Povestea de succes a unui brand local în plină ascensiune - Distileria Măgura Zamfirei umăr la umăr cu Agenția We Are Younger

BUCURESTI - 19 aprilie 2023

Comunicat tip General in Afaceri

Live site

Crearea unui brand puternic și competitiv este un proces complex, care nu poate fi elaborat peste noapte. Sunt foarte multe etape care trebuie parcurse, de la poziționare, strategie de marketing pe următorii ani, la produse, marketing assets, packaging, canale de promovare și de distribuție, până la alte zeci de puncte care trebuie toate bifate pentru a putea ataca cu avânt o piață extrem de competitivă.

Distileria Magura Zamfirei si We Are Younger

Distileria Magura Zamfirei si We Are Younger

Distileria Măgura Zamfirei, împreună cu agenția de branding și marketing digital, We Are Younger (WAY), au început împreună lucrul la un brand puternic, unic în abordare, contemporan și care să reușească să cucerească inimile consumatorilor. De la sticlă, la etichetă, la conținut și până la comunicare, Distileria Măgura Zamfirei impune standarde la nivel internațional.

Distileria Măgura Zamfirei este prima distilerie 100% românească de după căderea comunismului, pornită din pasiune de Alexandru Haită, fermier din comuna Călinești, Teleorman.

Primele provocări au fost legate de numele distileriei și mai precis, numele brandului, care putea suna prea tradițional, prea „țuică”, ducând mai degrabă spre o băutură locală.  Totodată, trebuiau găsite o serie de nume pentru produsele care urmau să fie lansate pe piața – denumiri de produse care să se integreze cu tonul general al brandului, competitive la nivel local și cu potențial internațional.

Pentru a nu exista confuzii, atât pentru consumatori, cât și în comunicarea brandului, numele acestuia este întotdeauna „Distileria Măgura Zamfirei”, pentru a se diferenția ușor de locația acțiunii (Măgura Zamfirei). Numele de “Distileria Măgura Zamfirei” a fost corelat cu împrejurimile locației distileriei, respectiv cu o asezarea de tip tell din zona Calinesti - o colină care a găzduit o așezare omenească. În acest caz Movila a căpătat în timp denumirea de Măgura Zamfirei. Iar cele mai recente documente din arhiva Călinești arată că la acea colină avea o anume Zamifra o cârciumă pentru călători

“Dezvoltarea unei povești în jurul acestui nume și al acestei coline a avut sens pentru noi. Toate aveau o bază locală, un personaj extrem de prolific și mai ales un nume bun – Zamfira” ne spune Georgiana Ludoșan Managing partner We Are Younger.

Dezvoltarea unei povești pornind de la puținele informații legate de Zamfira, cârciuma ei și măgura care azi îi poartă numele, a fost provocator pentru WAY. „Construirea acestei povești într-un mod contemporan, etapizat a fost o adevărată provocare pentru noi” ne spune Mihai Dobre, Art la We Are Younger. „În primul rând pentru că Teleorman nu este cunoscut petru de formă de relief cunoscută, și nicio poveste fantastică sau de altă natură nu este asociată cu această zonă.” A continuate el.

Așadar, în tot acest context WAY a văzut o oportunitate – de a se folosi de Măgura Zamfirei pentru a crea un Landmark important pentru Teleorman, de a genera cât mai multe povești cu rădăcini românești, de a le moderniza și de a le asocia cu Zamfira.  Astfel, prin aducerea la suprafață a istoriei Zamfirei și a cârciumei sale din Măgură, se crează local o legendă care să aducă mândrie națională și o posibilă recunoaștere internațională.

STRATEGIE DE LANSARE

Pe o strategie mixtă de Product Launch cu Brand Launch, Distileria Măgura Zamfirei și Dry Gin no. 4 au fost lansate prin intermediul canalelor Digitale cu un teasing campaign de aproximativ o lună în care produsul doar a fost prezentat sub formă de ilustrație tip art deco, asociate cu elemente locale reprezentative pentru brand.

Agenția a creat un efect de mini-hype, combinat cu un soi de dubiu atât din partea publicului larg cât și din partea comunității de farming unde Alexandru Haită era cunoscut doar ca Fermier. Efectul de „nu ai cum să faci gin la noi în România” mixat cu întrebarea „e Țuică?” au creat o bază excelentă pentru lansarea băuturii pe piață, susținut totodată de un content hi-quality, foarte competitiv, toată strategia având ca referință branduri de renume internațională. Gin No 4 a fost lansat alături de 5 signature recipes clasice, prezentate în diverse formate și mixate cu legendele Zamfirei. Sticla de Dry Gin No. 4 a fost pusă în valoare vizual prin nivelul abordat al producțiilor, astfel încât să transmită gust încă de la o primă privire.

Practic, WAY a arătat publicului că „Distileria este pe bune, este în românia și produsele pe care le face pot fi rivale cu cele internaționale” a continuat Claudiu Ludoșan

 

MAIA MORGENSTERN DEVINE ZAMFIRA

Agentia We Are Younger a ales să pună în evidență povestea personajului principal, Zamfira, faimoasa cârciumăreasă din Teleorman, prin intermediul vocii actorului Maia Morgenstern. Aceasta va fi vocea care va însoți toate materialele pe care Distileria Măgura Zamfirei le va lansa în următoarea perioadă, pentru a crea o asociere puternică între inspirația oferită de Zamfira și distileria modernă.

Potrivit fondatorului, Maia Morgenstern a fost alegerea perfectă pentru acest rol, întrucât nu există nicio persoană mai potrivită pentru a reprezenta acest personaj. Cu ajutorul ei, se speră ca poveștile și produsele Distileriei Măgura Zamfirei să ajungă în fiecare colț al țării și să creeze un conținut foarte divers pentru fanii brandului din Teleorman. Acestea vor include lansarea de produse noi, conținut video care va dezvălui Teleorman într-o modalitate unică, postări și materiale video semnate de Maia Morgenstern și rețete care pot fi încercate de oricine.

Actualment, cu 3 produse în portofoliu Dry Gin No 4, Wolfpack Gin Moonlight și Haiduc White Rum, Distileria Măgura Zamfirei și WAY continuă să dezvolte pe acest fond pozitiv pe care au fost primiți de public.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/sc-younger-srl/povestea-de-succes-a-unui-brand-local-in-plina-ascensiune-distileria-magura-zamfirei-umar-la-umar-cu-agentia-we-are-younger