Optimizare SEO vs promovare prin PPC

BUCURESTI - 2 martie 2017

Comunicat tip Produse / Servicii in Internet

,,Ar trebui afacerea mea sa foloseasca reclame Pay-Per-Click (PPC) sau o strategie organica de optimizare pe motoarele de cautare (SEO)?’’ Ni se adreseaza aceasta intrebare tot timpul. Desigur, raspunsul nostru este: ,,Depinde, care este scopul tau?’’

iAgency.ro

iAgency.ro

 Credem ca cele mai bune afaceri ar trebui sa aiba succes online. Iar noi le vom ajuta sa atinga acest tel prin construirea unei prezente online de exceptie. 

iAgency.ro


Poftim? Adica nu exista un ,,da’’ sau ,,nu’’ transant? Desigur ca nu. Raspunsul depinde intr-o mare masura de telurile pe care le are compania ta. Vinzi un produs nou sau un serviciu? Exista vreun nivel de instruire presupus de cumpararea a produsului sau serviciului tau? Exista vreo limita clara de intrare a produsului tau? Esti cunoscut in industria ta? Acestea sunt doar cateva din intrebarile la care trebuie sa-ti raspunzi inainte sa optezi pentru SEO si/sau PPC.


Inainte sa inaintam pe cont propriu, este necesar sa cunoastem diferenta dintre SEO si PPC.


Analiza SEO vs PPC


SEO nu presupune doar optimizarea site-ului tau si a continutului pentru a te clasa cat mai sus in rezultatele organice pentru cuvintele cheie targetate pe cele mai influente motoare de cautare; este, de asemenea, despre a reprezenta o autoritate a problemei pe de o parte, cat si solutia pe care o asiguri. Cele mai mari motoare de cautare precum Google, Yahoo si Bing au in vedere modul in care oamenii interactioneaza cu site-ul tau, daca acestia se intorc si daca alte site-uri sunt conectate cu paginile tale de internet (alaturi de alti cel putin doua sute de factori).


PPC, pe de alta parte, presupune doar platirea pentru spatiu de reclama pentru anumite cuvinte cheie targetate pe paginile motoarelor de cautare. Dar, fara indoiala, este foarte importanta optimizarea SEO a site-ului, atunci cand cream o campanie platita.


Este optimizarea SEO mai potrivita decat promovarea prin PPC?


De asemenea, depinde. Strategia ta de marketing online pe termen lung ar trebui sa includa intotdeauna si optimizarea SEO. Avantajul major al SEO este acela ca, statistic vorbind, iti va aduce un trafic de o mai buna calitate. In fapt, multi utilizatori s-au instruit inconstient sa ignore ,,rezultatele platite’’ in momentul in care navigheaza pe internet sau cauta ceva anume pe Google.


Exista numeroase surse care sustin ca vizitatorii au mai mare incredere in site-ul tau, daca acesta apare in rezultatele organice. Clasandu-te cat mai sus in Google pentru un cuvant cheie, inseamna in mod clar ca reprezinti o sursa credibila si ca esti un jucator important in industria ta.


Dar nu te pacali crezand ca SEO este gratuit. Indiferent din ce perspectiva privesti, SEO presupune si un cost. Fie ca este vorba despre propriul tau timp sau ca angajezi pe cineva din afara sa se ocupe de stategia ta de optimizare SEO , exista in orice caz un pret de platit.


Prin urmare, sa nu folosim PPC?


Sigur ca nu! Exista cateva avantaje ale PPC fata de SEO. De exemplu, daca iti construiesti campania in mod corect, poti observa intoarceri semnificative ale investitiei tale. Si nu este vorba doar de cine plateste mai mult pentru ad-ul numarul unu. Aminteste-ti intotdeauna faptul ca prioritatea numarul unu a motoarelor de cautare este aceea sa returneze cele mai bune rezultate utilizatorului ce a exercitat cautarea si nu compania care a platit pentru ad-uri. De exemplu, daca Google pune intotdeauna cel mai mare licitator in top, dar ad-ul nu ofera o solutie pentru problema utilizatorul care a efectuat cautarea, acel utilizator este probabil sa inceapa sa foloseasca un alt motor de cautare. Google nu a ajuns sa fie cel mai utilizat motor de cautare prin afisarea permanenta a celui mai mare licitator.


Un alt avantaj al PPC este abilitatea de a face reclama si pe alte site-uri care au un trafic semnificativ si care se potrivesc cu interesele cumparatorului tau. Daca un utilizator iti va vedea reclama in urma unei cautari (si nu va face nimic), dar putin mai tarziu isi va citi blogul preferat si iti va vedea reclama din nou, este foarte posibil ca acesta sa iti reconsidere produsul si sa aiba mai multa incredere in al cumpara.


Analiza finala


Ca raspuns la intrebarea noastra initiala ,,Ar trebui sa folosesc SEO sau PPC pentru afacerea mea?’’, acesta este acelasi: depinde.
PPC este o modalitate foarte buna pentru a sari peste eforturile de digital marketing ale afacerii tale printr-un trafic imediat. Pentru a profita de tot ceea ce ofera PPC, este intelept sa acorzi timp pentru a obtine certificarile si instructajul corecte. Google ofera acest instructaj in procesul lor de certificare atat pentru Google Adwords si Google Analytics, care este gratuit pentru toate afacerile. Daca nu detii timpul sau resursele necesare, este important sa angajezi pe cineva cu experienta in PPC. Este necesar, insa, sa fii constient de faptul ca in momentul in care inchei PPC-ul, traficul va disparea si el.


SEO este foarte important si presupune o perioada mai mare pentru a construi autoritatea unei pagini si a fi indexata pentru termenii de cautare corecti. De asemenea, trebuie sa ai in vedere si fluctuatii in clasificarea site-ului, in mod special in momentul in care te afli pe o piata foarte competitiva. Nu stii niciodata cand unul dintre competitorii tai isi va spori eforturile si va deveni o autoritate in industria ta.


Nu fii descurajat, o strategie SEO pe termen lung iti va aduce cele mai semnificative rezultate. In plus, eforturile tale SEO (imbunatatirea continutului paginii, backlinkuri, titluri, meta descrieri etc) vor ajuta in mod direct si rezultatele tale PPC.


Realizate in mod corect, atat PPC, cat si SEO te pot aduce pe prima pagina a motoarelor de cautare pentru termenii targetati. Cu toate acestea, fiecare dintre ele au beneficiile si costurile propri. Mult noroc!

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/iagency/optimizare-seo-vs-promovare-prin-ppc