Ediția din 2016 a sondajului de engagement organizat de Aon România s-a finalizat cu ceremonia de nominalizare a companiilor Best Employer

BUCURESTI - 25 noiembrie 2016

Comunicat tip General in Afaceri, Media / Publicitate, HR

București, 25 noiembrie 2016. Aon România a organizat joi, 24 noiembrie 2016, în cadrul Hotelului Intercontinental, Gala decernării titlului Best Employer. Companiile câștigătoare ale titlului “Aon Best Employer 2016” au fost desemnate ca urmare a desfășurării celei de-a patra ediții consecutive a studiului Aon Best Employers în România. La eveniment au participat aproximativ 140 de persoane, reprezentanți ai companiilor participante la Studiu, dar și companii interesate de rezultate.

Best Employers Study 2016

Best Employers Study 2016

 "Ne bucurăm să avem aportul nostru în conștientizarea faptului că engagement-ul este important într-o companie, că fiecare industrie, fiecare companie din industrie are provocările ei și că nu există o rețetă magică, valabilă pentru toate companiile". 

Virginia Pauna, Project Leader Aon Romania

În ediția 2016 a Galei “Aon Best Employer” au fost nominalizate următoarele companii:

Adobe Systems Romania

Autonom

Edenred Romania

JW Marriott Bucharest Grand Hotel

Mars Romania și Royal Canin Romania (parte a Mars in Romania)

MSD Romania

Nutricia Early Life Nutrition Romania

Pfizer Romania

Premier Restaurants Romania

Sodexo On-Site Services

Timac Agro Romania

Ce diferențiază companiile Best EmployersLa studiul Aon Best Employers de anul acesta au participat 37 de companii, reprezentate de 13.400 respondenți angajați și 250 top manageri din domenii precum farma, IT, financiar, agribusiness, retail, hotelier, media, automotive, servicii medicale  etc.

Rezultatele studiului arată că nivelul implicării rămâne constant, cu o creștere de 1% față de anul precedent. Dacă rezultatele la nivel de Medie a participanților  arată un scor de 60%  engagement al angajaților, , companiile Best Employer au un nivel de engagement de  81%.  

 Cele mai mari diferențe între Media rezultatelor tuturor participanților și media rezultatelor companiilor Best Employer se regăsesc în segmentul angajaților highly engaged – 19% pentru Medie și 40% pentru Best Employers, dar și în segmentul angajaților disengaged – 16% pentru Medie și doar 5% pentru Best Employers.   

 Studiul arată și care este nivelul de engagement pentru categoriile de angajați în funcție de mărimea companiei:  pentru companiile cu mai putin de 250 de angajați scorul este de 71%, el scăzând la 63% în cazul companiilor între 250 și 1.000 de angajați și ajungând la 57% în cazul companiilor cu peste 1.000 de angajați.

Cele mai mari diferențe de percepție a angajaților companiilor Best Employer față  de Medie se referă la următoarele arii analizate de studiu: leadership: diferență de 23% (77% vs 54%) atunci când vorbim despre impactul avut de echipa de top management asupra implicării profesionale a angajaților;  retenție:   diferență de 23% (71% vs 48%) referitor la încrederea angajaților că organizația lor reține oamenii de care are nevoie pentru atingerea obiectivelor.

La fel de relevante au fost și ariile “corectitudine salarială” -  67% din angajații companiilor Best Employer sunt convinși de faptul că sunt plătiți pe măsura efortului pe care îl depun în cadrul companiei, față de 44% în cadrul Mediei. În privința beneficiilor, 71% din angajații companiilor Best Employer sunt satisfăcuți de nivelul beneficiilor oferite de angajator, față de 49% pentru angajații din Medie.

“Fiecare ediție anuală a sondajului este celebrată prin acest eveniment, în care este concentrată munca noastră de-a lungul unui an, alături de companiile care participă la sondaj.

Ne bucurăm să avem aportul nostru în conștientizarea faptului că engagement-ul este important într-o companie, că fiecare industrie, fiecare companie din industrie are provocările ei și că nu există o rețetă magică, valabilă pentru toate companiile. Mesajul meu către companii este următorul ”dacă nu știți care este dimensiunea lipsei de engagement în compania voastră, ar trebui să o faceți. Aflați ce cred angajații despre voi. Doar așa puteți să îi implicați, să îi responsabilizați în a face ceva, în loc să aștepte ceva din partea companiei.”, a declarat în cadrul Galei Virginia Păuna, Project Leader al studiului Best Employers din România.

Criteriile studiului Best Employer

Best Employer Study analizează nivelul de implicare profesională (engagement) a angajaților în baza a trei dimensiuni – SAY, STAY și STRIVE - ce pot fi influențate de gradul de satisfacție a- angajaților cu privire la anumite  categorii, cum ar fi sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunitățile de învățare și dezvoltare, echilibrul dintre viața personală și cea profesională, mediul de lucru, colegii, managementul performant, reputația angajatorului, atenția acordată angajaților, recompense si recunoaștere.  “SAY” - angajații vorbesc pozitiv despre compania angajatoare în discuțiile cu prietenii, colegii sau clienții –,  companiile Best Employer au  înregistrat anul acesta un nivel de 87%, în timp Media a înregistrat un scor de 70%. 

 “STAY” - angajații își doresc să rămână pe termen lung în compania pentru care lucrează, nu se gândesc să o părăsească și și-ar recomanda angajatorul prietenilor – pentru acest an scorul Mediei a fost de 62%, față de scorul primit de Best Employers, de 77%.

 “STRIVE” - angajații depun extra efort în activitatea lor de zi cu zi – studiul din 2016 arată un impresionant scor de 81% pentru angajații din companiile Best Employers față de 60% pentru Medie.

În cei 4 ani de desfășurare a sondajului, Aon a lucrat cu un număr de 124 de companii cu un număr total de aproape 94,000 angajați, dintre care peste 45,000 au decis să își exprime opinia.

 

Despre Pure Media

PR. MARKETING. WOM. KOL!

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/pure-media/editia-din-2016-a-sondajului-de-engagement-organizat-de-aon-romania-s-a-finalizat-cu-ceremonia-de-nominalizare-a-companiilor-best-employer