Întrebare - cum citim o carte aflată într-o bibliotecă oriunde în lume? Răspuns - simplu!

BUCURESTI - 29 martie 2006

Comunicat tip General in Stiinta / Cercetare

Cum citeşti o carte tipărită din orice bibliotecă din lume? Pare fantezist? Şi ce dacă. Pentru ca Marketing I.T. - un cabinet de asistenţă, consultanţă şi servicii pentru programe de dezvoltare din Bucureşti, a realizat soluţia - ROboLib2006 - Robotul pentru citirea on-line a cărţilor tipărite, existente fizic - nu digital, în rafturile unei biblioteci.

Un sistem pentru biblioteci de orice dimensiune, care poate fi utilizat şi acasă dacă ai o bibliotecă suficient de mare şi lucrări de cert interes. Un mod excelent de a face bani din oferirea de servicii de o utilitate extraordinară legate de accesul la cărţile care încă nu au fost transpuse în format digital. O tehnologie ca va creşte exponenţial numărul de cărţi transpuse în format digital şi care va scurta tot exponenţial timpul în care majoritatea lucrărilor tipărite până acum le vom gasi în librării digitale urmare utilizării ROboLib2006.

Cum decurg lucrurile? Foarte simplu. Un solicitant intră pe o aplicaţie web gratuită sau plătită cu credite unde are acces la catalogul lucrărilor dintr-o reţea internatională de librării. Identifică titlurile dorite şi lansează o prima căutare care are ca rezultat lista bibliotecilor unde se află cărţile, informaţii despre acestea - autori, editura, tiraj, anul apariţiei, ediţia, etc. şi cuprinsul acestora. Timpul de răspuns al sistemului depinde funcţie de dimensiunea listei de lucrări, de existenţa cuprinsului acestora în format digital şi de gradul de solicitare al sistemului la data respectivă. Funcţie de nivelul implementării soluţiei (mai complex mai scump, mai simplu mai ieftin) răspunsul poate veni în câteva minute sau în mai multe ore. Dupa ce se consultă cuprinsul lucrărilor se emite a doua cerere in care se precizează paginile din fiecare lucrare care sunt de interes pentru documentarea făcută. Cererea se distribuie server-elor bibliotecilor care găzduiesc lucrările în cauza. Acestea comandă şi controlează ROboLib2006 din fiecare sală cu cărţi. Robotul extrage cărţile din rafturi, selectează paginile cerute, le scanează şi trimite imaginea la server. Acesta poate lansa o aplicaţie OCR daca se solicita aceasta apoi realizeaza o arhivă comprimată cu toate paginile solicitate pe care o trimite solicitantului. Va dorim lectura plăcută.

Despre Marketing I.T.

2006 este an aniversar pentru Marketing I.T. Astfel pe 30 martie aniversăm 5 ani de la înfiinţarea societăţii şi 30 de ani de preocupări în sfera cunoaşterii şi comunicării. Pionieri prin definiţie, realizările noastre se referă mai puţin la rezultate financiare deosebite - situaţie datorată caracterului de pionierat a proiectelor noastre şi unor conjuncturi nefavorabile - şi mai mult la portofoliul de peste 80 de proiecte de investiţii si cercetare constituit, cuprinzând lucrări ce presupun investiţii plecând de la câteva mii de EURO şi ajungând la proiecte grele, cu miză mondială, care necesită eforturi financiare de zeci de milioane de EURO.

Proiectele lansate până acum sunt:

1.'Reţea Naţională de Panouri Electronice de Afişaj cu LED-uri - PEA pentru publicitate interioară şi exterioară şi comunicări publice',
2.'Centre 3Dinteractiv' - o investiţie străină pe care o promovăm în România,
3.'Soluţia wireless pentru săli de conferinţe - MINSH',
4.'Program pentru modernizarea globală a comunicărilor mondiale şi translator universal între limbile pământului',
5.ROboLib2006
6.'Echipament de protecţie individuală pentru impactul cu obiecte dure' - o soluţie pentru călătoria cu vehicule diverse,
7.'Soluţie constructivă pentru industria de autovehicule care creşte semnificativ siguranţa călătorilor în timpul deplasării' - o soluţie care dacă ar fi existat mai de mult nu am fi avut dramele care ne-au îndoliat sufletele în ultimul timp.

Dedic ultimul proiect prietenului meu Stefi, mort într-un astfel de accident cu mulţi ani în urmă precum şi ultimelor victime a acestor accidente de anul trecut şi de anul acesta.

Alte realizari importante:
- invitatia onorantă de a face în România în parteneriat cu o firmâ nordamericană, lider mondial în domeniul tehnologiilor informatice, o investiţie în valoare de peste 3 milioane USD, la momentul când resursele noastre erau zero (în toamna lui 2004).

- invitaţia onorantă de a participa împreună cu un grup select de 62 de specialişti în cercetare ştiinţifică din întreaga ţară la lucrările sesiunii de lucru a programului de definire a viziunii în problema Strategiei de Cercetare Dezvoltare şi Inovare pentru perioada 2007-2013.

În final avem plăcerea să anunţăm programul Reţea Naţională de Competenţe pentru Programe de Dezvoltare - RNCPD, un program care doreşte să stimuleze spiritul şi cultura asociativă şi construcţia personală socio-profesională - construcţia de carieră. La acest program sunt invitate organizaţii legale de orice fel şi persoane fizice.

Legat de toate acestea menţionăm că orizontul de investiţii bazat pe capitalul deţinut la nivelul asociaţilor Marketing I.T. ne permite să vorbim de programe de investiţii în parteneriate de circa 3 milioane de EURO pentru următorii doi ani. Fără să includem aici veniturile pe care le aşteptăm din brevete.

Persoană de contact: Ionel Gabriel NICULESCU, Director - asociat Marketing I.T.

021 4212862
0722 680120
Ionel Gabriel NICULESCU, Director - asociat Marketing I.T.
office1@marketing-it.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/marketing-i-t-/intrebare-cum-citim-o-carte-aflata-intr-o-biblioteca-oriunde-in-lume-raspuns-simplu