Inteligenta artificiala sprijina strategia digitala de marketing a companiilor

BUCURESTI - 2 februarie 2018

Comunicat tip General in IT&C, Stiinta / Cercetare, Tehnologie

SIVECO Romania participa la proiectul european de cercetare SoMeDi in cadrul caruia se dezvolta instrumente de analiza inteligenta a continutului publicat in social media

SOMEDI

SOMEDI

In prezent, orice produs software de ultima generatie are o componenta de Inteligenta Artificiala. 

SoMeDi (SoMeDi - Social media and digital interaction intelligence) este un proiect de cercetare care dezvolta instrumente de analiza inteligenta a continutului publicat in social media, fiind analizat inclusiv modul in care acest continut poate influenta diferite procese de business pentru a le sustine si automatiza. 

Proiectul SoMeDi este finantat de la bugetul de stat, prin programul Cooperare Europeana si Internationala, Subprogramul 3.5. Alte initiative si programe europene si internationale – Proiecte EUREKA Traditional, EUREKA-Cluster, Eurostars, urmand sa fie implementat de un consortiu european format din 2 tari: pentru Romania, un parteneriat format din SIVECO Romania si Beia Consult International S.R.L, iar pentru Spania, un parteneriat format din Hi-Iberia, Experis IT si Taiger. 

In cadrul proiectului, consortiul va implementa doua proiecte pilot, in Romania si in Spania, in care vor fi integrate instrumentele de analiza inteligenta. 

Cu o expertiza solida si un lung sir de reusite in domeniul proiectarii, implementarii si managementului de proiect, SIVECO va dezvolta in cadrul proiectului pilot din Romania o platforma online prin intermediul careia se va oferi suport informational tinerilor pe parcursul tranzitiei catre piata muncii, prin prelucrarea unor informatii existente in mediile online. 

Despre Inteligenta Artificiala (IA)

Una dintre cele mai cunoscute definitii ale inteligentei artificiale este cea data de John McCarthy in 1955: “O masina care se comporta intr-un mod care ar putea fi considerat inteligent, daca ar fi vorba de un om”. 

Componenta de Inteligenta Artificiala (IA) dintr-un produs software il face capabil sa invete, cu scopul de a se imbunatati permanent. Totusi, deocamdata, sisteme cu adevarat inteligente nu exista. La ora actuala putem vorbi despre o pseudo-Inteligenta Artificiala, concretizata in doua ramuri ale IA: machine learning si deep learning

Machine Learning se ocupa cu inzestrarea sistemelor software cu capacitatea de a invata; acest obiectiv poate fi atins prin utilizarea unor algoritmi care identifica modele in datelor primite si, in functie de acestea, sistemul software poate lua decizii sau poate face predictii. 

Cel mai avansat domeniul al IA este deep learning. Principalul obiectiv este sa ofere masinilor posibilitatea sa gandeasca si sa invete intr-un mod cat mai asemanator oamenilor. Invatarea profunda necesita o arhitectura complexa ce imita retelele neuronale ale creierului uman. 

Instrumentele de analiza inteligenta dezvoltate in cadrul SoMeDi vor folosi tehnici de tip ‘data mining‘, ‘pattern recognition‘, ‘natural language processing‘ si ‘opinion mining‘, furnizand utilizatorilor rapoarte personalizate, precum:

- Analiza de opinii pozitive si negative (de exemplu, pentru a confirma succesul unei campanii sau a semnala o scadere a reputatiei);

- Identificarea subiectelor aflate in tendinte;

- Profilarea utilizatorilor din retelele sociale;

- Identificarea utilizatorilor influenti care pot influenta comportamentul altor utilizatori;

- Analiza concurentiala;

- Predictii si suport pentru decizii automatizate. 

Aceste instrumente vor fi disponibile in 3 limbi (engleza, spaniola si romana).

Sursele de informatii folosite la analiza, precum si tag-urile urmarite, sunt alese de catre utilizatorul final, iar rezultatul acestei analize va fi afisat intr-un dashboard, printr-o reprezentare grafica sau text, in functie de optiunea utilizatorului. 

Rezultatele obtinute in urma acestor analize vor fi conectate cu procesele de productie si/sau de afaceri ale companiilor, in vederea imbunatatirii ofertelor personalizate de servicii, optimizarea ofertelor, cresterea nivelului de satisfactie al clientilor, dezvoltarea de noi produse sau servicii adaptate cerintelor pietii.”, declara Cristina Ivan, responsabilul de proiect din partea SIVECO Romania.

Despre SIVECO Romania

SIVECO Romania dezvolta si exporta solutii IT si proiecte de consultanta cu valoare adaugata ridicata catre tari din Comunitatea Europeana, Orientul Mijlociu, Africa de Nord si spatiul Comunitatii Statelor Independente.

Organizatie reconstruita pe model european, cu centre de competenta unice si specialisti competitivi la nivel international, SIVECO Romania este singura firma romaneasca de software care furnizeaza servicii informatice direct catre organisme ale Comisiei Europene.

Compania s-a specializat in executia de proiecte informatice complexe si de mare amploare pentru educatie, sanatate, agricultura, institutii vamale, organizatii europene, firme private, institutii publice. In ultimii ani, portofoliul de produse si servicii al companiei a fost completat cu noi solutii inovative, adaptate actualului model de business al organizatiei, vizand extinderea catre noi piete si categorii de beneficiari.

De-a lungul celor 25 de ani de existenta, compania a fost recompensata cu peste 200 de premii interne si internationale.

Mai multe informatii despre companie si produsele sale puteti obtine vizitand www.siveco.ro si www.linkedin.com/company/siveco-romania.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/siveco-romania/inteligenta-artificiala-sprijina-strategia-digitala-de-marketing-a-companiilor