“Knowledge Management” accesibil tuturor, chiar și IMM-urilor

BUCURESTI - 16 ianuarie 2017

Comunicat tip General in IT&C, Stiinta / Cercetare, Tehnologie

Proiectul european PrEmISES „Middleware bazat pe sisteme multi-agent pentru furnizarea informațiilor îmbogățite semantic către angajații care prelucrează cunoștiințe din companiile mici şi mijlocii”/„Multi-agent based middleware Providing Semantically-Enabled Information for SmES knowledge workers” propune o soluție modernă de exploatare a spațiilor și structurilor de informații.

“Knowledge Management” accesibil tuturor, chiar și IMM-urilor

Tip de proiect: European/Internațional prin intermediul Programului/Framework Eureka Eurostars

Parteneri proiect:

Partener 1 = ANOVA IT Consulting din Spania

Partener 2 = Pixelware din Spania

Partener 3 = OSF Global Services SRL

Partener 4 = Universitatea Politehnică din Bucureşti 

Durata proiect: 30 luni, până în 30 Aprilie 2017

Buget proiect: 1.324.728 Euro

Alocaţia partenerilor români este asigurată ca finanţare prin Programul 3 “Cooperare europeană și internațională”, Sub-programul 3.5. “Alte iniţiative şi programe europene şi internaţionale” din cadrul PNCDI III - Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020.

Proiectul PrEmISES, cunoscut și ca Middleware bazat pe sisteme multi-agent pentru furnizarea informațiilor îmbogățite semantic către angajații care prelucrează "cunoștințe" (data & information knowledge content) din companiile mici și mijlocii, are ca obiectiv principal să ajute la exploatarea mai eficientă a informațiilor dintr-o companie. Rezultatul proiectului va fi o aplicație care se va conecta la documentele existente cel mai des folosite de către companiile mici și mijlocii și va adăuga o integrare de informație îmbogățită semantic, oferind angajaților posibilitatea de căutare a informațiilor dorite într-un context dat.

 

Motivația din spatele acestui proiect este faptul că în timp ce organizațiile mari au departamente dedicate pentru managementul informațiilor, companiile mici și mijlocii întâmpină obstacole în exploatarea și mangementul resurselor informaționale proprii. Soluțiile existente pe piață nu sunt potrivite pentru nevoile de management a informațiilor pentru companiile mici și mijlocii din cauza prețurilor mari de achiziție și a timpului relativ mare necesar implementării lor. PrEmISES va acoperi această lipsă din piață și va ajuta companiile mici și mijlocii să-și îmbunătățească performanța în afaceri.

 

PrEmISES este un proiect de cercetare și dezvoltare orientat către piață, care va crea o soluție middleware inteligentă menită să ajute în special angajații companiilor mici și mijlocii în munca de zi cu zi. Aplicația ce va rezulta va oferi următoarele funcționalități: posibilitatea de structură automată, informațiile evitând redundanțele; sistem multi-agent de îmbunătățire a profilului unui utilizator; accesul angajaților la căutare semantică formalizată a informațiilor dintr-o companie (nu doar căutare de text și returnare de rezultate, dar și căutare și ordonare în funcție de relevanță a rezultatelor bazate pe căutările anterioare ale utilizatorului și profilul acestuia).

 

În ceea ce privește analiza de piață, a fost identificată o categorie specifică de potențiali clienți și anume companiile mici și mijlocii care vor să-și îmbunătățească în general afacerile, PrEmISES acoperind, practic, lipsurile din piață în acest domeniu. În prezent, piața oferă câteva instrumente comerciale pentru managementul informațiilor, cum ar fi: sisteme de management al informațiilor, tehnologii de stocare a informațiilor în mod structurat, “depozite” de date și portaluri de date în internet sau intranet. Cu toate acestea, aceste soluții tehnologice nu iau în considerare că managementul informațiilor în companiile mici și mijlocii înseamnă mai degrabă o ucenicie bazată pe învățare la locul de muncă decât un training formal, specific companiilor mari. Aceasta înseamnă că, pentru ca un sistem de management al informației să fie eficient pentru companiile mici și mijlocii, (și desigur mult mai eficient și pentru companiile mari) acesta ar trebui să ofere utilizatorilor informații relevante bazate pe context (un proces constant de adaptare al contextului prin învățare), de aceea acest gen de companii vor fi potențialii clienți al PrEmISES.

