles, Belgia, având organizații membre în peste 110 țări, care gestionează majoritatea codurilor de bare folosite în prezent, la nivel global. “Vă puteți imagina cozile de la casele de marcat? Vă imaginați ce frustrați ar fi clienții? Închipuiți-vă cum ar fi ca într-o zi scannerul de la un hypermarket sau supermarket să nu funcționeze și casierii să introducă manual codul de bare în cazul fiecărui produs. Din punct de vedere comercial, imaginați-vă cum codul de bare permite unui mic fabricant din India să își comercializeze produsele în orice parte a lumii, eticheta putând fi citită în orice țară, indiferent de limbă.”

“De la începuturile sale în 1930, Marsh s-a aflat în fruntea schimbării și a dezvoltării din industria supermarketurilor”, declară Tom O'Boyle, CEO și Președinte al lanțului Marsh Supermarkets. “Magazinul nostru din Ohio se afla aproape de Institutul de Studierea Scanării și Dezvoltării NCR, cu care am colaborat îndeaproape pentru a materializa ideea, împreună cu IBM și Spectra Physics. Pare de necrezut că un singur eveniment din Troy, Ohio a putut lansa o revoluție a tehnologiei, cu impact asupra tuturor tipurilor de afaceri din lume”.

Gândiți-vă la toate scanările care au loc în fiecare zi”, spunea Tim Smucker, Președinte al Consiliului de Administrație al J.M. Smucker Company și Vice-președinte și Președinte Emerit al Consiliului de Administrație GS1. “Sunt miliarde. Influențează viețile tuturor și îmbunătățesc calitatea experienței de cumpărare. Nu cred că altceva a avut un impact mai mare decât codul de bare asupra facilitării activităților comerciale din întreaga lume.”

Codurile de bare reprezintă componenta universal recunoscută a Sistemului de Standarde GS1, cel mai des utilizat sistem de standarde ale lanțurilor de aprovizionare din lume. Sistemul se bazează pe standarde și soluții globale în vederea îmbunătățirii eficienței și vizibilității globale a lanțurilor de aprovizionare, fiind dezvoltat și implementat de către GS1. Soluțiile de urmărire și trasabilitate le permit companiilor din întreaga lume să își identifice în mod unic articolele comerciale (produse și servicii), bunurile, unitățile logistice, livrările, locațiile fizice, dar și o corporație sau un schimb de servicii între furnizor și destinatar.

Atunci când acest sistem puternic de identificare este combinat cu codurile de bare GS1 sau cu alte soluții din Sistemul de Standarde GS1, companiile, inclusiv competitorii, pot stabili o conexiune între obiectele fizice sau logice și informațiile cerute de lanțul de aprovizionare. Atunci când acea conexiune este creată, se poate spune că GS1 și-a îndeplinit scopul de a crea o lume a comerțului global.

“Acest lucru reprezintă ceva unic în sectorul de retail”, declara Lopera. “Când privesc în viitor, dorința mea este ca această conexiune să se creeze în multe alte sectoare, deoarece putem adăuga un nou standard global oricărui alt sector. Astfel toată lumea, companiile, comunitățile, consumatorii, pot beneficia de acest lucru.”

“Procesul de apropiere a comunităților și de găsire a valorilor și a soluțiilor comune este la fel de important ca soluțiile propriu-zise”, declara Smucker. “Iar acel proces este cultura organizațională a Asociației GS1. Procesul este aplicat alimentelor deoarece oferă transparență și trasabilitate, ceea ce îmbunătățește siguranța și securitatea alimentară. Diminuarea produselor irosite din industria alimentară este extrem de importantă pentru compania noastră, dar și pentru industrie în general. Rezolvarea problemelor care duc la irosirea alimentelor va aduce un beneficiu imens pentru viitorul omenirii.”

Citiți mai multe despre aniversarea de 40 ani a GS1 la adresa: http://40.gs1.org

Despre GS1

GS1 este o organizație neutră, globală, non-profit, care dezvoltă și menține cel mai utilizat sistem din lume de standarde pentru lanțul de aprovizionare. Standardele GS1 sporesc în multe sectoare eficiența, siguranța și vizibilitatea lanțurilor de aprovizionare. Având Organizații Membre locale în peste 110 țări, GS1 colaborează cu comunitățile de parteneri comerciali, organizații industriale, state și furnizori de tehnologie pentru a putea înțelege și răspunde nevoilor comerciale prin adoptarea și implementarea de standarde globale. GS1 este condusă de mai mult de un milion de companii utilizatoare, care desfășoară mai mult de șase miliarde de tranzacții pe zi, în peste 150 țări, utilizând standardele GS1.

Pentru mai multe informații, vizitați www.gs1.org

Despre Lanțul de Supermarketuri Marsh

Având sediul în Indianapolis, Marsh deține 61 de supermarketuri, 15 MainStreet Markets și 3 O'Malia's Food Markets în Indiana și Ohio, cu 40 de locații de farmacii în Indiana. Marsh este primul magazin alimentar din lume care a folosit scanarea electronică pentru înregistrarea vânzărilor.

Despre Asociatia GS1 Romania

GS1 inseamnă Global Standard One - cea mai importantă organizaţie globală ce dezvoltă şi administrează standarde pentru identificare, codificare şi comunicaţii în domeniul lanţurilor de distribuţie. Lanţurile de distribuţie se regăsesc în viaţa oricărui sector economic, făcând ca standardele GS1 sa fie multisectoriale şi multiindustriale. GS1 înseamnă coduri de produs GTIN (Global Trade Item Number), reprezentate în coduri de bare (EAN-13), tag-uri RFID, conţinând EPC (Electronic Product Code), coduri de locaţie GLN (Global Location Number) pentru identificarea partenerilor în comerţul electronic, precum şi multe altele. Toate acestea în scopul de a permite companiilor şi/sau instituţiilor, la nivel naţional sau internaţional, să vorbească acelaşi limbaj de afaceri! Principalele 2 atribute definitorii ce asigură succesul mondial al utilizării Sistemului de Standarde GS1 sunt: UNICITATEA codificatorilor şi GLOBALITATEA sistemului. GS1 Romania – Organizaţie membră a GS1 Europe şi GS1 Global, a înregistrat utilizatorul de prefix cu numărul 3500 în România. Aşadar, în al 15-lea an de activitate, cu peste 3500 de companii româneşti deţinând prefix internaţional GS1, construind proiecte de utilitate pentru comunitatea de afaceri din România, Organizaţia Naţională pentru Codificarea Articolelor, Serviciilor şi Locaţiilor- GS1 Romania, rămâne partenerul cel mai important pentru firmele româneşti în domeniul standardelor de identificare, codificare şi comunicaţii electronice pentru lanţurile de distribuţie. O lume. Un limbaj global al afacerilor. GS1 Romania

Taguri: cod de bareMarshwrigley
Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-gs1-romania/40-ani-de-la-scanarea-primului-produs-folosind-codul-de-bare-gs1-denumit-anterior-cod-upc