Modelul sportiv al clasei de lux: Audi S8

BUCURESTI - 4 noiembrie 2005

Comunicat tip General in Auto

Un caracter sportiv si confort suprem – acestea sunt cele doua atribute definitorii ale limuzinei de lux Audi A8. Imediat dupa momentul lansarii pe piata, acum trei ani, limuzina de lux Audi s-a pozitionat in topul segmentului sau datorita calitatilor dinamice de exceptie. Constructorul german recunoscut in toata lumea datorita emblemei sale cu patru cercuri dezvaluie acum un model de top al clasei sale: Audi S8. Aceasta noua versiune va fi lansata spre comercializare la mijlocul anului 2006 si va avea preturi ce vor incepe de la 97,600 de euro (in Germania).

Modelul sportiv al clasei de lux: Audi S8

Audi S8 este echipat cu un nou propulsor V10, construit cu ajutorul experientei castigate de pe urma super-car-ului Lamborghini Gallardo. Propulsorul cu zece cilindri dezvolta o putere maxima de 450 CP si un cuplu de 540 Nm, dintr-o cilindree de 5,2 litri. Valoarea maxima a cuplului motor este atinsa de la o turatie foarte joasa, de 3500 rpm. La fel ca si in cazul motorizarii care a echipat modelele R8, castigatoare la Le Mans, propulsorul folosit pentru S8 beneficiaza de tehnologia injectiei directe de benzina, FSI. Audi S8 este capabil sa atinga 100 km/h cu start de pe loc in doar 5,1 secunde iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.
Trenul de rulare si transmisia au fost modificate conform cu puterea crescuta a motorului. In mod special, Audi S8 a fost echipat cu ultima generatie de transmisie integrala permanenta „quattro“, puterea fiind transmisa sigur la toate cele patru roti. Suspensia pneumatica beneficiaza de o setare sportiva iar directia a suferit si ea modificari pentru a face fata noilor cerinte dictate de puterea si cuplul mari.
Pentru caroserie, Audi a operat mici retusuri care sa anunte puterea de sub capota motorului. In interior domneste o atmosfera de eleganta luxurianta. Nivelul de dotari prezent pe aceasta versiune ridica standardul clasei catre alt nivel.

Motor: Un nou V10 cu tehnologie FSI, preluat din lumea competitiilor
Prin echiparea noului S8 cu o motorizare V10, Audi introduce in productia de serie a modelelor sale o configuratie de motorizare care si-a dovedit potentialul in lumea Formulei 1. Si Lamborghini, marca super-sport filiala a lui Audi considera motorizarea cu configuratie V10 ca sinonim al dinamicii si puterii. Aceasta configuratie este mult mai sportiva decat un propulsor comparabil dar cu 12 cilindri. Motoarele V10 sunt mai compacte, mai usoare si au un numar mai mic de componente.
Motorizarea V10 de 450 CP face parte din a doua generatie de motoare Audi cu cilindri amplasati in unghi de 90 de grade si cu distanta dintre cilindri de 90 de milimetri. Aceasta motorizare folosita pentru noul S8 se regaseste si sub capota lui Lamborghini Gallardo, insa pentru limuzina Audi ea a fost modificata. Alezajul a crescut de la 82,5 la 84,5 mm, cursa cilindrilor este de 92,8 mm iar cilindreea are o valoare exacta de 5204 cm cubi.
Propulsorul de sub capota noului S8 utilizeaza tehnologia injectiei directe de benzina, denumita la Audi, FSI. Folosirea acestei tehnologii permite atingerea unui raport de compresie de 12.5:1. Sistemul de injectie commonrail injecteaza benzina direct in camerele de ardere in cantitati precise la o presiune de pana la 100 de bar.
Sistemul de admisie variabil este controlat electronic si este construit din magneziu. Patru convertoare catalitice au grija ca emisiile poluante ale motorizarii V10 sa fie cat mai mici si sa se inscrie in normele prevazute de legile in vigoare. Tehnologia FSI si-a demonstrat din plin potentialul in sporturile cu motor. Cel mai bun exemplu este masina de curse R8, care a castigat cinci din cele sase curse de la Le Mans in care a participat.
Impresionanta motorizare cu zece cilindri ofera atat o putere mare cat si un cuplu cu o valoare importanta. S8 beneficiaza de o putere maxima de 450 CP atinsa la 7000 rpm, iar cuplul motor maxim de 540 Nm este disponibil in totalitate la doar 3500 rpm. 90 % din valoarea cuplului maxim este disponibil de la 2300 rpm. Motorul V10 are un raspuns foarte prompt la acceleratie si o functionare foarte rafinata. La acceleratiile puternice el produce un sound aparte, specific motorizarilor cu aceasta configuratie.
Echipata cu aceasta motorizare V10, limuzina de lux a lui Audi este capabila de performante demne de un super-car veritabil. Audi S8 accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 5,1 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. In acelasi timp insa, motorul consuma doar 13,9 litri de benzina pentru 100 km, un consum nu foarte mare pentru o motorizare atat de puternica. Obtinerea unui astfel de consum se datoreaza in mare parte constructiei din aluminiu a caroseriei, o caracteristica unica in segmentul din care face parte acest model. Datorita tehnologiei Audi Space Frame (ASF – caroserie din aluminiu), S8, echipat cu o motorizare V10 si cu transmisia integrala permanenta “Quattro” are o masa proprie de doar 1940 kg. Astfel, in cazul noului Audi S8, raportul greutate/putere este de doar 4,31 kilograme.

