Noul produs SPSS pentru studiul anchetelor interpreteză răspunsurile deschise în idei atitudinale şi comportamentale

BUCURESTI - 23 iunie 2004

Comunicat tip General in IT&C

Întrebările cu răspunsuri deschise oferă, de obicei, o mare cantitate de informaţie dar şi provocări adresate cercetătorilor chestionarelor datorită multiplelor dificultăţi datorate analizei răspunsurilor. Adresându-se acestei oportunităţi, SPSS Inc. (NASDAQ: SPSSE) a anunţat astăzi disponibiltatea SPSS Text Analysis for Surveys, un nou produs software ce permite cercetătorilor din domeniul comercial, academic şi guvernamental să obţină mai eficient informaţie valoroasă din răspunsurile de tip text ale chestionarelor. Construit pe tehnologia consacrată text mining a SPSS Inc., SPSS Text Analysis for Surveys aduce unei clase mari de utilizatori un set nou de facilităţi analitice.

Noul produs SPSS pentru studiul anchetelor interpreteză răspunsurile deschise în idei atitudinale şi comportamentale


"Abilitatea SPSS Text Analysis for Surveys de a distinge între răspunsurile pozitive şi cele negative este Sfântul Graal al analizei textului chestionarelor” a afirmat Bob Muenchen, manager al Statistical Consulting Center la University of Tennessee, Office of Information Technology. “Facilităţile lingvistice sunt excelente. Am folosit patru alte instrumente care încercau construirea de categorii în text dar numai SPSS Text Analysis for Surveys reuşeşte în mod consistent să detecteze respondeţi mulţumiţi printre cei nemultumiţi.”

SPSS Text Analysis for Surveys asistă cercetătorii în transformarea datelor nestructurate, calitative în date structurate, cantitative prin extragerea corectă şi clasificarea conceptelor cheie ale răspunsurilor deschise din chestionare. Până acum, cercetătorii au întâmpinat dificultăţi în analiza acestor răspunsuri, reproşând procesului de clasificare că este consumator de timp, plictisitor şi costisitor. Utilizând algoritmii lingvistici ai SPSS Text Analysis for Surveys, cercetătorii pot acum descifra datele ce reprezintă răspunsuri deschise, îmbunătăţind semnificativ calitatea analitică şi procesul decizional, pentru ca răspunsurile text grupate în categorii să fie ulterior evaluate cantitativ de-a lungul altor date. Răspunsurile categoriale pot fi prelucrate şi prin tehnici manuale.

"SPSS Text Analysis for Surveys este exact ceea ce căuta universitatea noastră pentru a extrage nucleele importante de informaţie din lungile răspunsuri text la chestionare,” afirmă John Lemon, Senior Computing Advisor, University of Aberdeen, Scotland. “În linii mari, ideile grozave pe care SPSS Text Analysis for Surveys le oferă vor spori semnificativ calitatea analizei chestionarelor noastre şi a deciziei în organizaţia noastră."

Folosind acest nou produs, analiştii de chestionare pot extrage mai multă valoare analitică din răspunsurile text, vor economisi timpul prin simplificarea construirii listelor de coduri şi eliminarea nevoii de a citi răspunsurile in extenso, cuvânt cu cuvânt. Categoriile sau “codurile” produse pot fi reutilizate pentru a oferi rezultate consistente pentru studii similare. Prin reducerea nevoii de a apela la servicii externe de codare, cercetătorii pot distribui aceste fonduri în alte scopuri. În plus, facilităţile de clasificare automată ale produsului minimizează inconsistenţele care pot apărea datorită erorilor umane de codare manuală.

SPSS Text Analysis for Surveys poate importa date din multiple surse, inclusiv baze de date compatibile ODBC, Microsoft® Excel files (.xls) şi fişiere de date SPSS (.sav). Produsul poate lucra conjugat cu familia SPSS de produse statistice şi de management al datelor şi cu platformele SPSS Dimensions™ pentru studiul de marketing. Odată create, categoriile pot fi rapid exportate pentru analize ulterioare în aplicaţii ca SPSS® for Windows® şi Excel.

CERINŢE DE SISTEM

Sistem de operare: Microsoft® Windows XP, Service Pack 1a, 2000, Service Pack 3 sau Me.

Hardware:
•Procesor: clasa Intel® Pentium®-
•Memorie: minim 256MB RAM; 512MB
•Spaţiu pe disc: minim 150MB; recomandabil mai mult pentru seturi mari de date
•Monitor: rezoluţie 1024 x 768 (SVGA)
•CD-ROM pentru instalare

Web browser: Internet Explorer 6.0 sau mai recent pentru online help.

PREŢ & DISPONIBILITATE

Preţul SPSS Text Analysis for Surveys pentru America de Nord este $2,500 pentru domeniile comercial şi public şi $700 pentru utilizatorii din domeniul academic. Este disponibilă licenţierea single şi multi-user, ca şi programe de maintenance. În plus, la lista de preţuri şi de maintenance se aplică taxe suplimentare clienţilor care folosesc volume mari de răspunsuri codate.
Momentan, este disponibilă versiunea în limba engleză a produsului. Vor fi dezvoltate ulterior şi versiuni în alte limbi de circulaţie.

Despre new media Agency

DESPRE SPSS

SPSS Inc. este cel mai mare producător de tehnologie şi servicii de analiză predictivă. Tehnologia SPSS facilitează o mai uşoară legătură între date şi acţiunea eficientă prin elaborarea unor concluzii, rapoarte de încredere în legătură cu condiţiile curente şi evenimentele viitoare. Peste 250.000 de clienţi din domeniile comerţului, academic şi din sectorul public folosesc tehnologia SPSS în scopul creşterii veniturilor, reducerii costurilor, îmbunătăţirii performanţei şi al detectării şi prevenirii fraudelor. Fondată în 1968, SPSS are sediul în Chicago, Illinois.


DESPRE ROMSYM DATA

Romsym Data este unicul distribuitor autorizat al produselor SPSS în România.

Romsym Data este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii IT din România, oferind tehnologie de ultimă oră, produsă de lideri mondiali în:
- soluţii de securitate (Symantec, Arkeia, GFI, Patron Global, Veritas, Ontrack Data Recovery),
- managementul reţelelor (Alt-N Technologies, GFI, Vector, Tobit Software, Vmware, Ositis Software)
- DTP şi web design (Adobe, Macromedia, Xara, Strata, REALVIZ)
- managementul afacerilor (Business Objects, SPSS, Palisade, SumTotal, CorVu, i2)
- softuri utilitare şi ştiinţifice (ACD Systems, ARJ Software, Pkware, WinAce, WinRar, WinZip Computing, Install Shield Software, Realnetworks, Roxio, Total Commander, MathSoft, MathWorks, YesSoftware, Micro Focus)
- sisteme open source(Red Hat)

De asemenea, prin divizia sa Romsym Consulting, Romsym Data oferă consultanţă şi training în domeniul IT prin intermediul celui mai modern centru de profil din România - centrul ITtraining, predate de specialişti cu înaltă calificare, certificaţi internaţional.

Pentru informatii suplimentare: Romsym Data

Str. Popa Nan nr. 108A Sector 3, Bucuresti
tel: +40 (21) 323 14 31
fax: +40 (21) 322 16 50

office@romsym.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/new-media-agency/noul-produs-spss-pentru-studiul-anchetelor-interpreteza-raspunsurile-deschise-in-idei-atitudinale-si-comportamentale1