Companiile îşi testează disponibilitatea pentru Social Business: fiecare a doua companie încă mai experimentează

Cluj-Napoca - 27 martie 2013

Comunicat tip Produse / Servicii in IT&C, Tehnologie, Internet

Mai mult de jumătate dintre companiile care au participat la Social Readiness Check, au recunoscut că au o experiență limitată în punerea în aplicare a conceptelor de Social Business. Aceasta este concluzia unei evaluari on-line destinată companiilor, prin care şi-au evaluat gradul de maturitate în privinţa Social Business.

 Analiza noastră arată că "luna de miere" s-a terminat. După faza inițială ascendentă de "indrăgostire" de Social Business Collaboration, vine acum partea în care procesele zilnice de lucru trebuie să fie administrate folosind tehnologii sociale 

Siegfried Lautenbacher, CEO Beck et al. Services Group

Furnizorul internaţional de servicii IT, Beck et al. Services, a dezvoltat un chestionar special on-line, care permite organizațiilor să îşi testeze maturitatea tehnică, culturală și organizațională, în ceea ce privește transformarea organizaţiilor către Social Business. Un număr total de 70 de companii au profitat de această ofertă, între octombrie 2012 și februarie 2013. Companiile au fost clasificate în următoarele categorii: servicii, producție, cunoștințe și creativitate.

Încă nu suntem pregătiţi pentru "social"

În zona de "maturitate socială", prin care se înţelege modul în care o organizație este pregătită pentru Social Business Collaboration, mai avem mult de recuperat. Mai puțin de jumătate din companii se simt pregătite pentru transformare. Această impresie se datorează experienței limitate (raportată de mai puțin de 50 la sută), în combinație cu obiective ambițioase (raportate de 80 la sută), pentru a lucra mai bine printr-o comunicare continuă și colaborarea cu colegii.

Angajații sunt capabili

Situația pare a fi diferită atunci când se analizează capacitatea generală a unei organizații și angajații săi. În acest caz, cele mai multe organizații se văd ca fiind foarte bine pregătite, chiar peste medie. Faptul că în departamentele de marketing şi IT găsim  cei mai mulţi adepţi ai tehnologiilor sociale, se presupune, prin urmare, că cele mai multe "competențe sociale" sunt disponibile aici, mai ales că tehnologia, conținutul și utilizarea dialogului sunt principalii factori pentru crearea de rețele.

Departamentele IT introduc deja instrumente care ar trebui să promoveze și să simplifice comunicarea si colaborarea. În principal se oferă  spaţii pentru echipe (teamspaces), partajare de fișiere (filesharing) și calendare de grup (group calendars), dar prea puțin instrumente specifice Enterprise 2.0, precum wiki-urile, comunități sau blog-uri. 

Eficienta socială merită să fie îmbunătățită

Atunci când se evaluează "Eficiența socială", stilul de conducere și cultura predominantă la locul de muncă joacă un rol important. 63 la sută din toate societățile participante au ajuns la concluzia că nu au cultura potrivită pentru Social Business Collaboration. Aproximativ jumătate spun chiar că firmele lor nu sunt pregătite din punct de vedere tehnic, organizatoric sau cultural. În  50 la sută dintre companiile participante există un stil de comunicare foarte ierarhic.

Nu există nici o îndoială că Social Business Collaboration câștigă și se întoarce pe ordinea de zi a organizatiilor,  chiar dacă există o mulțime de neconcordanțe între sensul si interpretarea conceptului, respectiv realitatea zilnică. Acest stil de lucru este privit în primul rând ca o sarcină a departamentului IT privind comunicarea, nu ca o abordare strategică față de cultura de rețea. Rezultatele conduc la  concluzia că în mai multe privinţe există o lipsă de abordare coordonată și conducere interdisciplinară.

 

Pentru mai multe detalii despre testarea nivelului de maturitate privind Social Business Collaboration, vizitaţi pagina noastra în limba germană: http://www.bea-services.de/social_business_collaboration/

Despre SC Beck et al. Services SRL

Beck et al. Services este o companie privată cu capital străin, un furnizor de servicii IT care se axează pe valoarea adaugată ce o aduce companiilor client. Conceptul de servicii IT al firmei cu sediul în Munchen se concentrează pe furnizarea către clienții săi a unei infrastructuri IT mai transparente, mai fiabile, precum și o comunicare îmbunătățită pentru utilizatorii acesteia. Beck et al. Services oferă servicii de suport tehnic, consultanță pentru infrastructuri IT și aplicații, service desk în mai multe limbi de circulație internațională, soluții de mesagerie și colaborare, managementul documentelor și proceselor informaționale, precum și tehnologii IT de management și monitorizare. Serviciile oferite se bazează pe instrumente și metodologii de top, cum ar fi ITIL V3, ISO 9001 și managementul serviciilor IT.
Beck et al. Services a intrat în industria serviciilor IT în anul 2000 și a deschis filiale in România (2005), Brazilia (2009) și Elveția (2010). Astazi compania are aproximativ 70 de angajați în Germania și Elveția, 45 în România și Brazilia și are o cifră de afaceri anuală de 6,2 milioane de euro. Printre clienții companiei se numără Continental AG, Infineon AG, Daiichi Sankyo Europe GmbH, KWS SAAT AG, Zürcher Kantonalbank, KWS Semințe SRL, Energobit SA.

Pentru mai multe informații, vă rugăm vizitați: http://www.bea-services.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/sc-beck-et-al-services-srl/companiile-isi-testeaza-disponibilitatea-pentru-social-business-fiecare-a-doua-companie-inca-mai-experimenteaza