Transmisie: Si mai mult dinamism
Ca in cazul oricarui model performant Audi, noul S8 beneficiaza de transmisia integrala permanenta quattro. Rezultatul este simplu: se obtine o tractiune impecabila indiferent de suprafetele de rulare. 25 de ani de experienta cu acest sistem de tractiune integrala i-au permis lui Audi sa dezvolte o noua generatie a acestui sistem cu distributie asimetrica a cuplului fata/spate. Acest pas inainte facut de Audi in domeniul tractiunii integrale este inca o dovada a filozofiei marcii, ce se conduce dupa motto-ul “Progres prin tehnologie”.
Un diferential central, instalat longitudinal in centrul masinii, distribuie cuplul motor catre rotile din fata si cele din spate in functie de necesitati. In mod normal, 40% din cuplu este transmis rotilor din fata si 60% rotilor din spate, aceasta configuratie fiind o marturie clara a sportivitatii noului S8. In caz ca se detecteaza pierderi de aderenta, diferentialul central poate transmite pana la 85% din cuplul motor catre rotile din spate si pana la 65% din cuplu catre rotile din fata. Daca una din rotile de pe o punte pierde aderenta, ea este blocata automat prin intermediul franelor.
Noul S8 este echipat standard cu o transmisie automata cu sase trepte - tiptronic. Datorita caracteristicilor sportive evidente ale acestui model, raportul final al transmisiei automate este mai mic decat pe celelalate versiuni A8, astfel ca acceleratiile puternice pot fi obtinute chiar si in treapta a sasea. Controlul electronic al transmisiei a fost optimizat pentru ca schimbarea treptelor sa fie facuta mai dinamic. Soferul poate selecta cu ajutorul levierului cutiei de viteze modul “Sport” prin intermediul caruia treptele vor fi schimbate la turatii mai ridicate. Prin intermediul padelelor din spatele volanului, treptele poti fi schimbate si manual.
Pentru Audi, constructia din materiale usoare este o regula de la care nu se putea abate super-limuzina S8. Motorizarea V10 a acesteia cantareste doar 220 de kilograme fiind cu 20 de kilograme mai usoara decat un propulsor asemanator al concurentei. Un bun raport de mase pe punti este astfel obtinut iar tinuta de drum este la fel de dinamica si impresionanata ca in cazul celorlaltor modele din gama. Pentru pastrarea unei distributii mai bune a greutatii fata/spate, bateriile si blocul de sigurante sunt amplasate in portbagaj.