 

Până în momentul de față, nicio soluție comercială sau alt proiect de cercetare și dezvoltare similar nu a explorat această abordare propusă de PrEmISES. Doar câteva proiecte web de cercetare și dezvoltare au luat în considerare această abordare, dar în medii controlate de cercetare și cu țintă diferită. Câteva studii au demonstrat deja avantajele implementării unui sistem de învățare electronică folosind metodologiile bazate pe conștientizarea contextului. Cu toate acestea, până acum, aceste rezultate nu au fost folosite în implementarea de sisteme de management al informației deoarece ontologiile care stau la baza căutării informațiilor de către utilizator sunt statice (oferă o curbă a învățării predefinită). Modul inovativ de combinare a acestor rezultate al proiectului PrEmISES va permite transformarea acestei probleme într-un avantaj: profilele utilizatorilor vor fi permanent îmbunătățite, precum și ontologia specifică companiilor, creând un sistem de învățare asistată care va permite angajaților să își îmbunătățească eficiența.

 

PrEmISES va fi un software cu o dezvoltare incrementală ce va avea un efect major în lumea soluțiilor de management al informațiilor, în special pentru companiile mici și mijlocii. În momentul de față, abordările pentru extragerea informației, în marea lor majoritate, au probleme când sunt folosite cu seturi de date mici și mijlocii (situația tipică pentru firmele mici și mijlocii), pentru că aceste abordări se bazează tocmai pe redundanțele din seturile de date foarte mari pentru a identifica ce este important. Abordarea propusă de PrEmISES va oferi utilizatorilor un management al informației mult simplificat, constituind o îmbunătățire reală față de alte sisteme comerciale.

Abordarea inovativă având la bază sistemul multi-agent cu ontologii permite, pe de o parte, definirea precisă a contextului de lucru folosind profilul “social“ al angajatului și, pe de altă parte, extragerea automată a subontologiilor specifice fiecărui domeniu, îmbunătățind foarte mult legătura cu contextul dat al informației extrase.

 

Caracterul inovativ al produsului PrEmISES este definit de caracteristicile sale, care constituie un avantaj competitiv al soluției implementate:

- soluția este croită pe nevoile reale ale companiilor mici și mijlocii de a face un management al informației îmbunătățit și care nu necesită un cost ridicat pentru implementare și suport;

- mai mult decât oferind acces facil angajaților la informația căutată, abordarea inovativă prin integrarea tehnologiilor multi-agent, combinată cu ingineria ontologiilor, va permite PrEmISES să extragă informația în perfectă legătură cu contextul dat;

- folosirea profilelor diferite per utilizator va oferi acces la informație customizată specifică fiecărui angajat, în conformitate cu interesul și departamentul din care face parte;

- profilele predefinite ale utilizatorilor finali vor beneficia de un grad mare de utilizare (prin ușurința de folosire și capacitatea de învățare);

- companiile mici și mijlocii vor beneficia de o implementare ușoară și flexibilă, având în vedere că PrEmISES va putea fi folosit ca aplicație de sine stătătoare ce va agrega datele companiei sau putând fi integrat în sistemele predefinite existente (CRM, ERP și DM).  

Despre OSF Global Services

Încă din 2003 OSF susține creșterea industriei de retail prin soluții performante de ecommerce și CRM, atât in sectorul B2B cât și în cel B2C. Serviciile inovatoare și specializarea în livrarea de soluții înalt calitative, au făcut ca OSF Commerce, brand-ul OSF Global, să fie desemnat câștigătorul premiului ”Salesforce 2016 – Partner Innovation Award in Retail”

Despre Programul/Framework Eureka Eurostars

Eurostars suportă și vizează proiecte inovative internaționale conduse de IMM-uri care actionează/activează în zona de cercatare și dezvoltare.
Eurostars este un program comun între inițiativa EUREKA și Comisia Europeană, cofinanțat din bugetele naționale ale celor 36 de State Participante la Eurostars și Țări Partenere, respectiv cofinanțat de către Uniunea Europeană prin intermediul programului Horizon 2020.
Pentru perioada 2014-2020 programul are un buget total din finanțare publică în valoare de 1.14 miliarde de Euro.

Mai multe informații despre Programul/Framework Eureka Eurostars puteți obține vizitând https://www.eurostars-eureka.eu/about-eurostars și https://www.linkedin.com/company/eureka-secretariat?trk=biz-companies-cym

Mai multe informații despre finanțarea asigurată României, ca membră participantă la inițiativa EUREKA puteți obține vizitând https://www.eurostars-eureka.eu/countries/romania si http://uefiscdi.gov.ro/

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/osf-global-services/knowledge-management-accesibil-tuturor-chiar-si-imm-urilor