FONDUL SOCIAL EUROPEAN

BUCURESTI - 1 iunie 2011

Comunicat tip General in Afaceri, Educatie / Cultura, Industrie

Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor”
Domeniul major de intervenţie 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale”
Titlul proiectului: AgroManager
Contract numărul: POSDRU/92/3.1/S/6429

 

AgroManager, cel mai amplu proiect de leadership

dedicat managerilor şi antreprenorilor români din sectorul agricol

 

Bucureşti, 30 mai - AgroAdvice, companie de consultanţă în domeniul agricol, împreună cu partenerii săi, Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti, Universitatea din Craiova - Facultatea de Agricultură şi Danish Agricultural Advisory Services, anunţă lansarea proiectului AgroManager, în valoare de peste 1 700 000 de euro.

Beneficiarii proiectului AgroManager - desfăşurat sub sloganul AgroManager – Dezvoltare şi performanţă în afaceri - sunt 150 de manageri şi antreprenori din sectorul agricol. Aceştia îşi vor îmbunătăţi cunoştinţele manageriale, competenţele şi abilităţile antreprenoriale, prin participarea la 10.800 ore de curs din cadrul Programului de instruire în management şi leadership agricol, derulat în cadrul proiectului.

În plus, “30 dintre beneficiari vor participa la un study tour de 7 zile, organizat la partenerul transnaţional Danish Agricultural Advisory Services. Acesta va avea tema Antreprenoriat şi inovaţie în industria agricolă – IMM-urile forţa motrice şi va avea în vedere îmbunătăţirea cunoştinţelor antreprenoriale prin transferarea poveştilor de succes şi a bunelor practici ale organizaţiei din Danemarca”, a declarat Carmen Sasu, managerul de proiect, în cadrul conferinţei de lansare a acestuia la Bucureşti.

Totodata, proiectul AgroManager îşi propune să conducă la îmbunătăţirea performanţelor IMM-urilor agricole implicate, prin furnizarea de servicii de consultanţă şi advisory în vederea dezvoltării afacerii. Acest lucru va fi realizat prin intermediul celor 3 birouri de consultanţă care vor deservi regiunile: Sud-Muntenia, Sud-Est, SV Oltenia şi Bucuresti Ilfov. Expertiza consultanţilor va fi în domenii cheie precum: business plan, management operaţional şi de gestiune, precum şi cunoştinţe tehnice. Serviciile de consultanţă se vor concretiza în întocmirea şi monitorizarea planului de afaceri, planificarea producţiei şi activităţilor, analiza bugetului de venituri şi cheltuieli precum şi sprijin în elaborarea documentaţiei necesare obţinerii de credite agricole, asigurări agricole şi fonduri europene.

“Proiectul AgroManager se desfăşoară într-un context în care IMM-urile agricole din România se confruntă cu o serie de dificultăţi: lipsa cunoştinţelor manageriale şi de antreprenoriat care se reflectă în productivitatea scăzută a forţei de muncă şi a business-ului, legislaţia de mediu mai severă, adaptarea la aquis-ul comunitar. Proiectul îşi propune formarea resursei umane capabile să gestioneze noile tehnologii, abilităţile de a lucra în echipă, de a administra resursele, de a gândi inovativ şi creativ, necesare în procesul de integrare armonioasă a agriculturii româneşti în standardele europene”, a apreciat Carmen Sasu.

Cursurile organizate până în prezent pentru manageri şi antreprenori pun, în proporţie de 80%, accent pe specializarea tehnică şi nu pe dezvoltarea competenţelor manageriale şi antreprenoriale. Valoarea adăugată a proiectului AgroManager constă în centrarea programelor pe dezvoltarea personală, pe introspecţia şi analiza atentă a punctelor slabe şi identificarea zonelor de perfecţionare. Lucrul în echipă, metodele de predare inovative, orientate către individ, studiile de caz din domeniul agricol vor contribui la dezvoltarea personală a fiecarui participant.

Continuitatea pe termen lung a proiectului va fi asigurată de compania AgroAdvice, care va continua să le ofere fermierilor români consultanţă la standarde europene. AgroAdvice este prima companie privată specializată în servicii de consultanţă agricolă tehnică din România. Obiectivul acesteia constă în optimizarea producţiei agricole şi a activităţilor din ferme, ţinând cont de condiţiile de piaţă şi de specificul fiecăreia. Serviciile oferite de AgroAdvice sunt orientate spre a conduce la creşterea profitabilităţii fermelor, producţii de calitate, cu un management eficient al costurilor, pornind de la aplicarea tehnologiilor moderne, planificarea activităţilor în ferme şi îmbunătăţirea tuturor proceselor care determină succesul în agribusiness.

Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm contactaţi

Dana Voicu

PR Specialist

presa@agromanager.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/tradeads-interactive-srl/fondul-social-european1