Tren de rulare: Construit pentru viteza
In cazul versiunii de baza a lui Audi A8 suspensia pneumatica adaptiva ofera atribute sportive celei mai mari limuzine produsa de constructorul din Ingolstadt, datorita configuratiei sale elaborate cu o foarte mare atentie. Suspensia fata independenta prezinta o structura cu patru brate iar cea din spate are o configuratie independenta multi-link. Mai multe detalii ale acestui layout de suspensie au fost modificate special pentru S8.
Pentru S8 este oferita standard suspensia pneumatica adaptiva sport, ce este oferita optional pentru limuzinele A8. Special pentru S8, caracteristicile de amortizare ale arcurilor peumatice si ale amortizoarelor integrate in arcuri au fost intarite intr-o oarecare masura. Astfel, au fost reduse miscarile oscilante ale caroseriei, iar S8 este mai agil, mai manevrabil, mai stabil si mai sigur ca niciodata. Servodirectia variabila a fost intarita cu 10 procente si ofera pentru S8 un raspuns si un feed-back mai bune, care imbunatatesc manevrabilitatea simtitor.
Cu ajutorul informatiilor primite de la sapte senzori speciali si cu ajutorul a diversi alti parametri, amortizarea este setata in functie de necesitati in fractiuni de secunda. Sistemul de control al suspensiei functioneaza dupa patru moduri de rulare: automat, confort, dinamic si ridicat – care pot fi selectate prin intermediul centralei de comanda MMI. Garda la sol pentru S8 echipat cu suspensia pneumatica sport este cu 20 de mm mai mica decat in cazul unui model normal. In functie de modul de rulare, garda la sol variaza intre 125 mm – pentru modul confort si 95 mm – valoare mentinuta pe autostrada in timpul rularii cu viteze ridicate.
Audi S8 vine echipat exclusiv cu jante din aliaj usor cu un design specific „S“. Dimensiunea jantelor este 9Jx20, iar anvelopele sunt si ele impresionante: 265/35. Sistemul de franare nu putea fi mai prejos: cele patru discuri ventilate au diametrul de 385 milimetri pe fata si 355 milimetri pe spate. Etrierele sistemului de franare sunt vopsite in negru si sunt decorate cu un logo „S8“ de culoare „titan“ pe partea din fata.
Optional, Audi ofera discurile de frana ceramice care au fost disponibile pentru prima oara la Audi in vara acestui an, pentru modelul propulsat de motorizarea W12. Discurile de frana ceramice ofera numeroase avantaje in comparatie cu franele conventionale din otel. Ele cantaresc aproximativ jumatate din greutatea acestora si sunt foarte rezistente la caldura si la coroziune. Discurile de frana ceramice pot atinge o durata de viata de pana la 300.000 de kilometri, de patru ori mai mult decat pot sa functioneze in parametri de siguranta discurile conventionale. Optic, prezenta sistemului de franare cu discuri ceramice este anuntata de perforatia speciala a discurilor si de etrierele culoare „anthracit“ cu inscriptia „Audi ceramic“.

Design: Stil sportiv discret
Modelele gamei S de la Audi au prezentat intotdeauna un caracter vizual sportiv. Aceasta regula i se aplica si lui S8, care duce designul lui A8 catre cea mai dinamica latura a sa de pana acum. Detaliile sale speciale de design il prezinta clar ca un model super-sport in clasa din care face parte.
S8 este foarte dinamic ca aspect insa niciodata agresiv. Cele mai evidente diferente fata de restul modelelor se gasesc la partea din fata. Grila fata „single-frame“ beneficiaza de o stilizare cromata si de emblema „S8“ de culoare inchisa. Sub grila, priza de aer centrala este decupata mai generos iar cele doua prize de aer laterale de sub faruri sunt protejate de grile cu o stilizare tip „fagure“.
Pe laterale, pe langa jantele de 20 de inch si de discurile de frana uriase, trei detalii atrag atentia asupra potentialului ridicat al motorizarii V10: emblemele de pe aripile fata, manerele usilor cu benzi din aluminiu si carcasele cu look de aluminiu pentru oglinzile retrovizoare. In partea din spate, emblema S8, un spoiler integrat discret in capacul portbagajului si cele patru tevi elipsoidale ale evacuarii completeaza gama de modificari optice pentru top modelul gamei A8. S8 este singurul model din gama limuzinei de lux Audi ce este disponibil in culoarea „perla“ Daytona Grey.

Interior: Atentie pentru detalii
In stransa legatura cu exteriorul, designul interior al lui S8 prezinta un caracter de eleganta si sportivitate combinate cu o calitate ireprosabila a materialelor si finisarilor – de la forma lina a bordului si pana la centrala de comanda MMI (Multi Media Interface), care ramane neegalata in segmentul de lux datorita modului de utilizare foarte logic si intuitiv.
Pentru interiorul lui S8, designerii lui Audi au creat elemente speciale care ofera un accent sportiv interiorului altfel foarte luxos. Pentru prima oara la A8 sunt oferite standard scaune imbracate in piele bicolora. Luxul sportiv este evidentiat astfel de patru combinatii posibile de culori pentru tapiteria din piele a scaunelor. Culoarea partii interioare a scaunelor este astfel diferita fata de cea a exteriorului scaunelor si a tetierelor. Logo-ul „S“ se gaseste inscriptionat pe scaune, ca in cazul tuturor modelelor Audi semnate „S“.
In plus fata de aceasta, in interiorul lui S8 se mai gasesc diverse detalii care il evidentiaza fata de restul modelelor A8. Pe praguri se gasesc inscriptionari cu logo-ul modelului, din aluminiu polisat sau, la alegere, fibra de carbon. Volanul multifunctional cu trei spite, semnat si el cu emblema „S“ beneficiaza de padele pentru schimbarea treptelor de viteza - cu look de aluminiu. Pielea si aluminiul sumt combinate si la stilizarea schimbatorului de viteze de pe consola centrala. Acele instrumentarului de bord sunt albe, iar cifrele sunt stilizate cu caractere „S“ specifice.

