O comparatie in domeniul colaborarii sociale in IT între diferite ţări din Europa: etape inițiale de învățare, dar departe de linia de sosire

Cluj - Napoca - 12 iunie 2013

Comunicat tip Produse / Servicii in IT&C, Tehnologie, Internet

Un studiu internațional, realizat în numele furnizorului de servicii IT Beck et al. Services, analizează status quo-ul inițiativelor îndreptate spre Social Collaboration în societățile comerciale, prin evaluarea rezultatelor unui sondaj aplicat pe un eșantion de 253 de manageri executivi din Germania, Marea Britanie și Franța. Acest proiect a fost realizat cu referire la starea actuala al Social Collaboration în aceste companii, strategiile lor, bugetele și alte roluri asociate cu aceasta.

Iata câteva dintre principalele concluzii ale studiului realizat de compania de consultanta in domeniul tehnologiei informatiei Pierre Audoin Consultants în martie 2013:

Majoritatea departamentelor (52%) ar dori să exploateze potențialul de inovare și, prin urmare, vad o cerere mare petru eficientizarea proceselor și a rețelelor de comunicare, iar ca rezultat, 64% din participanţii la studiu doresc să găsească experți și să asimileze rapid know-how-ul necesar acestui demers.Aproape 60% din toate departamentele companiilor intervievate au luat inițiative în direcţia Social Collaboration, dar se autodeclară ca fiind abia la început.

      Fiecare al șaselea departament interzice utilizarea serviciilor de rețele sociale publice pentru companie, fiecare al treilea departament a interzis Twitter. Majoritatea nu integrează astfel de servicii în propria implementare de colaborare socială.

Trei sferturi din departamentele studiate sunt ingrijorate de faptul că prin folosirea Social Collaboration va exista un flux masiv de informații spre exteriorul companiei - astfel, două treimi cer un concept de securitate dedicat înainte de începerea unei inițiative în acest sens.

    Fiecare al treilea proiect este inițiat și finanțat de către top management. În aproape 90% din proiecte, departamentul IT nu este nici inițiatorul și nici nu stabilește bugetul acestuia.Majoritatea departamentelor nu definesc Social Collaboration ca un proiect IT.

Rezultatele studiului arată clar că Social Business reprezinta în general un trend foarte puternic în companii și are un impact tot mai mare asupra departamentelor, care încă mai acționează independent. Utilizatorii din companii par să fi învățat că mai multă eficiență și inovație poate apărea doar prin intermediul colaborării interdepartamentale, manifestata intr-un mod intelept in toate aspectele vietii corporatiste: cultural, organizatoric și tehnic.

Cererea continua pentru o eficiență mai mare a proceselor, precum și suportul de la furnizori externi de servicii, relevă faptul că cei responsabili devin indeciși după prima lor experienţă in Social Collaboration. Nu sunt siguri dacă abordarea aleasă este cea corectă in atingerea obiectivului de a lucra eficient și cu succes cu ajutorul mecanismelor de colaborare. Lipsa de implicare activă a managementului, un puternic sentiment de securitate, interdicția în utilizarea unor instrumente sociale, precum utilizarea diferitelor aplicații pentru nevoi punctuale, dovedesc că ei abordează acest subiect complex cu un set de metode deja consacrate. Deși 60% din inițiativele de colaborare socială la nivel internațional sunt deja planificate și implementate interdisciplinar, fiecare al doilea proiect nu este încă abordat si din punct de vedere strategic.

"Chiar și la nivel internațional, companiilor le este greu să renunte la metodele deja familiare de implementare, și în consecință, renunţă zilnic la un potențial foarte prețios de care ar putea beneficia. Ȋn loc de analiza și evaluarea succeselor din primele implementări printr-o abordare adecvată, ei încearcă să forțeze Social Collaboration într-un „corset” de tipul Planifică-Acţionează-Controlează. Crearea unei culturi organizationale axata pe colaborare se supune unor criterii de măsurare diferite. O fundația solidă pentru colaborarea sociala se construieste doar printr-o analiză detaliată a competențelor proprii, nevoilor de comunicare cu corespondentii interni și externi, precum și a obiectivelor care trebuie atinse prin rețelele de comunicare. Cei care se concentrează exclusiv asupra implementării unor instrumente potrivite, nu fac altceva decât să atinga tangential subiectul Social Collaboration " declară Siegfried Lautenbacher, CEO al Beck et al. Services.

Pentru mai multe informatii despre studiu, vizitati: http://www.bea-services.com/smart-collaboration/

Despre SC Beck et al. Services SRL

Beck et al. Services este o companie privată cu capital străin, un furnizor de servicii IT care se axează pe valoarea adaugată ce o aduce companiilor client. Conceptul de servicii IT al firmei cu sediul în Munchen se concentrează pe furnizarea către clienții săi a unei infrastructuri mai transparente, mai fiabile, precum și o comunicare îmbunătățită pentru utilizatorii acesteia. Beck et al. Services oferă servicii de suport tehnic, consultanță pentru infrastructuri și aplicații, service desk în mai multe limbi de circulație internațională, solutii de comunicare și colaborare sociala, precum și tehnologii IT de management și monitorizare. Servicii oferite se bazează pe instrumente și metodologii de top, cum ar fi ITIL V3 și managementul serviciilor IT.
Beck et al. Services a intrat în industria serviciilor IT din anul 2000 și a deschis filiale in România (2005), Brazilia (2009) și Elveția (2010). Astazi compania are aproximativ 70 de angajați în Germania și Elveția, în jurul de 45 de angajați în România și Brazilia și are o cifră de afaceri anuală de 6,2 milioane de euro. Printre clienții companiei se numără Continental AG, Infineon AG, Daiichi Sankyo Europe GmbH, KWS SAAT AG, Zürcher Kantonalbank, KWS Semințe SRL, Energobit SA.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/sc-beck-et-al-services-srl/o-comparatie-in-domeniul-colaborarii-sociale-in-it-intre-diferite-tari-din-europa-etape-ini-iale-de-inva-are-dar-departe-de-linia-de-sosire