Problemele consumatorilor de gaze naturale continua!

BUCURESTI - 16 iunie 2005

Comunicat tip General in Administratie Publica

Consumatorii de gaze naturale membrii ai Ligii Habitat solicită rezolvarea de urgenta a problememelor semnalate!

COMUNICAT

Având în vedere nemulţumirile consumatorilor gaze naturale membrii ai Ligii Habitat vă solicităm să analizaţi aspectele semnalate de noi şi să ne transmiteţi solutiile alese pentru rezolvare.
oSolicităm verificarea la nivelul distribuitorilor a modului în care se stabileşte preţul la gaze aşa cum a cerut însuşi premierul Tăriceanu în data de 24.05.2005 prin comunicatul de presă din care cităm: „Am luat hotărârea şi am cerut preşedintelui ANC să dea dispoziţie să se verifice la nivelul distribuitorilor cum se formează structura de preţ, pentru ca să nu umfle preţurile, să nu umfle costurile care ulterior să se reflecte în tarife”
oSolicităm ca preţul care se plăteşte pe metrul cub de gaze naturale să acopere doar costurile şi un profit rezonabil, să fie egal pentru toţi consumatorii, nu ca în prezent pe grupe de consum.
oCerem ca aprobarea preţului final să se facă transparent şi să fie comunicat reprezentanţilor consumatorilor iar măririle de preţ să ţină cont şi de mărimea profitului realizat. Susţinem că nu e normal să se facă o mărire de preţ atunci când se constată că furnizorii realizează un profit peste limita normală . De asemenea considerăm că nu e normal ca măririle de preţ să se facă la presiuni externe, ci ele trebuie să ţină cont de condiţiile interne şi să reflecte doar de costurile reale.
oSolicităm reducerea cheltuielilor inutile la maxim posibil astfel încât preţul gazului metan să fie cât mai suportabil. Constatăm cu regret că acest lucru nu se întâmplă, exemple: pentru luna iunie se fac două facturi, una pe intervalul 1-10 iunie şi una pe intervalul 10-30 iunie ceea ce presupune şi plata cu două chitanţe în date diferite în loc să se facă o singură factură cu preţuri diferite aşa cum fac alţi furnizori. Acest stil de management este un exemplu de management neperformant pentru că toate costurile cu resurse umane şi financiare efectuate cu punerea în aplicare a emiterii a două facturi se răsfrâng în costuri pe care noi consumatorii le suportăm. Din acest motiv solicităm autorităţilor competente să analizeze această situaţie, iar costurile efectuate în plus cu această operaţiune să fie suportate de către persoana care a dat această decizie.
oSolicităm anularea grupelor de consum şi tot ce ţine de ele având în vedere că nimeni nu trebuie să mai subvenţioneze pe nimeni, iar acolo unde sunt cazuri sociale să se aplice doar măsurile de protecţie socială corespunzătoare.
oSolicităm anularea celor două forme de aşa zise contracte de furnizare a gazelor naturale, cel din data de 10 martie 2005 si cel din data de 9 iunie 2005 care îl modifică şi îl completează pe cel din 10 martie 2005 pe motiv că acesta încalcă grav dreptul consumatorilor şi că ele nu au fost negociate cu reprezentantii reali şi legitimi ai consumatorilor. Precizăm că la întâlnirea de la Senat din data de 24.05.2005 cu membrii Comisiei Economice a Senatului la care au fost prezenţi printre alţii şi reprezentanţii Ligii Habitat, ai Sindicatelor, ai Autorităţii Naţionale de Protecţia Consumatorului şi ai Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale sa promis că ANRG să analizeze împreună cu reprezentanţii consumatorilor, printre care şi LIGA HABITAT, contractele de furnizare şi să se facă un nou contract de furnizare. Acest lucru nu s-a făcut şi în data de 9 iunie 2005 a apărut o nouă formă de contract care este total necorespunzătoare.
oDe exemplu: Deşi domnii senatori şi cei prezenţi au spus că în contract nu se prevăd parametrii de calitate ai gazelor naturale aşa cum ar fi normal, în noua variantă s-a introdus doar un singur parametru – presiunea – fără a se pomeni nimic de puterea calorică a gazului (presiune poate să aibă şi apa şi aerul )
oDacă în toată legislaţia se prevede că întreruperea furnizării serviciilor se face în baza unui preaviz la solicitarea noastră, că în contractul din 10 martie se prevede abuziv că întreruperea gazelor naturale se face fără preaviz, în noul contract din 9 iunie se spune că factura constituie preaviz, lucru care din punct de vedere juridic nu e corect. În primul rând factura, de foarte multe ori, nici nu ajunge la consumator şi chiar în cazul în care ajunge nu se poate face dovada că factura a ajuns la consumator.
oNu se mai prevede că citirea contorului să se facă în prezenţa reprezentantului consumatorilor, iar în cazul în care contorul se ia din instalaţie din diferite motive, să se întocmească proces-verbal obligatoriu în prezenţa reprezentantului consumatorului.
oAstfel de fapte constituie abuz, mai ales că s-a constatat de-a lungul timpului că se pot face foarte multe greşeli ce pot denatura consumul şi în caz de conflict nu există probe.
oSolicităm să se pună la dispoziţia reprezentanţilor consumatorilor contractele de privatizare pentru a putea cunoaşte ce drepturi au consumatorii şi ce obligaţii au furnizorii şi distribuitorii
Multumim anticipat acelora care isi vor gasi timp pentru a actiona in favoarea consumatorilor.
Presedinte
Mihai Mereuta

Despre liga habitat

LIGA
ASOCIATIILOR DE PROPRIETARI
- HABITAT
STR. VISINILOR NR. 22, COD 024092 SECTOR 2 BUCURESTI; TEL: 327 61 82; FAX: 327 61 83;
ADRESA CORESPONDENTA OP49 CP 82 (COD 022106)
PRESEDINTE:MIHAI MEREUTA
CF 8557733; CONT : RO96BRDE441SV03929134410 BRD – UNIREA
HOT JUD TMB : 2492/2003; INREGISTRATA IN REGISTRUL SPECIAL LA POZ 34/2003

mihai mereuta
tel 0744751416
fax 3355025
op 49 cp 82 sector 2 bucuresti
asprohabitat@yahoo.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/liga-habitat/problemele-consumatorilor-de-gaze-naturale-continua