Criza mondiala, o oportunitate neasteptata pentru dezvoltarea grupajului de marfa pe cale maritima

Constanta - 25 aprilie 2013

Comunicat tip Produse / Servicii in Logistica/Transport

Datorita crizei mondiale care si-a facut simtita prezenta si in Romania in ultimii ani, din ce in ce mai multi importatori si exportatori romani au inceput sa simta nevoia de a-si optimiza procesele ce compun lantul logistic, evitand stocurile mari si costurile din ce in ce mai impovaratoare de transport.

Transport maritim de marfa in regim de grupaj (LCL)

Transport maritim de marfa in regim de grupaj (LCL)

 Recomand oricarui importator sau exportator roman care doreste reducerea costurilor de logistica si transport, trecerea de la transportul containerizat in regim complet (FCL) la cel in regim de grupaj (LCL). 

Augustin Muller, Europrim Shipping SRL

Daca in anii 2005-2007 transportul containerizat de marfa in regim complet (FCL = full container load) a luat un avant considerabil, ajungand ca in anul 2007 portul Constanta sa depaseasca cifra de peste 1 mil. de containere procesate in terminalul Agigea CSCT, in anul 2011 aceasta cifra a scazut la putin peste 650.000 teu (teu = twenty-foot equivalent unit, echivalentul unui container de 20'), din ce in ce mai multe marfuri ajungand in Romania prin serviciile de grupaj maritim.

Astfel, au aparut pe piata transportatorilor o noua categorie de furnizori de servicii, consolidatorii. Acestia, cu ajutorul agentilor de transport din diferite porturi de incarcare, grupeaza intr-un singur container de grupaj (LCL = less than container load) mai multe parcele de marfa de la mai multi exportatori, urmand ca la sosirea containerului in portul de destinatie, aceste marfuri sa fie livrate independent, fiecarui destinatar in parte. Astfel, reducerile costului de transport pentru multe marfuri, in special cele cu origine China, sunt considerabile. Acest lucru, combinat cu reducerile de cost generate de stocurile mici si transporturile regulate, fac sa tot mai multi importatori si exportatori sa constientizeze valoarea acestui mod de transport, astfel de strategii transformand lantul logistic in eficientul JIT (just-in-time) japonez. Din ce in ce mai multi comercianti de marfuri generale au renuntat la varianta clasica de transport in container complet si au ales serviciul de grupaj maritim, volumele in crestere continua la nivel national tranzactionate pe aceasta cale confirmand ca este solutia optima pentru mediul de business romanesc, eficientizand rulajul financiar si de marfa al clientilor si diminuand considerabil costurile aferente lantului logistic.

Operatorii de grupaje de marfa, in special din zona Asiei, pun din ce in ce mai mult accentul pe calitatea serviciilor, astfel cei mai competitivi dintre acestia formand aliante cu consolidatori mari pe plan mondial si operand servicii cu plecari saptamanale din principalele porturi asiatice, deconsolidand marfurile sub supraveghere vamala la depozitele din zona libera Agigea operate cu personal calificat si instruit in conformitate cu cele mai exigente standarde de securitate si livrand cu mijloace auto proprii aceste partide de marfa, pentru o siguranta maxima, dupa efectuarea formalitatilor vamale.

Despre Europrim Shipping

Europrim este o firma de transport care ofera clientilor sai servicii de transport maritim de marfuri, inspre si dinspre portul Constanta. Marfa poate fi transportata in containere complete sau grupaj catre orice port din lume. Serviciul cel mai competitiv si care s-a bucurat de un real succes este cel de grupaje China - Romania. Oferim servicii de transport grupaj marfa China - Romania (LCL China - Romania) direct din porturile Shanghai, Ningbo, Shenzhen, Xingang, Xiamen, Hong Kong, Qingdao.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/europrim-shipping/criza-mondiala-o-oportunitate-neasteptata-pentru-dezvoltarea-grupajului-de-marfa-pe-cale-maritima