TÂRGUL DE PROMOVARE A TURISMULUI ŞI MEŞTEŞUGURILOR DIN MARAMUREŞ

BUCURESTI - 12 aprilie 2005

Comunicat tip General in Turism


Între 15 – 16 aprilie, la World Trade Plaza Bucureşti se va organiza Târgul de Promovare a Turismului şi Meşteşugurilor din Maramureş, organizat de Programul de Dezvoltare a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, finanţat de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID).

TÂRGUL DE PROMOVARE A TURISMULUI ŞI MEŞTEŞUGURILOR DIN MARAMUREŞ

Printre alţii, în cadrul acestui târg vor expune un număr de 21 de artizani populari maramureşeni, care au absolvit de curând un curs de marketing în cadrul Proiectului de Formare al Craft Center: Marketing pentru Artizani. Ei îşi vor aranja standurile şi îşi vor prezenta materialele promoţionale şi produsele conform celor învăţate la curs. Prin creaţiile lor, artizanii care au participat la acest proiect aduc în faţa publicului tradiţiile Maramureşului şi le fac o invitaţie tuturor celor care vizitează târgul, de a nu ocoli Maramureşul în călătoriile lor prin ţară.

Vă aşteptăm la acest eveniment unic, unde veţi avea ocazia să apreciaţi atât ofertele agenţiilor de turism, cât şi frumoasele creaţii ale meşterilor maramureşeni.


PROGRAMUL EVENIMENTULUI:


Festivităţile de deschidere vor include un spectacol susţinut de o formaţie maramureşeană, o prezentare a frumuseţilor naturale şi a oamenilor locului, discursuri susţinute de Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, domnul Marius Crivţonencu (se aşteaptă confirmarea), de domnul Mircea Drăghici, Secretar general al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, de subprefectul judeţului Maramureş, domnul Gheorghe Achim şi de domnul Rodger D. Garner, Directorul pentru România al Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID).

Muzică şi prezentare turistică a Maramureşului

10:00Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, domnul Marius Crivţonencu (se aşteaptă confirmarea)
10:05 Subprefectul judeţului Maramureş, domnul Gheorghe Achim
10:15Secretarul General al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, domnul Mircea Drăghici
10:20Directorul USAID România, Rodger D. Garner

Muzică şi prezentare turistică a Maramureşului

10:30Conferinţă de presă


PREZENTARE GENERALĂ A PROIECTULUI DE TURISM DIN CADRUL PROGRAMULUI EDS
Creşterea competitivităţii în domeniul turismului
România dispune de o gamă foarte largă de atracţii culturale şi resurse naturale, ceea ce îi conferă un potenţial turistic deosebit, care nu este utilizat la adevărata sa valoare. Principalele beneficii ale unei industrii turistice bine dezvoltate sunt, printre altele, crearea de locuri de muncă şi creşterea economică. Veniturile pe care România le obţine din turism se cifrează în jur de 800 de milioane USD anual, ceea ce înseamnă aproximativ 3,5% din PIB; se aşteaptă ca acestea să crească până la 4,3% în următorii 5 ani. Guvernul României a precizat că turismul este o prioritate naţională. În acest moment, industria turismului include aproximativ 10.000 de IMM-uri, majoritatea furnizori de bunuri şi servicii, mai ales în turismul rural. Toţi aceşti factori contribuie la faptul că turismul este un sector atractiv pentru dezvoltarea economică.
Acestea au fost motivele care au dus la decizia Programului de Dezvoltare a Microîntreprinderilor, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (EDS) de a începe un program pilot în domeniul turismului în judeţul Maramureş, în 2004, program care a avut ca scop creşterea competitivităţii turismului. Proiectul pilot a asigurat asistenţă tehnică pentru proprietarii de spaţii de cazare şi artizani locali, pentru eforturile de marketing ale zonei Maramureş în vederea creşterii numărului de turişti străini şi a asigurat un acces mai uşor la credite pentru MIMM-urile din domeniul turismului.
Ca urmare a proiectului pilot din Maramureş şi a unei activităţi susţinute de evaluare, programul EDS a realizat o strategie de competitivitate în domeniul turismului, pe următorii trei ani (2005 – 2007), care include şi extinderea activităţilor în judeţele Sibiu, Mureş şi Suceava. Strategia are ca scop sporirea competitivităţii microântreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii şi asociaţiilor din aceste zone ale ţării, şi se bazează pe experienţa şi cunoştinţele partenerilor şi componentelor programului EDS: Reforma legislativă (BoozAllenHamilton), Accesul la credite (Shorebank Advisory Services şi CHF) şi Competitivitatea (CHF şi Citizens Development Corps).
Un alt scop al proiectului de turism este acela de dezvoltare instituţională a asociaţiilor locale şi internaţionale care activează în domeniul turismului. Se va asigura asistenţă tehnică prin intermediul consultanţilor internaţionali şi locali, pentru proprietarii de spaţii de cazare, artizani, asociaţii, agenţii de turism şi alte organizaţii care activează în domeniul turismului. Prin această abordare integrată, programul EDS se va ocupa de diferite domenii, cum ar fi advocacy pentru diferite probleme de politică şi fiscale şi finanţarea modernizărilor şi extinderilor dorite de MIMM-uri. In plus, IMM-urile şi asociaţiile de turism din judeţele Sibiu, Mureş, Suceava şi Maramureş vor beneficia de programe educaţionale şi de formare şi asistenţă tehnică printr-o Campanie de promovare a Aderării la Uniunea Europeană (UE). Prin sprijinul acordat turismului, CHF şi partenerii săi vor ajuta la pregătirea României pentru a beneficia de avantajele integrării în UE şi pentru a face faţă pe pieţele comunitare şi internaţionale.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/chf-international/targul-de-promovare-a-turismului-si-mestesugurilor-din-maramures