TOP PR România 2016

BUCURESTI - 27 octombrie 2016

Comunicat tip General in Afaceri, Industrie, Media / Publicitate, Stiinta / Cercetare, Internet

Miercuri, 26 Octombrie, în cadrul Galei Biz PR Awards, Revista Biz a lansat rezultatele topului celor mai performante agenţii de PR, ediţia 2016, un studiu BIZ şi Unlock Market Research, aflat la a patra ediţie. Pentru al treilea an consecutiv, Golin România ocupă primul loc în top. Pe locul al doilea în clasament se află McCann PR, în urcare faţă de 2015.

Top 10

Top 10

Miercuri, 26 Octombrie, în cadrul Galei Biz PR Awards, Revista Biz a lansat rezultatele topului celor mai performante agenţii de PR, ediţia 2016, un studiu BIZ şi Unlock Market Research, aflat la a patra ediţie.

Topul agenţiilor de PR din România este realizat în baza colectării şi analizei indicatorilor care vizează măsurarea performanţelor de business ale agenţiilor de PR şi a imaginii pe care acestea o au în rândul companiilor care plătesc pentru servicii de consultanţă în comunicare. La fel ca în ediţiile anterioare, clasamentul nu este doar despre cifre de afaceri, profitabilitate sau fee-uri şi nici doar despre evaluări din partea clienţilor, ci despre toate acestea la un loc, corelate în baza unui algoritm dezvoltat în parteneriat cu compania de cercetare Unlock.

Pentru al treilea an consecutiv, Golin România ocupă primul loc în top. Pe locul al doilea în clasament se află McCann PR, în urcare faţă de 2015. Cele două agenţii de PR sunt urmate de SmartPoint, MSLGROUP The Practice, GMP Public Relations, Graffiti PR, DC Communication, Grayling România, Premium Communication şi Rogalski Damaschin Public Relations.

Metodologia studiului

Topul celor mai performante agenţii de PR, ediţia 2016, este rezultatul corelării a două clasamente preliminare, fiecare având câte o pondere egală (50% - 50%):

topul performanţei în business

      - realizat prin analizarea a patru indici financiari, fiecare având câte o pondere alocată: cifra de afaceri din 2015 (33%), suma totală a fee-urilor încasate în 2015 (33%), profitabilitatea agenţiei – profitul inregistat în 2015 raportat la numărul de membri ai echipei (17%) – şi rata de creştere a cifrei de afaceri în 2015 faţă de 2014 (17%).

topul performanţei agenţiilor din perspectiva clienţilor

    - realizat pe baza răspunsurilor oferite de un eşantion reprezentativ la nivel de industrie alcătuit din clienţi ai serviciilor de PR (specialişti şi manageri cu expertiză în zona de marketing, PR, comunicare, corporate affairs şi CSR, dar şi general manageri şi antreprenori).

Pe baza studiului prezentat în exclusivitate în cadrul conferinţei "PR and the WEB" şi Galei BIZ PR AWARDS, au fost acordate următoarele premii:

Best Practice:

Cea mai bună capacitate de analiză 2016:  GMP PR

Cea mai bună capacitate de raportare 2016: Graffiti PR

Cea mai bună capacitate de implementare 2016: Golin România

Cea mai creativă agenţie 2016: MSLGROUP The Practice

Premiul pentru “Performanţă în business” - SmartPoint

Categoria: agenţii cu cifră de afaceri de peste 1 milion de euro

Premiul pentru “Performanţă în business” - Trust Communications

Categoria agenţii cu cifră de afaceri mai mică de 1 milion de euro 

Premiul “PR Proffesional of The Year” - Monica Jitariuc, Managing Director, MSLGROUP The Practice

Premiul “Notorietate în comunicare strategică - Sorana Savu, Senior Partner, Premium Communication

Premiul “Recunoaștere pentru contribuţia la dezvoltarea industriei de PR din România” - DC Communication

Premiul “Recunoaștere pentru contribuţia la dezvoltarea industriei de PR din România” - Image PR

Premiul “Recunoaștere pentru contribuţia la dezvoltarea industriei de PR din România” - Premium PR

Gazda ediţiei PR and the WEB 2016, ce a avut loc la Hotel Intercontinental, a fost Marius Florea Vizante.

Clasamentul integral – Top 30 de Agenţii, precum şi Indexul Agenţiilor de PR pot fi citite în revista Biz nr. 301, online, pe http://www.revistabiz.ro/top-pr-romania-2016/, dar şi în ghidul Top PR România 2016, a cărei primă ediţie a fost lansată în cadrul galei.

 

***

Despre Unlock Market Research

Unlock este o companie de consumer know-how şi cercetare de piaţă cu capital 100% românesc, înfiinţată în 2008. Unlock este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural, centrate pe descoperirea de insight-uri despre oameni, categorii şi branduri care să contribuie la creşterea clienţilor pentru care lucrează. Calitatea proiectelor companiei a dus la recunoaşterea acesteia dincolo de România, Unlock coordonând în prezent cercetări internaţionale, nu doar locale. Unlock este frecvent numit ca partener strategic în numeroase cazuri de Effie, cei mai mulţi dintre clienţii săi fiind de altfel şi premiaţi. La sfârşitul anului 2014 Unlock a trecut printr-un proces de repoziţionare şi schimbare de logo, transformându-se în agenţie de consumer know-how integrat (cercetare de piaţă, data mining, poziţionare de brand, insight generation, consumer trends innovation). Unlock se adaptează astfel la noile reguli de marketing care vizează raportarea la om în totalitatea sa, şi nu doar din rolul de consumator al unei categorii. Noul scop al agenţiei este acela de a-ţi ajuta clienţii să-şi crească cota de piaţă fiind relevanţi pentru consumatorii de azi, tehnologizaţi, super informaţi şi mult mai încrezători în forţele proprii. Unlock ajută brandurile să crească şi să schimbe lumea în bine, pentru oameni.

www.unlock-research.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/biz-age/top-pr-romania-2016