Siguranta: Fara compromisuri
Tractiunea integrala permanenta „quattro“ este una din cele ma importante caracteristici definitorii pentru marca Audi. „quattro“ ofera modelelor constructorului german mai multa siguranta prin simplul fapt ca asigura o tractiune eficienta indiferent de starea drumului. Transmisia dinamica cu distributie asimetrica a cuplului motor catre roti in cazul noului S8 este un avantaj clar in fata concurentilor directi si ofera un plus semnificativ de siguranta. Sistemul de franare ultra-performant contribuie si el la o siguranta activa sporita. Noul S8 este echipat cu un sistem de asistare electronica a stabilitatii care poate fi dezactivat daca este necesar. Acest sistem a fost setat special pentru nevoile noului S8.
Ca si in cazul celorlaltor modele Audi, sportivul S8 este dotat in standard cu o echipare bogata de siguranta. Aceasta include airbaguri frontale, laterale pentru fata si spate precum si airbaguri cortina pentru locurile din fata si din spate. Toate cele cinci centuri de siguranta cu prinderi in trei puncte sunt pretensionate. Tetierele fata active sunt pregatite sa apere gatul si coloana vertebrala a pasagerilor din fata in cazul unui impact din spate.
Sistemul de iluminare inovator cu faruri bi-xenon adaptive si lumini pentru rularea pe timp de zi cu leduri este oferit standard pentru S8. Farurile „xenon plus“ vireaza impreuna cu rotile masinii pentru a ilumina drumul din fata masinii chiar si atunci cand aceasta negociaza viraje. Separat fata de acestea, blocurile optice fata includ si o inovatie oferita in premiera mondiala de Audi: lampi pentru rularea pe timp de zi cu leduri. Atunci cand se ruleaza cu farurile aprinse ziua, aceste blocuri optice formate din cate cinci leduri albe pentru fiecare far ilumineaza consumand minimul de energie posibil.

Echipament: Luxul la un alt nivel
Audi A8 este recunoscut deja ca fiind o limuzina foarte luxoasa. Acest model ofera o climatizare automata de ultima generatie, centrala de comanda MMI, frana de parcare electromecanica, cu asistare la plecarea din panta, suspensie pneumatica, un sistem audio foarte performant si scaune fata reglabile full-electric.
In plus fata de acestea, versiunea S8 mareste nivelul de dotari standard. Pentru piata din Germania, pe langa farurile adaptive, jantele de 20 de inch si sistemul de franare de 18 inch, S8 ofera in dotarea standard si numeroase alte echipamente de lux: „advanced key“ sistemul de acces in masina si pornire/oprire al motorului din buton, fara a folosi cheia de contact in mod direct, geamuri duble, scaune fata si spate incalzite, un sistem de navigatie cu DVD si un sistem audio surround cu CD changer. Cotiera centrala si cele de pe usi sunt imbracate toate in aceeasi piele ca si cea de pe scaune in cazul lui S8. Scaunele sport din S8 beneficiaza de memorie si de reglajul suportului lombar.
O dotare absolut deosebita disponibila optional pentru noul S8 este sistemul audio ultra-performant „Advanced Sound System“ produs special pentru gama A8 de catre Bang & Olufsen. Sistemul audio complet digital produs de fabricantul danez beneficiaza de 14 difuzoare, fiecare cu o iesire de sunet proprie. Iesirile audio ale sistemului sunt trecute prin doua amplificatoare care sunt capabile sa genereze o putere maxima de 1100 de wati. Tweeterele din fata folosesc cea mai noua tehnologie Bang & Olufsen, cunoscuta sub numele de „Acoustic Lens Technology“ si care permite redarea perfecta a sunetelor inalte. Acest sistem audio cu totul si cu totul deosebit este o capodopera in domeniu si ofera o nota in plus de exclusivitate echipamentului de lux al limuzinei sportive de lux Audi S8.

Despre Motorscope

Fotografii la rezolutie pentru tipar gasiti la http://www.presa.porscheromania.ro
Alexandru Seremet
2083756
alexandru.seremet@porsche.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/motorscope/modelul-sportiv-al-clasei-de-lux-audi-s8