GLYKON și YUME Coffee Roasters lansează prima implementare Odoo POS fiscală, din România

Constanta - 18 ianuarie 2017

Comunicat tip Produse / Servicii in IT&C, HoReCa, Retail

Live site

După lansarea, cu succes, în 2015, a aplicației Expert® Van Sales, folosind platforma Odoo și destinată vânzărilor mobile, GLYKON mai anunță o premieră, pentru piața din România: la finalul anului 2016 am lansat modulul Odoo POS, cu casă de marcat fiscală, conformă cu OUG 28/1999. Împreună cu partenerii de la YUME Coffee Roasters am finalizat, în cursul lunii noiembrie 2016, și prima implementare comercială, a acestui modul, în prăjitoria de cafea YUME, din Cluj-Napoca.

Ecran pricipal Odoo POS cu modul fiscal de la GLYKON

Ecran pricipal Odoo POS cu modul fiscal de la GLYKON

 Cu Odoo am plecat la drum chiar de la începuturi. Gestionăm toate aspectele afacerii noastre, de la achiziții la producție, stocuri, CRM, vânzări directe și online, într-un sistem integrat, ceea ce ne oferă eficiență, flexibilitate și timpi de răspuns reduși. Prin modulul de POS, dezvoltat în colaborare cu GLYKON, am dus avantajele acestui sistem până la raftul cu produse, completând astfel ultima verigă a acestui lanț. Le mulțumim, celor de la GLYKON, pentru suportul acordat și profesionalism! 

Mihai Sumedre, YUME Coffee Roasters

GLYKON S.R.L., companie IT care va împlini, în martie 2017, 27 de ani de existență, anunță o nouă premieră, pentru piața românească, destinată retailerilor: lansarea soluției open source Odoo POS („Point of Sale”), cu un modul pentru casă de marcat fiscală, conformă cu prevederile OUG 28/1999, modul dezvoltat în cadrul Departamentului de Servicii Software, al firmei.

Odoo (cunoscută, anterior, ca OpenERP) este, conform Wikipedia, o suită de aplicații destinată managementului companiei. Adresându-se companiilor de toate dimensiunile, suita de aplicații include, printre altele, module de facturare, contabilitate, producție, aprovizionare, management depozit, management clienți (CRM), management de proiect, dar și un modul POS (Point of Sale). Ultima versiune completă open source a fost 8.0 (LTS) și este disponibilă pe GitHub, sub AGPLv3. Odoo este cel mai popular sistem ERP open source.

Odoo SA a revoluționat, încă de la lansare, piața soluțiilor POS și ERP-urilor prin modul de licențiere: fiind open source, dezvoltarea este deschisă și ușor de adaptat pentru orice organizație și tip de business. API-ul folosit este extrem de puternic și flexibil, astfel încât poate fi folosit pe orice tip de arhitectură (iOS/android/linux/Windows). De asemenea se poate stabili o comunicare „live” cu alte aplicații specifice/industriale.

Odoo POS (standard, fără modul fiscal), se adresează retailerilor care operează magazine alimentare, magazine specializate, restaurante și cafenele, dar fiind open source, se poate adapta pentru orice situație sau business.
O listă (incompletă), cu module gata terminate, se află pe site-ul Odoo SA (https://www.odoo.com/apps/modules/category/Point%20of%20Sale).

Dacă, pentru alte module, există mai multe firme care au instalări, la companii din România, implementarea modulului POS s-a lovit de un impediment major: pentru eliberarea bonurilor fiscale, către clienți, în conformitate cu OUG 28/1999, este necesar un Aparat de Marcat Electronic Fiscal (AMEF). În versiunea standard, Odoo POS listează bonurile numai pe dispozitive nefiscale, astfel încât era necesară crearea unui modul special, care să gestioneze un AMEF. Este exact ceea ce au realizat softiștii de la GLYKON!

Utilizând o casă de marcat de generație nouă, Datecs DP-25 BT, în mod imprimantă fiscală, experiența de aproape 20 de ani în livrarea de soluții pentru retail, din care, de peste 17 ani, soluții fiscale, conforme cu OUG 28/1999, dar și feedback-ul de la partenerii noștri de la YUME Coffee Roasters, care au fost și primii beneficiari ai noii soluții, am reușit ca, într-un timp relativ scurt, nu numai să conectăm Odoo POS la un AMEF, dar și să creăm funcționalitățile necesare unei aplicații moderne, destinată comerțului cu amănuntul.

