Cum influenteaza valorile romanesti mediul autohton de afaceri? Afla de la Interact

BUCURESTI - 19 aprilie 2005

Comunicat tip General in Afaceri

Pentru prima oara in Romania, compania de training Interact, cu ajutorul Gallup Organization Romania, a realizat un studiu despre influenta valorilor asupra comportamentului romanesc si a mediului de afaceri din Romania.

Acest studiu este deosebit de interesant deoarece permite generarea unor concluzii fondate pe baza unei cercetari sociologice solide. Aceste concluzii vor permite analiza acelor practici manageriale si de resurse umane care se potrivesc sau nu in mediul romanesc si care sunt motivele care duc la aceste rezultate.

Cum influenteaza valorile romanesti mediul autohton de afaceri? Afla de la Interact

“ este deviza unor mari companii ale lumii, dar cum poti face acest lucru fara a cunoaste in amanunt specificul local? Pornind de la aceasta idee am incercat sa aflam care sunt caracteristicile romanilor si cum pot acestea influenta mediul nostru de afaceri. Astfel, in urma studiului au rezultat idei extrem de interesante care arunca o lumina noua asupra evolutiei mediului de afaceri din Romania” declara Adina Luca, consultant Interact si coordonator al acestui studiu.

Principalele concluzii ale acestui studiu se refera la modul in care valorile si comportamentul romanilor se reflecta asupra practicilor organizationale si manageriale, structurilor organizationale, leadership-ului, marketingului si practicilor in managementul resurselor umane. Mai mult, studiul ofera si o perceptie clara asupra implicatiilor care vor exista odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.

“Acest studiu este un excelent instrument pentru companiile internationale de a intelege si valorifica specificul romanesc. Aceasta cercetare este un excelent exemplu practic al faptului ca Interact se implica concret in adaptarea cursurilor internationale la specificul mediului romanesc de afaceri.” sustine Georgeta Dendrino, Managing Director Interact.

Studiul arata ca valorile romanilor se refera la distanta mare fata de autoritate, colectivism, feminitate, grad ridicat de evitare a incertitudinii si orientarea pe termen scurt.

Acest studiu a fost efectuat folosind “Perspectiva dimensiunilor culturale” dupa metoda lui Geert Hofstede si a folosit, ca instrument de lucru, Value Survey Module dezvoltat de Institute of Research for Intercultural Communication infiintat de profesorul Hofstede. Un suport important pentru realizarea studiului a venit din partea lui Julian Genov, patronul firmei ProSoft din Bulgaria, partenerul Interact in aceasta tara.

Despre Bridge Communication

Interact este unul din liderii pieţei de training din România. Având parteneriate solide cu importante companii de profil din Occident, Interact deţine licenţe pentru cursuri internaţionale de succes pe care le adaptează la specificul mediului de afaceri din România.
Andrei Stefanescu
Account Executive-Bridge Communication
andrei.stefanescu@bridgecommunication.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/bridge-communication/cum-influenteaza-valorile-romanesti-mediul-autohton-de-afaceri-afla-de-la-interact