Conferintele Nationale de e-Commerce 2013 au reunit cei mai mari jucatori din comertul electronic romanesc

BUCURESTI - 29 mai 2013

Comunicat tip General in Afaceri, IT&C, Media / Publicitate, Tehnologie, Internet

Conferintele Nationale de e-Commerce 2013 (27-28 mai, Crystal Palace Ballrooms) au adunat aproximativ 270 de participanti in fiecare dintre cele doua zile ale evenimentului. Acestia au primit de la specialistii invitati sfaturi, informatii despre metode de crestere a conversiilor, indrumari privind optimizarea site-ulor magazinelor etc.

Peste 30 de speakeri si traineri – nume sonore ale industriei online – au participat la conferinte. Temele de dezbatere au vizat toate aspectele importante pentru cei care activeaza in piata de comert electronic: situatia actuala a pietei, plati online, servicii de curierat, marketing online, marketing afiliat, SEO, PPC, Analytics, social media, e-mail marketing, perspectiva marilor jucatori asupra comertului online.

Ziua de 27 mai a fost dedicata conferintei propriu-zise si a reunit peste 25 de speakeri si reprezentanti ai companiilor de top precum: VISA, MasterCard, RomCard, Orange Romania, Banca Transilvania, PayU, MobilPay, METRO Cash&Carry, ARABESQUE, Cargus, FAN Courier, DPD Romania, NORIEL, evoMAG, Oktal, Paravion, Elefant, LaFemme, Daedalus Millward Brown, ING Bank etc.

Unul dintre cele mai asteptate momente a fost prezentarea invitatului special, Evghenii Geno Prussakov, Affiliate Marketing Expert. Acesta a insistat pe faptul ca marketingul afiliat nu trebuie sa canibalizeze marketingul traditional, ci trebuie sa-i fie complementar, in cadrul afacerii. Invitatul a detaliat etapele managementului unui program de afiliere: recrutarea, activarea, comunicarea si optimizarea. Prusakov a atins in prezentare si aspecte concrete ale promovarii in e-commerce si a scos in evidenta cateva greseli frecvente in privinta bannerelor: o grafica proasta, caractere ilizibile, numarul de telefon pe bannere, animatie excesiva, contrast prea mic intre litere si fond. Speaker-ul a insistat pe faptul ca trebuie sa-ti spionezi concurenta, sa te imprietenesti cu ea pe Facebook si pe Twitter si sa-i urmaresti activitatea.

A doua zi a adus participantilor opt workshop-uri in paralel, pe teme precum: Analytics, SEO, Social Media, Pay Per Click Advertising, E-Mail Marketing, Aspecte legislative discutate de reprezentantii ANPC, Marketing Afiliat, dar si un Laborator de E-Commerce (exemple concrete pentru magazinele online care sa le ajute sa vanda mai mult).

In cadrul workshop-ului “Protectia consumatorilor fata in fata cu magazinele online”, moderat de Bogdan Manolea (co-fondator TRUSTED.ro), s-a discutat despre drepturile consumatorilor romani in context european, reclamatii fondate si nefondate si necesitatea adaptarii legislatiei la e-commerce-ul modern. De asemenea, s-au dat raspunsuri la intrebari precum:

- Ce se intampla daca un consumator comanda un produs cu un pret evident gresit din magazinul meu?

- Trebuie sa accept la returnarea produselor in 10 zile un produs folosit?

- Pot sa cer returnarea produselor in acelasi ambalaj? Cu etichetele intacte? Fara zgarieturi? Cu acelasi transportator?

- Am reguli suplimentare daca vind online in strainatate?

- Pot sa vind online persoanelor sub 18 ani?

- Poate un magazin sa ceara o comanda minima?

Cele doua zile de conferinta s-au incheiat cu modulul de networking si business deals “E-Commerce Zone“, in cadrul caruia furnizorii de servicii si solutii e-commerce si-au prezentat oferta in fata magazinelor online participante.

Conferintele fac parte din Gala Premiilor E-Commerce 2013 (GPeC), dar au fost deschise tuturor magazinelor interesate si celor care activeaza sau sunt interesati de industria de comert electronic. Inscrierile magazinelor online la GPeC 2013 se mai pot face pana in 31 mai. Detalii la www.gpec.ro.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/link-magazine/conferintele-nationale-de-e-commerce-2013-au-reunit-cei-mai-mari-jucatori-din-comertul-electronic-romanesc