46% din soferii bucuresteni isi vor cumpara o masina in 2006!
BUCURESTI - 21 februarie 2006
Comunicat tip General in Auto
Daca ar fi pusi in situatia sa isi cumpere o masina maine, marea majoritate a soferilor si-ar cumpara un automobil Volkswagen – rezulta din studiul derulat de SpeedPromotion in randul soferilor bucuresteni la sfarsitul anului 2005, pe un esantion de 1053 de persoane.
43% din soferii care isi vor achizitiona un autoturism in perioada urmatoare il vor achita cu banii jos iar 41% in leasing.
Internetul a devenit principala sursa de informare in decizia privitoare la achizitia unui autoturism, aproape 64% din soferi declarand ca internetul este primul loc unde cauta informatii referitoare la automobile. Pe locul 2, se situeaza vizitarea dealerilor iar pe locul 3 presa de specialitate.
Masinile germane detin in continuare suprematia in preferintele romanilor.
La intrebarea: “Care este cea mai buna masina noua pe care ati putea sa o achizitionati cu un buget dat?” soferii intervievati au pozitionat pe locurile fruntase preponderent masini de productie germana.
Iata clasamentul pentru un buget (CIP) de 15.000 Euro
1.Volkswagen, cu 19% din raspunsuri
2.Skoda, cu 17% din raspunsuri
3.Renault, cu 15% din raspunsuri
Cea mai buna masina de 25.000 Euro (CIP)
1.Volkswagen, cu 29% din raspunsuri
2.Audi, cu 13% din raspunsuri
3.BMW, cu 11% din raspunsuri
Cea mai buna masina de 50.000 Euro (CIP)
1.BMW, cu 28% din raspunsuri
2.Mercedes, cu 18% din raspunsuri
3.Audi, cu 11% din raspunsuri
In clasamentele de mai sus, soferii au declarat ca principalele criterii in alegerea marcilor auto sunt (in ordine):
-calitatea fabricatiei
-consumul
-designul exterior
-motorizarea (diesel/benzina)
-spatiul interior (capacitatea portbagajului)
-valoare de revanzare
Auto Motor si Sport, Kiss FM si Libertatea conduc in preferintele bucurestenilor cand vine vorba de presa de specialitate, radio-uri pe care le asculta sau cotidiane citite zilnic.
---------------------------------------------------
Studiul a fost realizat in perioada octombrie – noiembrie 2005 pe un esantion de 1053 de soferi bucuresteni, in 16 spalatorii auto.
Date tehnice:
Cercetare cantitativa tip omnibus
Esantion: 1053 soferi
Locatii: 16 spalatorii auto, distribuite uniform pe raza municipiului Bucuresti atat in retele de benzinarii cat si in spalatorii particulare.
Metoda: interviu fata in fata
Studiul a fost realizat pentru MIDOCAR, BTWC Brokerage, revista Autoexpert si Desan Chemicals
Pentru varianta integrala a studiului va rugam accesati: www.speedpromotion.ro/studiupiataauto
Despre Godmother
Speed Promotion este o agentie independenta de comunicare si strategii de marketing, infiintata in 1997.
Domenii de competenta:
-strategii integrate de comunicare
-media planning & media buying
-creatie publicitara
-organizare de evenimente
-productie audio/video
-proiecte online de anvergura
Cifra de afaceri pentru 2005: 1.037.000 USD (865.000 Euro)
office@speedpromotion.ro; sos. Panduri nr. 31, bl. P2, ap.32-35, sector 5 Bucuresti; 021.410.02.36;
persoana de contact – Dorin Boerescu.
dorin@speedpromotion.ro