Internetics tine ritmul cresterii industriei online

BUCURESTI - 7 noiembrie 2007

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Piata publicitatii online este in continua crestere de la an la an, cele mai optimiste previziuni aducand in discutii chiar varianta dublarii acesteia pana in 2008.
Evolutia pozitiva a industriei s-a reflectat si in editia a 7-a a festivalului Internetics, care a avut loc in perioada 31 octombrie – 1 noiembrie.

Internetics tine ritmul cresterii industriei online

Festivalul a reunit in competitiile de anul acesta nu numai lucrari care au ilustrat dezvoltarea marketingului online, ci si nume reprezentative pentru intreaga industrie online care s-au regasit in componenta juriului.
Orlando Nicoara, Director General MediaPro Interactiv si presedintele juriului Web Promo de anul acesta, estimeaza ca piata de publicitate online va atinge 8-9 milioane de euro in 2007. El apreciaza ca, intr-o viziune optimista, valoarea acesteia ar putea ajunge la 15-16 milioane de euro in 2008.
Partener al Internetics 2007, Asociatia IAB Romania a acordat anul acesta premiul “Webvertiserul Anului”, in cadrul festivalului. Acest premiu este menit sa rasplateasca inovatia si vizionarismului clientilor in ceea ce priveste Internetul ca mediu de comunicare si a fost acordat Unilever South Central Europe.
“In ultimii ani, Unilever a acordat o atentie din ce in ce mai mare promovarii online, iar premiul «Webvertiserului anului» este o recunoastere a investitiei pe termen lung pe care am dedicat-o acestei promovari si a increderii pe care o avem in acest nou canal media. Ne bucura aceasta recunoastere”, declara Simona Tofan, Direct Marketing Communication Manager Unilever South Central Europe.
„Urmarim permanent sa stim care sunt canalele media preferate de consumatorii nostri, cum receptioneaza ei mesajele noastre si cat de importante sunt in viata lor Internetul si telefonul mobil. Atat timp cat comunicarea online se va dovedi convingatoare pentru consumatori si eficienta pentru business, cu siguranta bugetele investite de Unilever in promovarea online vor fi pe masura”, explica Simona Tofan.
Ea arata ca multe dintre marcile Unilever se adreseaza unor grupuri de consumatori pentru care canalele de comunicare traditionale - TV, outdoor, presa - sunt inca principalele surse de informare si de divertisment, bugetul Unilever fiind orientat preponderent catre aceste canale.
„Comunicarea online creste insa an de an, cu un ritm mai rapid decat comunicarea pe alte canale, ajungand sa detina un procent din ce in ce mai mare in bugetul nostru de marketing”, spune Simona Tofan.
Cea mai mare parte a marcilor Unilever este sustinuta online. Marcile Unilever sunt prezente online atat cu site-uri de brand (Dove, Dero, Omo), cat si cu campanii legate de anumite lansari sau promotii (Axe, Rexona, Sunsilk, Cif), sau campanii de promovare online derulate pe alte site-uri de interes pentru publicul tinta al fiecarui brand.
„Comunicarea online este foarte importanta pentru Unilever datorita relatiei directe si interactive pe care o stabileste cu consumatorii nostri”, concluzioneaza Simona Tofan.
Cresterea online-ului ca mediu de comunicare inseamna business in crestere si pentru agentiile dezvoltatoare de solutii pentru Internet.
„La Internetics 2007, Webstyler si-a consolidat pozitia. Titlul de agentia anului este in primul rand o recunoastere a performantelor noastre de anul acesta”, spune Bogdan Nitu, General Manager & Strategy Director Webstyler, castigatoarea titlului de “Web Agentia Anului” in 2007 si in cadrul altor doua editii ale festivalului.
“Noi privim titlul de agentia anului in contextul ultimilor doi ani. 2006 si 2007 reprezinta editiile moderne ale Internetics si cand spun asta ma refer la faptul ca incepand cu 2006 s-a facut splitul intre Web Promo si Web Space. Pana la aceasta separare, se comparau mere cu pere, adica lucrari ce promovau produse sau servicii cu site-uri de content, de publishing. Este cel mai mare upgrade pe care l-a facut Internetics de la aparitie si suntem bucurosi ca Webstyler a demonstrat in aceste 2 editii ca este cea mai buna agentie interactiva din Romania”, spune Nitu.
Webstyler a atins in 2006 o cifra de afaceri care se situeaza in juriul a 500.000 de euro, Bogdan Nitu asteptandu-se la o crestere de 50% pentru anul acesta.
“Avand in vedere ca ne-am impus la ultimele doua editii, e normal sa ne propunem sa ne pastram titlul”, spune Nitu referindu-se la editia Internetics de anul viitor. “Cred ca lupta va fi mult mai grea si ca multi vor dori sa ne depaseasca la editia urmatoare”, a adaugat el.
In lupta pentru titlul de web agentia anului au mai intrat in 2007 si iLeo, Ninespices, Babel Communications si MRM Partners.
Green Pixel si-a facut simtita prezenta si anul acesta la Internetics, chiar daca nu a inscris direct lucrari. Eroarea organizatorilor de a include agentia in clasamentul celor ce au luptat pentru titlu de Web Agentia Anului, a scos insa la suprafata faptul ca uneori clientii, multumiti de rezultatele obtinute pe online, lupta ei insisi pentru un premiu Internetics.
“Daca stiam ca organizatorii ne vor include in vreun clasament, poate participam. Noi lucram pentru clienti, iar clientii sunt multumiti: 4 premii si doua nominalizari la Internetics 2007, respectiv alte premii in editiile precedente. Iata confirmarea ca Green Pixel este una dintre agentiile de top in Romania, cumva contrar cu topul gresit furnizat de organizatorii Internetics”, a declarat Marius Deak, CEO/Creative Director la Green Pixel.
Green Pixel a castigat de trei ori titlul de web agentia anului din cele 4 editii Internetics in care agentia a inscris lucrari in competitie.
Cresterea industriei online din Romania a adus pe lista de noutati a Internetics 2007 si premiul Publisherul Anului, care a fost acordat pe baza punctajului obtinut in cadrul competitiei Web Space. Titlul a fost obtinut de MediaPro Interactiv.
“Tinand cont de participarea de anul acesta (Sanoma Hearst Romania, Unlimited Sport Media, Grupul Realitatea Catavencu), cred ca premiul Publisherul Anului reprezinta o confirmare a muncii noastre din ultimul an. Speram sa castigam si la anul invitandu-i pe toti cei care au ceva de spus in zona publishingului online sa participe”, a declarat Orlando Nicoara, Director General MediaPro Interactiv.
Participantii Internetics 2007 au fost notati de jurii specializate, alcatuite in colaborare cu Asociatia IAB Romania.
Internetics 2007 a fost sustinut de COSMOTE si s-a desfasurat cu sprijinul Microsoft, GTS Telecom, Astra Sport Bets, HP si Dial Telecom. Festivalul a avut drept parteneri Asociatia IAB Romania si IAA Romania.

