Sondaj: “Serviciile de Marketing Direct încă nu sunt pe deplin valorificate”

BUCURESTI - 17 noiembrie 2008

Comunicat tip General in Media / Publicitate

În vara lui 2008 Linea Directa Communications a realizat telefonic un studiu de piaţă în zona Europei Centrale şi de Est, în cadrul căruia au fost chestionaţi peste 1000 de respondenţi cu privire la activităţile de marketing direct pe care le desfăşoară.

Sondaj: “Serviciile de Marketing Direct încă nu sunt pe deplin valorificate”

Studiul de piaţă a arătat clar importanţa pe care au acordat-o toţi respondenţii în unanimitate, cu privire la rolul şi beneficiile obţinute prin activităţile de marketing direct.

De asemenea studiul de piaţă a arătat că în momentul de faţă activităţile de marketing direct încă nu sunt dezvoltate şi suficient exploatate.

Studiul, realizat prin metodologia CATI, a fost derulat simultan în: România, Cehia, Polonia, Slovacia şi Ungaria. Grupul de respondenţi aparţine unor segmente de industrie diverse: domeniul bancar, asigurări, FMCG, IT, retail, industria hotelieră şi turism.

Rezultatele cercetării arată clar că majoritatea companiilor măsoară efectele acţiunilor proprii de marketing direct (MD) şi recunosc importanţa acestor eforturi în obţinerea de noi clienţi, creşterea loialităţii şi nivelului de satisfacţie al acestora.

Pe de altă parte, studiul ne-a adus la cunoştinţă că multe companii lucrează cu un număr relativ mic de baze de date, utilizând doar câteva canale de MD. De asemenea a rezultat că există un procentaj mic de companii care au apelat la outsourcing operational şi la acţiuni de marketing direct prin centre de Customer Management.

În comparaţie cu celelalte ţări în care s-a desfăşurat studiul, în România şi Ungaria beneficiile externalizării în MD se resimt cel mai puţin. Doar 25,7% din companiile din România şi 17,77% dintre cele maghiare apelează la un partener extern pentru activităţile MD comparativ cu cele din Cehia (43,5%), Slovacia (42,98%) şi Polonia (39,26%). Pare surprinzător, dar aceste companii nu externalizează serviciile relaţionate cu vânzările, dar apelează la outsourcing pentru serviciile de relaţii cu clienţii (65%).

Doar 6% din companiile româneşti apelează la servicii externe de call center în timp ce 74,2% nu utilizează deloc servicii de call center.

În majoritatea companiilor (64,1%), bugetul de marketing alocat pentru serviciile de marketing direct nu atinge 10% din bugetul total. Doar 5,4% din companii alocă 25% sau mai mult din bugetul de marketing pentru acţiuni de MD.

„Scopul nostru a fost să scoatem în evidenţă imaginea serviciilor de marketing direct utilizate în prezent în diferite industrii în regiunea noastră, statutul pe care acestea îl ocupă, utilitatea şi posibilitatea de măsurare a efectelor acestora. Rezultatele nu sunt extrem de surprinzătoare, demonstrând astfel ca MD are un potenţial extreme de ridicat. Practic, creşterea valorii clienţilor nu este încă o prioritate în aceste pieţe.

Este clar faptul că tocmai am deschis dialogul cu clienţii noştri şi rezultatele obţinute ne încurajează să mergem înainte cu încredere şi viteză într-o lume în care Puterea Dialogului şi a Parteneriatul vor face diferenţa între success şi eşec”– a precizat Duško Kos, CEO Linea Directa Communications în CEE.

Dejan Grbic, Directorul General al Linea Directa Communications în România, a adăugat: „Studiul ne-a arată că firmele înţeleg beneficiile externalizării în operaţiunile de marketing direct. În climatul economic actual, ne aşteptăm ca firmele să exploreze mai intens această cale. Suntem pregătiţi să-i susţinem.”

Despre Linea Directa Communications

Linea Directa Communications este parte a Grupului Studio Moderna, experţi în marketing direct. Prezenţi în 19 ţări din Europa Centrală şi de Est, Grupul a înregistrat cea mai mare şi mai rapidă dezvoltare pe pieţele de profil.

Linea Directa Communications oferă clienţilor săi din spaţiul CEE servicii de MD prin Centrele de Customer Management.

Principalele servicii sunt cele de Call Center, DataLab, vânzări dar şi cele de loializare a clienţilor.
Lista de clienţi include companii foarte cunoscute din diverse industrii: IT, domeniul bancar, auto, retail şi FMCG.

Pentru mai multe informaţii vă rugăm să ne contactaţi la info.ro@linea-directa.eu sau să vizitaţi site-ul: www.linea-directa.eu
info.ro@linea-directa.eu

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/linea-directa-communications/sondaj-serviciile-de-marketing-direct-inca-nu-sunt-pe-deplin-valorificate