Peste 90% dintre profesori au o atitudine deschisa in ceea ce priveste utilizarea noilor tehnologii la clasa

BUCURESTI - 22 aprilie 2016

Comunicat tip General in Educatie / Cultura, IT&C, Tehnologie

Tendinta globala in educatie este invatarea personalizata, ce pune accent pe nevoile specifice ale fiecarui elev si pe utilizarea tehnologiei ca instrument cheie

Peste 90% dintre profesori au o atitudine deschisa in ceea ce priveste utilizarea noilor tehnologii la clasa

Tablete, telefoane inteligente, mese multi-touch - copiii le iubesc si ar petrece ore in sir jucandu-se pe ele. Insa stiati cum pot fi ele utilizate cu succes in educatie? 

93,3% dintre profesorii care au participat la un studiu realizat de specialistii SIVECO si-au exprimat preferinta pentru materiale educationale adaptate propriilor abordari la clasa. Folosite sub indrumarea profesorilor, acestea aduc beneficii pedagogice majore.

Studiile internationale confirma aceasta tendinta. In SUA, de exemplu, intre 96% si 99% dintre profesorii care predau discipline exacte in invatamantul primar si secundar utilizeaza materiale educationale personalizate, dezvoltate chiar de ei sau de furnizori pe care ii selecteaza ei insisi.

Aceste realitati au fost reconfirmate si pentru Romania, in cursul Saptamanii Altfel. Pe 18 si 19 aprilie, profesori si elevi din clasele a VII-a si a VIII-a de la scoala 195 din Bucuresti au vizitat sediul SIVECO. Ei au avut ocazia sa testeze cele mai noi tehnologii aplicate in educatie, cum ar fi realitatea augmentata, mediul virtual 3D imersiv sau mesele multi-touch.

“Copiii au fost fascinati de inovatiile pe care le-au vazut la SIVECO: mesele multi-touch la care si-au verificat cunostintele si in acelasi timp au descoperit informatii noi, lucrand in echipe formate ad-hoc, ecranul cu camere video, ochelari speciali si un stilou interactiv cu care au putut studia in detaliu diverse obiecte, utilitarele cu care se realizeaza aplicatiile informatice. Am fost placut impresionati de atmosfera de lucru din aceasta companie, de bunavointa, deschiderea si amabilitatea cu care ne-au fost prezentate „minunile tehnologiei informatiei”. Atat elevii cat si profesorii si-ar dori sa aiba posibilitatea sa utilizeze mijloacele informatice moderne in procesul de invatare”, spune Monica Corbus, profesor de matematica la scoala 195.

Mesele multi-touch permit o interactiune naturala, aplicatia educationala putand fi folosita de mai multi copii in acelasi timp, fiecare avand un anumit rol si o anumita sarcina de indeplinit. Astfel, aceste dispozitive stimuleaza colaborarea dintre elevi si profesori, ii angajeaza in activitati de grup si ii motiveaza sa experimenteze. Ca urmare, invatarea se face prin descoperire si prin construirea cunoasterii, si nu pe memorarea mecanica a cunostintelor.

“Elevii care ne-au vizitat saptamana aceasta fac parte din generatia digitala, asa ca au fost incantati sa se joace cu masa multi-touch si sa experimenteze realitatea virtuala. Pentru ei invatarea se face oriunde, oricand, prin interactiune permanenta, colaborare si feedback imediat. Aplicatiile dezvoltate de noi combina informatia captivanta de la scoala cu activitatea fizica, a jocurilor, din viata reala, aducand mari avantaje educationale si interactivitate orelor traditionale”, spune Radu Jugureanu, directorul departamentului eContent din cadrul SIVECO Romania.

O alta inovatie ce poate fi aplicata in educatie este zSpace, un sistem de realitate virtuala, ce permite elevilor sa observe obiecte educationale, la fel ca in viata reala. Folosind un ecran prevazut cu camere video, ochelari speciali si un stilou interactiv de mare precizie, elevii pot manipula diverse obiecte virtuale, cum ar fi organele interne ale corpului, scheletul uman sau parti ale unei masini, pentru a le studia in detaliu.

Realitatea augmentata, pentru care SIVECO a dezvoltat continut educational interactiv, ofera cea mai avansata experienta imersiva de invatare pentru elevi. Utilizand o camera video si un calculator, elevii pot manevra cu usurinta diverse obiecte educationale virtuale. Realitatea augmentata permite interactiunea intre utilizator si un obiect virtual, a carui miscare poate fi controlata de catre utilizator si redata prin senzori digitali in timp real, fara a folosi ochelari speciali.

“In scolile in care s-a adoptat utilizarea tehnologiei in structura traditionala de predare, se simte deja trecerea de la centrarea pe activitatea profesorului, la centrarea pe elev si pe construirea unui bagaj unic de cunostinte. De altfel, tendinta mondiala care se contureaza tot mai clar este cea de invatare personalizata, in care tehnologia are un rol cheie, permitand crearea de continut, tranmiterea informatiei si monitorizarea permanenta a progresului elevilor”, completeaza Radu Jugureanu.

Aplicatiile inovatoare de tip eLearning dezvoltate de SIVECO sunt implementate in peste 15.000 de scoli din Europa, Orientul Apropiat, Africa si CSI. De-a lungul timpului, proiectele educationale marca SIVECO au fost recunoscute ca exemple de buna practica in competitii internationale de renume, precum International Project Management Association (IPMA), World Summit Awards, eLearning Awards sau European Software Excellence Awards.

Despre SIVECO Romania

SIVECO Romania dezvolta si exporta solutii IT si proiecte de consultanta cu valoare adaugata ridicata catre tari din Comunitatea Europeana, Orientul Mijlociu, Africa de Nord si spatiul Comunitatii Statelor Independente.

SIVECO Romania este specializata in executia de proiecte informatice complexe si de mare amploare pentru educatie, sanatate, agricultura, institutii vamale, organizatii europene, firme private, institutii publice.

De-a lungul celor peste 24 de ani de existenta, compania a fost recompensata cu peste 200 de premii interne si internationale.

Mai multe informatii despre companie si produsele sale puteti obtine vizitand www.siveco.ro si www.linkedin.com/company/siveco-romania.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/siveco-romania/peste-90-dintre-profesori-au-o-atitudine-deschisa-in-ceea-ce-priveste-utilizarea-noilor-tehnologii-la-clasa