Maco termina anul cu afaceri de 1,5 milioane de euro

BUCURESTI - 22 decembrie 2017

Comunicat tip Administrativ / Management in Afaceri

Maco Distribuitor, companie care activeaza pe piata distributiei de materiale de constructii, va incheia anul cu o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro, in crestere usoara fata de rezultatul inregistrat in 2016.

Avansul afacerilor s-a datorat, printre altele, dezvoltarii portofoliului de clienti Business to Consumer (B2C), prin intermediul magazinului online Macostore. „Chiar daca afacerile au crescut doar cu 2% anul acesta, comparativ cu 2016, suntem multumiti de dinamica businessului, avand in vedere evolutia nu tocmai favorabila a pietei constructiilor. Primele 3-4 luni din 2017 au fost extrem de slabe pentru cei care activeaza in piata constructiilor din Romania, din cauza lipsei marilor proiecte de investitii. Treptat insa, contextul s-a mai imbunatatit, in mare parte datorita proiectelor din sectorul rezidential si a celor din zona cladirilor de birouri”, declara Raluca Ghetu, Online Business Manager la Macostore. Situatia dificila din piata constructiilor, la inceputul anului, a fost evidentiata si de Institutul National de Statistica (INS). Potrivit INS, volumul lucrarilor de constructii a scazut in primul trimestru din 2017 comparativ cu primele trei luni din 2016 atat ca serie bruta, cat si ca serie ajustata.

In afara de majorarea portofoliul de clienti, afacerile Maco au fost impulsionate in 2017 si de cresterea cererii pentru produse cu valoare adaugata mare.

Compania a lansat, in mai 2017, magazinul online macostore.ro, pe care comercializeaza materiale de constructii din zona finisajelor. De asemenea, cei care acceseaza site-ul companiei, vor descoperi in oferta Macostore si servicii de manopera.

Prin lansarea magazinul online, compania si-a propus sa-si extinda produsele si serviciile catre zona B2C. „Decizia de a lansa magazinul online a avut la baza dorinta noastra de a ajunge la consumatorii finali, din toata tara. De asemenea, prin acest magazin vrem sa consolidam vizibilitatea brandului, in conditiile in care lumea este prezenta, din ce in mai mult, in mediul online”, precizeaza Raluca Ghetu.

Peste 90% din vanzarile realizate pana in prezent pe macostore.ro au fost realizate de clienti din afara Capitalei. „Orientarea clientilor magazinului online a fost in special pe produse speciale, care nu se gasesc uzual in magazinele fizice. In vanzari au contat flexibilitatea si termenul rapid de livrare, de cele mai multe ori sub cel afisat pe site”, arata Raluca Ghetu.

Pe langa lansarea magazinului online, Maco a investit in 2017 si in extinderea capacitatii de depozitare, de la 400 la 500 de metri patrati, pentru a putea face fata cresterii cererii pentru anumite produse mai voluminoase, precum vata minerala, placile de gips carton si profilele metalice.

Maco a inregistrat o cifra de afaceri cumulata de 24 de milioane de lei in perioada 2012 – 2016, interval in care a avut un profit net total de peste 700.000 de lei. „Compania a evoluat constant in ultimii ani si ne dorim sa crestem din ce in mai mult, in fiecare an”, afirma Raluca Ghetu.

Despre Maco

Compania Maco, distribuitor de materiale de constructii inca din 2002, se adreseaza clientilor B2B si B2C. Aceasta deserveste preponderent santiere mari si constructii din Bucuresti si Ilfov. Depozitul companiei este in Bucuresti, in apropiere de Autostrada Soarelui.  Maco are parteneriate de lunga durata cu furnizori importanti de materiale de constructii. Printre acestia se numara Knauf, Knauf Insulation, Rockwool, Rockfon, Sika, Mapei, Duraziv si Caparol.