Principale caracteristici ale Odoo POS, cu modul fiscal, pentru România, sunt:
- implementare full HTML, cu rulare din browser - recomandabil în mod chioșc / POS, full screen;
- modul manager, cu funcțiile importante pentru gestionarea aplicației, în regim fiscal: Raport X și Raport Z. Astfel operarea sistemului, inclusiv a AMEF-ului, se poate face numai din aplicație, fără a mai fi necesară operarea tastaturii casei de marcat, după pornirea casei de marcat, la deschiderea zilei fiscale sau la intrarea în tură, a unui nou operator;
- suport touch-screen. Am testat Odoo POS pe modele de terminale POS, cu touch-screen, de la Toshiba și Hisense, pentru care suntem distribuitori autorizați, dar, tehnic, funcționează pe orice stație touch sau non-touch, cu Windows Embedded POSReady 2009 sau mai nou;
- suport pentru casele de marcat Datecs. Am făcut testele de dezvoltare, integrare și compatibilitate, inclusiv în regim de producție, cu case de marcat Datecs DP-25 BT (pe care le recomandăm) și DP-25, dar, teoretic, modulul fiscal, dezvoltat de noi, funcționează cu orice casă de marcat Datecs, compatibilă cu driverul FPrint, pentru Windows, de la Datecs (este posibil ca dezvoltări, teste și adaptări suplimentare să fie necesare, pentru alte modele de case de marcat fiscale Datecs, decât cele de mai sus, pentru a ne asigura de deplina funcționalitate, a soluției);
- protecția investiției inițiale. Prin ultimele două funcționalități, modulul fiscal, pentru Odoo POS, dezvoltat de GLYKON, asigură protecția investiției clienților care au, deja, în dotare, echipamente ce corespund specificațiilor enunțate, pentru rularea aplicațiilor. Practic, un potențial beneficiar, care dorește trecerea la Odoo POS și are, în dotare, echipamente compatibile cu aceasta, poate, teoretic, folosi infrastructura hardware existentă;
- integrare nativă cu Odoo Apps: vânzările, pe POS, se reflectă, imediat, în stocuri și venituri (dacă se implementează și (celel)alte module, din Odoo);
- platformă unică magazin clasic / magazin on-line: vânzările pot fi făcute simultan pe website și în magazine, cu liste de preț diferite, în funcție de client/categoria produselor sau chiar date predefinite.

Fidelitatea clienților poate fi răsplătită extrem de ușor, chiar dacă clienții fac cumpărături online cât și fizic, în magazine. Sistemul va face diferența și va adapta prețurile.

- modul carduri de fidelitate clienți - în viitorul apropiat.

În concluzie, Odoo POS, cu modulul pentru casă de marcat fiscală, de la GLYKON, oferă, pentru prima dată, clienților de retail, din România, următoarele beneficii:

- conformarea, cu prevederile OUG 28/1999, a modului POS, din cea mai populară suită open source, pentru managementul companiilor, Odoo Apps;
- integrarea nativă cu Odoo Apps;
- echipamente performante, pentru retail, de la lideri în domeniu: Toshiba Global Commerce Solution, Hisense (POS-uri cu touch-screen), Datecs (case de marcat fiscale), Datalogic (scanere de coduri de bare, terminale portabile, Zebra (scanere și imprimante de coduri de bare, terminale portabile);
- protecția investiției, pentru cei care au, deja, o soluție de retail, dar vor să treacă la nivelul următor.

În plus, vă putem oferi consultanță și servicii de implementare și a altor module, din suita Odoo, precum facturare, aprovizionare, management depozit sau module personalizate/specifice pentru afacerea dumneavoastră.

Pentru detalii suplimentare și programarea unei demonstrații ne puteți contacta la http://www.glykon.ro/contact.php.

Despre YUME Coffee Roasters

La YUME Coffee Roasters ne dedicăm exclusiv cafelei de specialitate și celor mai înalte standarde de calitate. Deși suntem o companie tânără (înființată în 2014), ne mândrim cu specializări la London School of Coffee și ani de pasiune, puși în practică. Selectăm și importăm cele mai bune cafele de specialitate, din multiple origini, le analizăm și prăjim conform specificului fiecăreia iar apoi ne încântăm clienții cu aromele de cafea de specialitate, proaspăt prăjită.

Web: yumecoffee.ro

Despre GLYKON S.R.L.

Suntem GLYKON, o firmă privată, cu capital integral românesc, înființată în Constanța, la data de 23 martie 1990. În aproape 27 ani, de la înființare, noi, cei de la GLYKON, am devenit unul dintre principalii jucători pe piața de tehnologia informaței, din Constanța, iar, din 1997, de când am devenit primul IBM Business Partner și pentru POS-uri, oferim soluții retail la nivelul întregii țări, prin intermediul unei rețele proprii, de parteneri de vânzări și service.
Alte soluții, pe care le oferim, în prezent, sunt: suita revoluționară AlgoPlanner (SaaS - „Software as a Service”), destinată firmelor de distribuție, logistică și transport, soluții de store management din suita HemiLabel, Van Sales - am lansat, în 2015, propria soluție, Expert® Van Sales - și continuăm să fim un jucător important în oferirea de soluții complete, pentru magazine, prin suita TGCS, VisualStore 5.3.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/glykon-s-r-l-/glykon-si-yume-coffee-roasters-lanseaza-prima-implementare-odoo-pos-fiscala-din-romania