Noi strategii si tehnici de promovare si loializarea consumatorului la prima editie Promotions 360!

BUCURESTI - 3 octombrie 2011

Comunicat tip Administrativ / Management in Afaceri, Retail, HR

Prima conferinta de marketing dedicata promotiilor a ajuns la sfarsit. Timp de doua zile, Promotions 360 a fost o platforma de discutii, dezbateri si analize pentru specialisti cu vast know-how ai industriei locale de marketing, retail si FMCG. Cei 170 de participanti prezenti pe 29-30 septembrie la Crown Plaza Hotel au descoperit ultimele tendinte in materie de promotii, ce strategii promotionale ofera cele mai bune rezultate si despre cum consumatorul poate deveni cea mai profitabila sursa de promovare.

Prima zi a evenimentului a fost deschisa de Bogdana Baltasiu ( Client Service Manager – Consumer Research, Nielson Romania), care a prezentat tendintele de pe piata locala, afirmand ca cumparatorii prefera mesajele simple si recompensarile imediate. Maia Novolan (Director General, Syscom Digital) a discutat pasii pentru crearea unei campanii promotionale de succes, foarte importante fiind un pachet de premii atractiv si un mecanism simplu precum raspunsurile prin SMS. Marian Seitan (Director General, Mediapost Hit Mail) a oferit o noua tehnica de promovare: Oferta de Rambursare decalata (ORD) care se refera la rambursarea partiala sau totala, de unul sau mai multe produse, ca urmare a cererii de consum, si pe baza dovezii de cumparare. Alain Thys (Managing Partner, Futurelab) a facut o scurta introducere despre transformarea clientului in promotor, subiect ce a fost detaliat in cadrul workshop-ului de a doua zi.

In a doua sesiune, Stefan Teodorescu (Groupd Brands Director, Volume Brads, Ursus Breweries) a propus argumente in favoarea National Consumer Promos, continuand Marian Dumitrescu (Managing Partner, FieldStar) cu o prezentare despre promotiile direct din magazin, afirmand faptul ca 70% dintre deciziile de cumparare se fac in magazin, iar 68% nu sunt planificate. Adriana Nestoriuc (Group Brand Manager CSD, PepsiCo Romania) a vorbit despre noile provocari cu privire la comportamentul consumatorului, care isi doreste sa fie implicat in comunicarea brandului, iar Adina Vlad (Partner, Unlock Research) a oferit un studiu care a dezvaluit ca romanii privesc promotiile ca suma lucrurilor pe care le primesc gratuit si, desi sunt sceptici, nu rateaza oportunitatea de participare.

Sesiunea a treia a cuprins o serie de studii de caz prezentate si dezbatute de catre vorbitorii din panel. Stefan Chiritescu (Head of Strategy, BBDO) a aratat cum se pot obtine rezultate bune fara a reduce preturile exemplificand cazul Sainsbury , urmat de Maia Novolan (Director General, Syscom Digital) care a demonstrat ca detalii precum premiile sau mecanismele de concurs sunt raspunzatoare de succesul campaniilor. Catalin Ciurezu (Director Executiv, Mediapost Hit Mail) a oferit informatii despre promotii implementate cu ajutorul mobile marketing, discutand pe baza campaniilor “Super invitatie la super premii” si “Intra in cursa pentru vacanta”. Robert Zanescu (Public Relations, Communication, Corporate Affairs and Social Responsibility Director, Bancpost) a aratat efectele promotiilor in domeniul financiar bancar, cu studii de caz Bancpost.

Ziua a incheiat cu o sesiune concentrata pe promotiile online. Adrian Alexandrescu (Managing Partner, Interactions) a oferit sfaturi despre crearea mecanismelor de promotii pornind de la brief. Doina Costache (Head of Multiple Industries, Google) a vorbit despre cum internetul a schimbat piata de retail dand consumatorului un mai mare acces la informatii de achizitionare. Radu Apostolescu (Vicepresedinte & Director Dezvoltare, eMAG) a propus marketingul afiliat ca solutie complementara a publicitatii traditionale. In final, Calin Fusu (Co-fondator, Zumzi) a punctat tendintele de pe piata de reduceri colective din Romania, in care doar 4 site-uri detin 50% din economie.

Cea de-a doua zi a evenimentului a gazduit un workshop interactiv: From sales promotions to sales promoters. Specialistul in marketing Alain Thys a prezentat avantajele crearii unei relatii de lunga durata dintre brand si consumator, oferind sfaturi despre transformarea clientului in promotorul afacerii si abordarea unei noi directii de marketing.

Organizat de Evensys, Promotions 360 este primul eveniment local dedicat promotiilor desfasurat in parteneriat cu Syscom Digital si Mediapost Hit Mail si cu sustinerea FieldStar si CautaReduceri.ro.

Detalii suplimentare despre eveniment si desfasurarea acestuia sunt disponibile pewww.promotions360.ro.

Despre Evensys

Cu 5 ani de experienta in dezvoltarea de conferinte si seminarii proprii, Evensys (www.evensys.ro) organizeaza in acest moment o paleta larga de evenimente, ce trateaza tematici actuale, relevante atat pentru industria de business locala, cat si pentru cea din Europa Centrala si de Est. Astfel, Evensys dezvolta conferinte si seminarii proprii, ce acopera 5 arii de expertiza: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investitii, Real Estate si Retail.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/evensys/noi-strategii-si-tehnici-de-promovare-si-loializarea-consumatorului-la-prima-editie-promotions-360