Nouă companii susțin familiile defavorizate în prima Cursă a Cumpărăturilor Caritabile organizată de United Way România

BUCURESTI - 30 mai 2016

Comunicat tip General in Afaceri, Media / Publicitate, Social, Retail, CSR

Fundația United Way România, cu sprijinul Carrefour, a organizat astăzi prima ediție a Cursei Cumpărăturilor Caritabile, în care 57 de voluntari – angajați din opt companii, jurnaliști și bloggeri – s-au înscris într-o cursă contracronometru, pentru a ajuta 14 familii defavorizate.

Nouă companii susțin familiile defavorizate în prima Cursă a Cumpărăturilor Caritabile organizată de United Way România

Împărțiți în echipe de câte 4 și încurajați de colegi,  voluntarii au încercat ca în timp record să achiziționeze necesarul de alimente și produse de uz personal, necesare primelor familii înscrise în proiect. Timp de 2 ore, echipele, aspirante și la titlul de ”Cele mai rapide cumpărături” au umplut coșul unei familii dezavantajate, pe baza unei liste de nevoi prestabilite și în limita unui buget donat de compania pe care a reprezentat-o. Pe lângă alimente, produse de igienă, cumpărăturile pentru cele 14 familii au inclus frigidere, mașini de spălat, biciclete și jucării pentru cei mici.

Prima ediție a Cursei Caritabile de Cumpărături a numărat aproape 60 de concurenți, valoarea totală a bunurilor donate în cele două ore de competiție ridicându-se la aproximativ 60.000 lei.

”Cursa Cumpărăturilor Caritabile este un proiect în care abordăm diferit atât relația cu beneficiarii programelor noastre cât și cu sponsorii proiectelor derulate de United Way România. Numărul voluntarilor din companii și media înscriși în cursă a fost mai mare decât estimările inițiale așa încât suntem optimiști în ce privește următoarele etape ale competiției. În opinia noastră, toți participanții la acest proiect sunt câștigători indiferent de locul pe care au terminat cursa iar cel mai important premiu pe care îl primesc cei 57 de voluntari este bucuria de a dărui”, a declarat Cristina Damian, Director Executiv United Way România.

În România,  statisticile oficiale arată că 70% din bugetul lunar al unei gospodării cu venituri medii este utilizat pentru a asigura necesarul de produse de bază. În mediile dezavantajate, veniturile unei familii sunt de multe ori insuficiente pentru a acoperi aceste cheltuieli de bază, în special când membrii familiei trebuie să compenseze lipsa serviciilor sociale de stat, lipsa accesului la servicii medicale și chiar și la alocații, în cazul copiilor.

Prin Cursa Cumpărăturilor Caritabile, United Way România a ales să ajute familii din București și zonele limitrofe, cu venituri financiare reduse, ai căror membri se confruntă cu probleme de sănătate sau cu lipsuri acute de resurse, dar care doresc să le ofere copiilor lor un viitor mai bun.

„Cursa Cumpărăturilor Caritabile, o acțiune umanitară în care Carrefour a crezut de la bun început,  este un ajutor bine venit pentru toate familiile care au venituri financiare precare. Suntem alături de orice gest caritabil care poate veni în sprijinul familiilor cu dificultăți financiare sau acțiuni prin care le putem asigura produse de maximă necesitate și le aduc bucurii și zile mai senine în case. Ne-a plăcut cu atât mai mult această inițiativă cu cât a reușit să mobilizeze angajați din companii, jurnaliști din presa românească și bloggeri pentru o cauză nobilă, totul organizat într-o manieră creativă, printr-o cursă contracronometru de cumpărături”, a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing&Comunicare, PR&Solidaritate, Dinamică Comercială&Pricing Carrefour România.

Membrii echipelor concurente sunt angajați ai unor companii precum Carrefour, Centrade-Cheil, Cetelem, DLA Piper, IBM, Raiffeisen Bank, Raiffeisen Leasing și Veranda (Central European Financial Services), printre aceștia numărându-se Andrei Pogonaru – Partner, Central European Financial Services, Genpact –și Călin Avram, CFO Genpact Europe.

Printre cei care au luat startul în competiția de cumpărături caritabile se numără și bloggerii Anca Leibovici, Oana D. Botezatu, Alexandra Druță, Ariel Constantinof, Bianca Moruș, Andrei Vulpescu, Florin Grozea și Alina Aliman, redactor Alistmagazine.ro, care au făcut cumpărături pentru două dintre familiile beneficiare ale evenimentului. Un alt susținător United Way care a participat la eveniment este Diana Bart, prezentator Prima TV, care a înmânat medaliile și diplomele câștigătorilor în cadrul festivității de premiere.

Echipa care a câștigat prima ediție este HELPAHOLICS, formată din angajați ai companiei DLA PIPER, aceasta terminând cursa într-un timp de 31:36 minute. Locul II este ocupat de echipa SPEED FOR NEED, reprezentanta a companiei RAIFFEISEN. Locul III a fost ocupat de echipa UNITED FOR GOOD, reprezentată de echipa de bloggeri. 

Prin programele sale, United Way România sprijină anual peste 500 de familii să iasă din dificultate și să spere la o viață mai bună. Prin ajutorul pe care United Way România îl acordă, părinții sunt susținuți profesional – pentru a își găsi un loc de muncă, financiar – pentru a își întreține familia cu puținele resurse pe care le au, parental – pentru a-și susține copiii să primească o educație de calitate, în timp ce copiii sunt integrați în centre de zi unde sunt ajutați să își continue școala indiferent de lipsurile de acasă. Astfel, întreaga familie este ajutată să rămână împreună și să depășească greutățile pe care le întâmpină.

Despre Carrefour Romania S.A

Despre Fundația United Way România

Fundația United Way România susține programe și inițiative sociale care îmbunătățesc viețile copiilor, adulților și vârstnicilor aflați în dificultate. Activitatea Fundației se concentrează pe cele trei direcții care pun bazele unei comunități prospere: acces la o educație de calitate, servicii bune de sănătate și un venit suficient pentru a întreține o familie. United Way România acționează ca un organizator comunitar, mobilizând o rețea extinsă de parteneri din comunitate – ONG-uri, companii, instituții publice, lideri din societatea civilă, donator și voluntari – să își coordoneze eforturile pentru a produce un impact colectiv.

Despre Carrefour
Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viața de zi cu zi. În fiecare zi, acesta primește în magazinele sale peste 10 milioane de clienți din lumea întreagă, oferindu-le o gamă largă de produse și servicii la prețuri echitabile.
În România, Grupul Carrefour numără 190 de magazine dintre care 29 hipermarketuri 'Carrefour', 107 supermarketuri 'Market', 43 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact' și un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/carrefour-romania-s-a/noua-companii-sustin-familiile-defavorizate-in-prima-cursa-a-cumparaturilor-caritabile-organizata-de-united-way-romania