Clasamentul web agentiilor la Internetics revizuit

Internetics a revizuit clasamentul web agentiilor (editia 2007), ca urmare a aparitiei unei erori, in alcatuirea acestuia.
Dupa cum reiese din analiza inscrierilor pentru editia din acest an, Green Pixel nu a inscris nicio lucrare in competitie, toate lucrarile semnate de agentie fiind inscrise direct de catre clientii sai.
Astfel, clasamentul revizuit al agentiilor este: Webstyler, iLeo, Ninespices, Babel Communications, MRM Partners.
Eroarea includerii agentiei in clasament a aparut ca urmare a prezentei Green Pixel in calitate de autor pentru o serie de lucrari castigatoare, situatie similara cu inscrierile in nume personal ale altor agentii care au fost incluse in top.
“Nu ne-am propus sa concuram si implicit ni se pare nedrept sa fim prezentati drept pierzatori, intr-un clasament pentru care nu am luptat. Asta in conditiile in care am castigat 3 din 4 editii la care am participat… Oricum, clientii nostri au fost multumiti: ei au castigat 4 premii si 2 nominalizari. Multumirea si increderea lor ne sunt de ajuns”, a explicat Marius Deak, CEO/Creative Director la Green Pixel.
Pentru stabilirea acestui clasament s-au luat in considerare punctajele obtinute de agentiile participante in cadrul competitiei Web Promo.

Despre Millenium Communications

Internetics este un proiect al Millenium Communications, companie care a fost infiintata in anul 1998, ca o agentie de PR. In prezent, Millenium are trei divizii separate: PR, BTL si proiecte proprii - Internetics, AdPrint, Gala Societatii Civile.
Mirel Dediu
PR Executive
Millenium Communications
Telefon: 0730 202 281

mirel.dediu@milleniumcommunications.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/millenium-communications/internetics-tine-ritmul-cresterii-industriei-online