Peste 100 de magazine online au ales sa se inscrie la GPeC 2014, iar prima etapa de jurizare a inceput!

BUCURESTI - 16 iunie 2014

Comunicat tip General in Afaceri, IT&C, Tehnologie, Retail, Internet

Inscrierile la cea de a 9-a editie a Competitiei Magazinelor Online GPeC (Gala Premiilor eCommerce) 2014 s-au incheiat. 117 magazine online si-au manifestat interesul de a intra in concurs, dar au fost acceptate in competitie aprox. 100, restul neindeplinind integral criteriile riguroase de preselectie. Pana pe 4 iulie, magazinele inscrise la GPeC 2014 trec prin prima etapa de jurizare.

Peste 100 de magazine online au ales sa se inscrie la GPeC 2014, iar prima etapa de jurizare a inceput!
 Ne bucuram ca brandurile cunoscute au incredere in noi si au ales sa participe la GPeC – cel mai important eveniment de comert electronic. Vreau sa subliniez o particularitate extrem de interesanta pentru anul acesta, respectiv faptul ca marile branduri din offline isi fac simtita tot mai mult prezenta in online – avem foarte multe magazine in competitie cunoscute publicului larg din centrele comerciale offline, lucru care ne bucura enorm pentru ca piata de comert electronic creste. 

Andrei Radu, Founder & CEO Gala Premiilor eCommerce

Ca sa fi fost acceptate in Competitia GPeC, magazinele online trebuiau sa indeplineasca integral criteriile de preselectie, reprezentand obligatii conform legilor europene in vigoare, dar si bune practici in comertul electronic.

“Toate criteriile de preselectie sunt de bun-simt si orice magazin ar trebui sa le respecte, dar am avut situatii – hilare as putea spune – in care business owner-ul nu vroia sa publice pe site coordonatele fizice de contact ale magazinului (adresa), desi legea cere acest lucru in mod clar. Este doar un singur exemplu, situatiile au fost variate”, explica Andrei Radu (CEO & Founder GPeC) motivele pentru care nu toate magazinele au fost acceptate in competitie.

Cele mai multe magazine acceptate in Competitia GPeC anul acesta fac parte din grupa “Experienced”, adica magazine cu o vechime considerabila in piata, respectiv magazine medii spre mari. Din numarul total de magazine inscrise la GPeC, 65 sunt “Experienced”, 23 sunt “Start-Up” (magazine cu o vechime mai mica de 1 an) si 9 sunt “Professional” (magazine cu vechime de peste 2 ani, relevante in piata – cu trafic considerabil).

Brandurile au ales GPeC 2014

Potrivit organizatorilor, anul acesta s-au inscris in Competitia GPeC branduri cunoscute publicului larg precum: Il Passo, Office Shoes, Ecco Shoes, Originals, MyCloset, Mobexpert, F64, Paravion, Noriel, Tripsta, Eximtur, Ma Dame, FlorideLux, Floria, Florariile Magnolia etc. Lista magazinelor online inscrise in Competitia GPeC 2014 va fi publicata in curand pe website-ul GPeC.ro.

“Ne bucuram ca brandurile cunoscute au incredere in noi si au ales sa participe la GPeC – cel mai important eveniment de comert electronic. Vreau sa subliniez o particularitate extrem de interesanta pentru anul acesta, respectiv faptul ca marile branduri din offline isi fac simtita tot mai mult prezenta in online – avem foarte multe magazine in competitie cunoscute publicului larg din centrele comerciale offline, lucru care ne bucura enorm pentru ca piata de comert electronic creste”, spune Andrei Radu.

2 etape de jurizare, 90+ criterii de evaluare si 18 specialisti in juriu

In perioada 13 iunie – 4 iulie, magazinele participante la GPeC 2014 trec prin prima etapa de jurizare. Practic, fiecare magazin online este evaluat prin peste 90 de criterii care urmaresc aspectele esentiale ale oricarei afaceri online (de la criterii tehnice de tip SEO si Securitate, pana la Usability, Customer Experience si Aspecte Juridice).

Despre criteriile de jurizare GPeC s-a spus in repetate randuri ca reprezinta un adevarat ghid despre cum sa iti construiesti un magazin online de succes. Acestea pot fi accesate integral pe website-ul GPeC.ro.

In luna octombrie, magazinele vor fi re-evaluate prin aceleasi criterii “pentru a urmari evolutia lor in timp”, explica Andrei Radu.

Auditarea magazinelor este facuta de juriul GPeC, format din 18 specialisti in domeniu (in ordine alfabetica): Adrian Pintilie (UIS), Adrian Ichim (Advanced Ideas), Alexandru Lapusan (ZITEC), Alin Vlad (Heimdal Security), Bogdan Alecu (Independent Security Researcher), Bogdan Manolea (TRUSTED), Cosmin Daraban (Silkweb), Cosmin Nastasa (iLeo), Cristian Ignat (2Parale), Elisabeta Moraru (Google Romania), Ioana Barbu (Bitdefender), Marian Malahin (Agile Media), Marius Deak (Green Pixel), Radu Vilceanu (ContentSpeed), Radu Marcusu (SEO monitor), Razvan Acsente (Okazii), Robert Anghel (ING Bank), Valentin Radu (Marketizator).

Toate magazinele online inscrise in Competitia GPeC primesc rapoartele de jurizare pentru a vedea exact unde stau bine si unde mai au de lucru pentru a-si imbunatati afacerea. In plus, dupa prima etapa de jurizare, magazinele au ocazia sa se intalneasca fata in fata cu membrii juriului pentru a discuta asupra rapoartelor de evaluare. Intalnirile Consultative GPeC au loc in Bucuresti si sunt programate pentru zilele de 14 si 15 iulie 2014.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/link-magazine/peste-100-de-magazine-online-au-ales-sa-se-inscrie-la-gpec-2014-iar-prima-etapa-de-jurizare-a-inceput