Activaction: coaching-ul managerilor are o importanta majora in perioade de criza

BUCURESTI - 31 august 2009

Comunicat tip General in Afaceri

Agentia Activaction, al carui director general, Alain Lebourg, a evoluat timp de 30 de ani in cadrul unei mari companii internationale, Renault, si ai carui formatori au o experienta importanta in companii, este specializata in coachingul de middle si top manageri.
Un coaching bine facut permite managerilor sa impartaseasca strategia companiei lor din nou, si sa isi regaseasca toata motivatia indispensabila performantelor si atingerii obiectivelor lor. Coaching-ul este de fapt incredintarea cheilor reusitei, din doua privinte: un unghi tehnic, care duce la solutii in meseria managerului respectiv, si un unghi psihologic, care aduce solutii pentru comportamentul acestuia.

Orice manager de companie, top sau middle manager, se loveste de mai multe ori în cariera sa de o situatie profesională careia îi este greu sa ii faca fata.
Acest lucru este si mai adevarat în perioada de criza, când trebuie cu precadere sa te adaptezi contextului economic si sa angajezi modificarile interne necesare vieții companiei, si cateodata, chiar supravietuirii companiei.
Principalele situatii care se intalnesc sunt o schimbare de strategie a companiei, o reducere a efectivelor, un conflict recurent la nivelul top managementului companiei, sosirea unei noi echipe de conducere, o noua organizare care trebuie sa se instaleze.
Managerul, singur, isi pierde reperele, risca sa nu mai ia deciziile bune si sa puna in pericol relatia cu colaboratorii sai. Se simte demotivat si sfarseste prin a se indoi de companie, de el insusi si de competenta sa. Isi administreaza prost timpul si actiunile sale devin ghidate de un stres permanent nociv. Comunicarea sa incepe sa aiba lacune, iar rezultatele sale se degradeaza.
Inainte de a ajunge la o situatie ireversibila, trebuie sa faci apel la un coach. In primul rand, acesta este cineva care are o experienta foarte mare a vietii in companii si care are aptitudini sa inteleaga repede problema sau problemele care se ivesc si stie sa adapteze solutii la fiecare dintre persoanele pe care le intalneste.
A face coaching personal inseamna sa stii sa asculti, sa analizezi, sa intelegi individul si anturajul sau, sa ii propui solutii clare, coerente, pragmatice, si astfel sa il ajuti sa traverseze o situatie dificila pentru a iesi si mai intarit din aceasta.
Coachingul este gradual si se deruleaza in trei faze principale. Prima, in care e vorba de a intelege corect compania si rolul individului in ea. Este faza de descoperire unde coach-ul asculta si pune intrebari deschise. Coach-ul joaca in acel moment rolul de audit.
A doua faza este cea a propunerilor de schimbare si de adaptare, care tind spre piste de progres. Este faza unde coach-ul propune si sugereaza cai de imbunatatire. Managerul care face coaching ramane bineinteles in continuare stapan al alegerilor sale, totul ii este doar sugerat, propus. Coach-ul ii da piste de gandire, dar in final, nu impune niciodata nimic, nu face nici un repros, toate remarcile sale sunt pozitive si constructive, dar lasa mereu alegerea managerului in chestiune.
A treia faza este controlul si urmarirea progreselor angajate de persoana care a participat la coaching. Care sunt progresele pe care simte ca le-a facut, care sunt rezultatele acestora. Ce ramane de facut? A treia faza serveste si la identificarea ultimelor frane si la finalizarea coaching-ului pentru a fi sigur ca managerul va avea capacitatea de a invinge aceste piedici.

Alain Lebourg, director general Activaction, afirma: 'Un coaching de calitate se deruleaza in general etalat pe o perioada de trei luni, cu o frecventa de doua sedinte pe luna. Dar nu este decat o medie, unele procese de coaching pot sa se deruleze pe parcursul a sase luni, in functie de problematica intalnita si de importanta mizei pentru companie.'
Fiecare sedinta dureaza aproximativ trei ore, cateodata chiar mai mult. Sedintele se deruleaza cel mai des intr-un cadru exterior celui in care munceste managerul care participa la coaching. Astfel, acesta se simte mai in largul lui si se livreaza mai usor decat in cadrul locului sau de munca, si mai ales, nu este deranjat de probleme interne sau externe care ar putea perturba discutiile cu coach-ul. Nimeni nu trebuie sa deranjeze sau sa intrerupa sedinta de discutii. Totusi, cateva sedinte se pot face in interiorul companiei, atunci cand este vorba de a rezolva o problema de relatie inter-personal. Este important in acest caz sa observi cum se comporta managerul respectiv cu ceilalti, si cum se comporta ceilalti cu el. Sa nu uitam ca o problema de comunicare, care duce des la o situatie de conflict, nu este aproape niciodata unilaterala.
In sfarsit, trebuie, bineinteles, ca coaching-ul sa fie acceptat de catre manager; nu este o sanctiune negativa, dimpotriva, este o dovada de incredere din partea companiei din care face parte, caci aceasta doreste sa il vada evoluand, si ii va oferi toate mijloacele pentru acest lucru.

Pentru orice alte informatii complementare, va rog nu ezitati sa ma contactati: Gabriela Malcinschi, gabriela.malcinschi@btlmediacom.ro

Despre Activaction

Activaction este o agentie de recrutare si formare profesionala, care activeaza pe piata romaneasca din mai 2008. Printre clientii sai se numara Alcatel-Lucent, Cetelem, Renault Technologies Roumanie, etc. Activaction este o agentie full-service pe piata de resurse umane si ofera formari de personal în sectoarele comercial, management, primirea clientului, tehnici de vanzare, gestiunea timpului, etc. Activaction organizeaza de asemenea si team-buildinguri pentru clientii sai. Activaction are doua site-uri: www.job-activ.ro, pe care companiile pot depune gratuit un anunt de angajare, iar candidatii pot cauta printre anunturi si îsi pot depune CV-urile, si www.form-activ.ro, dedicat activitatii de training si formare, în care companiile client se pot informa despre formarile pe care Activaction le poate oferi.
Gabriela Malcinschi 0724229024
www.form-activ.ro
gabriela.malcinschi@btlmediacom.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/activaction/activaction-coaching-ul-managerilor-are-o-importanta-majora-in-perioade-de-criza