Schimb de experiență în tehnicile KAIZEN, pe tărâmurile Japoniei! KAIKAKU TOUR – Nagoya, Tokyo

BUCURESTI - 30 mai 2012

Comunicat tip Administrativ / Management in Auto, Afaceri, Industrie, Logistica/Transport, Retail

În perioada 15 – 20 aprilie 2012, Institutul KAIZEN® România, reprezentat prinDomnul Ing. Fiz. Dan Stavăr, Consultant Partener KAIZEN® Institute, a participat, într-un grup internațional, la untur de studii organizat în Nagoya, Tokyo, de către Institutul KAIZEN Global.
Acest tur,denumit și ”KAIKAKU Tour”, în termeni KAIZEN, a avut ca principal obiectiv schimbul de experiență între participanți,cunoscători ai metodelorși tehnicilor specifice KAIZEN –LEAN, prin vizitarea a 4 companiiperformantedin domeniul producțieiprecum Toyota, Yamaha, Jidosha Buhin Kogyo, Ricoh Unitechno dar și a altor 2 firme din industria serviciilor precum Restaurantul Teppen și Hotelul Kai Ito care, la rândul lor, au implementat un sistem avansat de KAIZEN-LEAN.

Un management al calității foarte strict,  Compania Jidosha Buhin Kogyo

Un management al calității foarte strict, Compania Jidosha Buhin Kogyo

 ”S-a dovedit a fi o experiență foarte interesantă și educativă, în același timp. M-am întors de acolo cu multe idei și sper să avem energia necesară să le implementam pe cele mai bune dintre ele.”  

Domnul Ciprian Grădinariu, Director Executiv Supremia Grup.

Cei  6 participanți ai grupului de studiu, ocupând funcții de Directori de Calitate, Directori de Producție, Directori Executivi  și Directori Îmbunătățire Continuă în companiile lor,  au venit din diverse colțuri ale lumii precum Israel, Singapore sau România pentru a-și îmbogăți experiența în KAIZEN dar și pentru a transfera o serie de idei valoroase de îmbunătățire în propriul domeniu de activitate.

”S-a dovedit a fi o experiență foarte interesantă și educativă,în același timp. M-am întors de acolo cu multe idei și sper să avem energia necesară să le implementam pe cele mai bune dintre ele.” a declarat Domnul Ciprian Grădinariu, Director Executiv Supremia Grup.

Menționăm câteva din aspectele remarcabile ale managementului KAIZEN, aplicate în unele din cele mai performante companii japoneze:

a)              Compania Toyota: După cum se știe, abordarea managerială din  Compania TOYOTA  a stat la baza dezvoltării ulterioare a managementului KAIZEN.

Ulterior, faimosul sistem de management Toyota Production System - Sistemul de Producție Toyota, a fost dezvoltat la nivelul filosofiei de business numităToyota Way - Calea Toyota.

 

Acestă nouă abordare are la bază o mai bună aplicare a filozofiei KAIZEN, orientată spre îmbunătățirea zilnică, practicată la nivelul fiecărui angajat din companie.

 

Astfel,  interesul managerilor se focalizează pe trei principii esențiale:

 Sprijinirea operatorilor în a lua decizii rapide și simple Transferul de cunoștințe la nivel de operatori, astfel încât rotația posturilor să fie facilitată, Alocarea de instrumente care să asigure o mai bună orientare a angajaților către îmbunătățirea propriei activități

 Celor ”7 tipuri de Muda”  li s-a mai adăugat un tip de ”Muda” identificat, cel de-al optulea fiind cel de sistem.

a)  Compania Yamaha (fabricant de instrumente muzicale de suflat), o adevărată expresie a KAIZEN-ului în artă, am adăuga noi. Managerii acestei companii au pus un accent deosebit pe instruirea personalului,  prin dezvoltarea șantierelor 5S. O dată cu schimbarea de atitudine a personalului s-au obținut și rezultate de îmbunătățire vizibile, la nivel de companie.

 

b)  Compania Jidosha Buhin Kogyo (furnizor de motoare pt. ISUZU): s-a observat o puternică dezvoltare a TPM-ului în vederea asigurării capacității de producție și a nivelului calității produselor,  utilajele fiind  marcate cu simboluri care indică nivelul de precizie al acestuia, precum și frecvența reviziilor periodice.

De asemenea, s-a remarcat o atenție deosebită acordată siguranței și sănătății ocupaționale prin utilizarea unor oglinzi care permit verificarea echipamentului de lucru sau de protecție și prin construirea unui laborator specializat de protecția muncii în care se exemplifică posibilele situații de accidentare.

 

c)   Compania Ricoh Unitechno (fabricant de copiatoare): acestă companie a acordat o foarte mare importanță sectorului  Resurselor Umane, punând un accent deosebit pe:

 Dezvoltarea sistemului de idei de îmbunătățire (11 idei/ angajat/an) Dezbaterea lunară, de către angajați,  a unei teme date și identificarea de soluții de îmbunătățire ”Croirea”  Managementului KAIZEN  astfel încât să fie perceput de angajați ca fiind: atractiv, simplu și sigur.

De asemenea, cele două  firme care activează în industria serviciilor, Hotel KAI ITO și  Restaurantul TEPPEN, au fost remarcate de participanți atât prin serviciile de excepție oferite precum  și pentru o foarte bună organizarea a  activităților personalului. În acest sens, amintim:

 

a)  Restaurantul TEPPEN: o abordare interesantă și inedită  a procesului de comunicare cu clientul în vederea schimbării stării de spirit a acestuia. De menționat este faptul că restaurantul, prin acestă nouă abordare a relației cu clientul, a atras numeroși vizitatori din toată lumea, devenind un important punct de atracție pentru turiști.

 

b) Hotelul KAI ITO: simplificarea structurii ierarhice a organigramei hotelului, astfel încât să crească viteza de răspuns la cererile turiștilor și delegarea de autoritate și responsabilitate către angajați.

În concluzie, această vizită,  în companiile practicante de KAIZEN-LEAN,  s-a dovedit a fi extrem de utilă pentru participanți, în sensul îmbogățirii cunoștiințelor tehnice specific dar și pentru ”a simți” aroma KAIZEN-ului nipon autentic.

 

Despre KAIZEN INSTITUTE ROMANIA

Institutul KAIZEN este o organizaţie globală care operează în Europa, Africa, Asia-Pacific şi America şi care a fost înfiinţată de Masaaki IMAI în 1985.

Ne adresam atat Liderilor din Romania care au descoperit calea de succes prin KAIZEN® - LEAN Management, cat si celor care doresc sa obtina reducerea costurilor, o calitate mai buna, profit mai mare, flexibilitate la cerintele pietei si performante semnificative in cadrul companiei.

Pentru detalii suplimentare, nu ezitati sa ne contactati!

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ikar-management-consult1/schimb-de-experien-n-tehnicile-kaizen-pe-trmurile-japoniei-kaikaku-tour-nagoya-tokyo