Suportul pentru Windows Server 2003 expiră in 6 luni

BUCURESTI - 19 ianuarie 2015

Comunicat tip General in Afaceri, IT&C, Tehnologie, Retail, Internet

Live site

Windows Server 2003 End of Support. 14 iulie 2015 va fi ziua critică după care Microsoft va înceta suportul pentru Windows Server 2003, afectând astfel cele peste 22 de milione de instanțe din toată lumea.

Windows Server 2003 End of Support

Windows Server 2003 End of Support

 Succesul migrării de la Windows Server 2003 la Windows Server 2012 depinde în primul rând de rigurozitatea cu care se planifică migrarea și de asigurarea suportului imediat post-migrare  

Oliviu C. Ghica, Ph.D., IT Infrastructure Services Manager, ACROM

După 12 ani de operare, Microsoft a decis să înceteze suportul pentru acest sistem de operare a serverelor.  Majoritatea companiilor au avansat demult la sistemele noi, moderne și mai performante ale aceluiași producator, respectiv Windows Server 2008 R2 și 2012 R2. Companiile care înca rulează pe Windows Server 2003,  creat în urmă cu peste un deceniu, trebuie să ia în calcul acest eveniment și să se pregatească pentru el.

Ce înseamnă sistarea suportului tehnic?Practic, sistarea suportului determină expunerea la viitoarele riscuri de securitate, prelungirea duratelor incidentelor cu impact proporțional asupra business-ului, inabilitatea de a rula aplicații noi datorită posibilelor incompatibilități și dificultăți de integrare cu sisteme noi sau cu sisteme externe. Ulterior datei de 14 iulie 2015, Microsoft nu va mai repara breșele de securitate, nu va mai repara bug-urile din sistem, nu va mai asigura compatibilitatea cu alte componente și aplicații de business, si nu va mai asigura suport tehnic telefonic, indiferent de nivelul de impact asupra business-ului dumneavoastră. Complicațiile suplimentare vor apărea în momentul în care, drept consecință directă a încetării suportului oferit de Microsoft, producătorii de aplicații care încă rulează și pe acest sistem de operare nu vor mai asigura suportul aferent, rezultând astfel un efect de domino cu consecințe majore și foarte variate:  

-  Creșterea costurilor de operare a serverelor și generarea de cheltuieli suplimentare pentru mitigarea riscurilor legate de breșele de securitate;

- Creșterea instabilității sistemului pe masura adaugării/înnoirii aplicațiilor instalate ca urmare a sistării programului de reparare a defectelor funcționale (bug-fixes);

- Pierderea agilității si apariția dificultăților în adoptarea noilor aplicații de business ce pot depinde de componente si technologii noi ce nu vor mai fi dezvoltate;

- Pierderea acreditărilor și ieșirea în afara standardelor de conformitate, inclusiv standardul de plati cu cardul PCI (Payment Card Industry), aspecte esentiale mai ales pentru industriile financiar-bancară, medicale si instituțiile guvernamentale

Ce solutii au companiile?  O soluție pe care o au la dispoziție companiile care folosesc Windows Server 2003 (inclusiv R2) este migrarea la Windows Server 2012 R2. Totuși, având în vedere durata de viață a vechilor sisteme, este un moment oportun pentru o analiza internă a costurilor de menținere a acestor sisteme versus actualizarea acestora, alternativele de consolidare (reducerea numărului de servere) sau orientarea catre noile tehnologii automatizate de hostare externă. Directorii tehnici au la dispoziție doar 180 de zile pentru a face această analiză internă si pentru a decide, planifica, bugeta, comunica și pune în execuție această schimbare.

Procesul de migrare la Windows Server 2012 R2 nu este lipsit de riscuri și complexitate. Cheia successului este dată de urmarea catorva pași esențiali: inventarierea aplicațiilor si proceselor care rulează în sistemul de operare Windows Server 2003, clasificarea acestora în funcție de importanță si complexitate, analizarea oportunităților de consolidare prin revizuirea strategiei IT si, în final, determinarea locației finale a fiecarei aplicații și proces, verificarea compatibilității pe noile sisteme de operare, planificarea suportului imediat de tip „critical-care” post-migrare, setarea asteptărilor și comunicarea adecvată cu businessul, și în final, migrarea efectivă.

Pentru mai multe informații, sfaturi sau asistență directă în efortul de migrare, compania ACROM oferă consultanță si servicii specializate în acest sens, ce presupun parcurgerea pașilor de migrare, recomandările necesare din punct de vedere al restructurării și licențierii noilor sisteme de operare, și oferirea suportului intensiv 24/7 post-migrare pentru asigurarea funcționalității și rezolvarea oricărei situații neprevăzute. 

Despre ACROM

ACROM este o companie românească de servicii IT profesionale care oferă soluții IT, servicii de outsourcing și integrare de sisteme IT atât pentru clienți din România, cât și pentru cei din spațiul european. Prezentă pe piață din 2004, ACROM gestionează întregul spectru de servicii IT, de la concept, fază de proiectare, implementare și configurare, la punere în funcțiune, administrare și asistență tehnică. ACROM este marcă înregistrată a Antech Consulting SRL