Profit prin durabilitate: cum îți poți crește afacerea investind în sustenabilitate

BUCURESTI - 10 noiembrie 2023

Comunicat tip General in Afaceri

Sustenabilitatea rămâne în continuare o prioritate globală, însă ea poate fi privită de către antreprenori și drept o oportunitate strategică.

Profit prin durabilitate: cum îți poți crește afacerea investind în sustenabilitate

Dacă și tu ești în căutare de modalități sustenabile de protecție a mediului și a comunității, care să te și ajute să obții profit, ai ajuns unde trebuie. Descoperă, în continuare, cum îți poți crește afacerea investind în sustenabilitate.
Investește în tehnologii și practici care să îmbunătățească eficiența energetică
Deși costisitoare, investițiile în tehnologii și practici care să îmbunătățească eficiența energetică se pot dovedi a fi profitabile pentru afacerea ta. Motivul este unul simplu: prin investirea în astfel de tehnologii și adoptarea unor practici sustenabile, reduci costurile în timp și protejezi mediul, deci îți îmbunătățești imaginea de brand.

Un exemplu de investiție care nu presupune un buget generos este înlocuirea becurilor convenționale cu cele LED. Acestea din urmă sunt mult mai eficiente din punct de vedere energetic, au o durată de viață mai lungă și consumă semnificativ mai puțină energie electrică. Printr-o astfel de investiție, vei reduce consumul de energie electrică și vei diminua emisiile de carbon.

Totodată, poți adopta și o practică sustenabilă de a folosi iluminatul artificial numai atunci când este nevoie. Dacă este posibil, alege un spațiu de birouri cu ferestre înalte, care să permită pătrunderea luminii naturale, pentru a evita folosirea iluminatului artificial în timpul programului de lucru.

Implică-te în proiecte pentru protecția mediului

Ca orice business care se vrea durabil și sustenabil, nu este suficient să investești în tehnologii și practici interne, ci este important să oferi și comunității anumite avantaje sustenabile.
Pe lângă îmbunătățirea imaginii de brand, vei reuși să atragi angajați de calitate, care să se regăsească în principiile companiei. Conform unui sondaj susținut de Genesis Property, companie fondată de antreprenorul Liviu Tudor, peste 50% din angajați își doresc ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului, iar 48% ar prioritiza lucrul într-o companie activă în acțiuni pentru comunitate.

Iată câteva exemple de proiecte pe care le poți implementa și care au drept scop protecția mediului:
proiect de reciclare/recuperare a echipamentelor electronice vechi;
proiect de conservare a habitatelor naturale, cum ar fi pădurile;
campanie de plantare de arbori în comunitatea locală sau în proximitățile afectate de defrișare.

Utilizează materiale sustenabile și reciclabile, în procesul de producție

Pe lângă investițiile care să îmbunătățească eficiența energetică, un alt lucru pe care îl poți face pentru businessul tău și comunitate este să folosești materiale sustenabile și reciclabile, în procesul de producție.

De exemplu, dacă procesul tău de producție presupunea folosirea plasticului, o soluție potrivită în acest sens este utilizarea materialelor realizate din plastic reciclat sau din fibră de sticlă. Astfel, înlocuiești plasticul obișnuit și reduci utilizarea de resurse.
Un alt exemplu potrivit pentru un business care activează în domeniul modei, de această dată, este folosirea materialelor textile din fibre reciclate sau din materiale biodegradabile, cum ar fi bumbacul organic sau poliesterul reciclat.

Obține certificări de sustenabilitate recunoscute

Investițiile și practicile sustenabile pe care le aplici în cadrul companiei tale pot fi recunoscute cu ajutorul unor certificări internaționale. Iată câteva exemple de certificări către care ai putea să aspiri sau, dacă ești în căutare de un spațiu de birouri de închiriat, urmărește ca acea clădire să dețină cel puțin unul dintre acestea:
Certificarea ISO 14001 – un standard internațional pentru gestionarea mediului în cadrul organizațiilor. Obținerea acestei certificări demonstrează faptul că businessul tău respectă cele mai bune practici de management al mediului, ceea ce poate spori încrederea clienților și a partenerilor de afaceri.

Certificarea LEED – arată că o clădire este proiectată și operată în conformitate cu standarde stricte de sustenabilitate, inclusiv din punctul de vedere al eficienței energetice, al gestionării apei și al materialelor utilizate.

Certificarea BREEAM – acoperă o gamă largă de aspecte legate de sustenabilitate, cum ar fi eficiența energetică, utilizarea materialelor și a resurselor adecvate și alte aspecte sociale și economice.

Dincolo de responsabilitatea socială și protecția mediului, investițiile inteligente în tehnologii și proiecte sociale, alături de implementarea unor practici sănătoase, pot spori performanța operațională a oricărei afaceri. Folosește-te de informațiile din acest articol și implementează metodele care se potrivesc cel mai bine cu specificul afacerii tale!


Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/seo-monitor/profit-prin-durabilitate-cum-iti-poti-creste-afacerea-investind-in-sustenabilitate1