TURISTII DIN PRESA SUNT ASTEPTATI IN GARA EMBRYO

BUCURESTI - 20 decembrie 2005

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Marti, 20 decembrie, ora 18:30

'TURISTUL este cineva care calatoreste la cel putin 80 de kilometri (50 de mile) departare de casa in scopuri recreative'. Asa zice Organizatia Mondiala a Turismului. Noi avem o parere putin diferita. Pentru o excursie fantastica nu trebuie decat sa urmezi intocmai pasii descrisi mai jos:

TURISTII DIN PRESA SUNT ASTEPTATI IN GARA EMBRYO

Pasul 1: Faci pe dracul in patru si lasi alte treburi la o parte, astfel incat la ora 18:30 sa fii prezent la Club Embryo (str. Ion Otetelesanu 3, in spatele Palatului Telefoanelor).

Pasul 2: Noi iti vom zambi frumos si-ti vom multumi ca ai venit, iar tu ne vei lasa o carte de vizita. Asta e doar asa, ca sa dam impresia de seriozitate si ca sa se stie ca facem conferinta de presa.

Pasul 3: Te asezi pe un scaun concept design sau te plimbi de colo-colo. Noi iti vom spune si-ti vom arata ce-i cu revista asta OMAGIU si ce vrem de la numarul zwei. Tu ne asculti (daca vrei) si ne pui intrebari la care sa nu stim raspunsul. Daca nu vrei, te dam afara.

Pasul 4: Primesti revista si te faci turist intre paginile ei.

Pasul 5: Ca tripul sa fie si mai corect, vibratiile pozitive isi vor porni si ele calatoria (din boxe spre tine). Tu, relaxat, cu o bautura in mana, nu te vei mai grabi sa scrii articolul pentru editia de ziua urmatoare. (Which is WRRROOONG!)

Pasul 6: Daca ai ramas cu noi pana la ora 21, nici ca mai are rost sa pleci, fiindca dupa rasaritul lunii ne mutam in Studio Martin (B-dul Iancu de Hunedoara 41). Stim, nu sunt 80 km, dar calatoria abia incepe. Acolo ne asteapta DJ Pedro & DJ Rhadoo, ca sa nu mai vorbim de VJ Casa Gontz. Ce sa mai vorbim?

Pasul 7: Intre pasul 6 si pasul 7 s-au intamplat prea multe lucruri de care nu-ti mai aduci aminte, dar acum esti acasa, sa spunem. Sau nu esti acasa. Atunci du-te acasa! Fa-ti o cafea si apuca-te de scris.

A aparut OMAGIU #2.

OMAGIU #2: Turism & Trip
------------------------

Dupa cum am anuntat in numarul trecut, OMAGIU Zwei va fi dedicat TURISMULUI. Ne-am gandit sa nu il lasam sa populeze singur paginile revistei, asa ca i-am deschis portile si TRIPULUI.

Unul din modelele ideologice ale globalizarii si una dintre formele cele mai violente de exprimare ale societatii de consum este turismul. E destul sa vizualizam cohortele de turisti care ies din autocarele/panzerele lor si traverseaza in mars fortat 'zonele patrimoniale' (fie ele istorice sau naturale, de peisaj), mitraliind cu aparatele de fotografiat, fara prea mult discernamant, artefactele care compun zona vizitata. I-am putea spune cu usurinta 'blitzkrieg' (unde 'blitz' nu e 'fulger' ci chiar blitz-ul aparatului).

Imaginea precede obiectul, spune Baudrillard. Si atunci, rezultatul acestui blitzkrieg nu e decat intarirea imaginii preconcepute, cu care turistii pleaca la cucerirea locurilor exotice. E evident atunci ca nu mai poate fi vorba de nici un fel de contact cu destinatia.

La capatul opus, putem vorbi de moduri autentice de a calatori, fara a experimenta brutal sentimentul apartenentei la masa si fara a scurtcircuita posibilitatea contactului cu Celalalt. De exemplu: in loc sa vizitam 'splendidele orase ale fostei Iugoslavii' cu 'ajutorul' unei agentii de turism, putem alege sa mergem la cateva festivaluri de muzica si, cu un drum care nu se limiteaza la pauzele de mictionare si tigara, vedem cum sta treaba cu o parte din tara si cu oamenii ei.

Cross-linkage-ul ne salveaza de turism, de consum, de ideologie... Aparatul de fotografiat inceteaza sa mai fie ochiul cu care vedem un loc nou, ca in cazul turismului clasic. Ajungem sa experimentam pe bune o parte din terra incognita. In fond, conteaza calitatea, nu cantitatea, alta diferenta majora fata de turism, unde exista necesitatea 'cunoasterii' ansamblului. Un turist fericit e un turist care a 'vazut' toate elementele care compun imaginea preconceputa cu care a pornit la drum (exemplu de turist frustrat: unul care viziteaza Egiptul si nu vede piramidele)... In schimb, un calator 'roots' poate sa fie ultra-multumit dupa un trip in care viziteaza cateva dune din Sahara...

Nu exista reguli pentru a pune in schema o experienta a locului. Locul se descopera in momentul tripului. Locul e tripul. Doar dupa ce ochiul (cu tot ambalajul lui, fizic si psihic) isi gaseste un loc in peisaj, aparatul de fotografiat poate ajunge o prelungire a lui, in incercarea de a surprinde locul... Turismul ramane pasiv, in timp ce tripul e o experienta activa, care permite interactiunea cu locul prin care trecem. Or aceasta interactiune este cea care lasa urme, mai mult sau mai putin adanci, in individ si, in acelasi timp, asupra locului.

Despre Omagiu

***OMAGIU #2 inseamna 288 pagini full color de design, arta, moda, muzica, atitudine & cultura urbana in 193536 cm patrati. ***
CONTACT OMAGIU:

Cristi Neagoe
PR Manager
0722229623

Stefan Cosma
Editor in Chief
0722678912

Ioana Isopescu
Editor & Managing Director
0722218578
cristi@omagiu.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/omagiu/turistii-din-presa-sunt-asteptati-in-gara-embryo