Pacientii predispusi la boli coronariene vor beneficia de controale suplimentare din partea medicilor de familie

BUCURESTI - 10 octombrie 2005

Comunicat tip General in Sanatate

Astazi a fost lansata Campania „Pentru ca niciodata sa nu se intample”, destinata educatiei pacientilor asupra riscului cardiovascular prin intermediul medicilor de familie si al specialistilor.
Campania este finantata si sustinuta de catre compania farmaceutica Zentiva si are ca scop preventia secundara pentru bolile coronariene.
Conform unui studiu efectuat de Centrul de Statistica Sanitara si Documentare Medicala din Ministerul Sanatatii, anual sunt depistati 120 de mii de pacienti noi cu afectiuni coronariene.

De asemenea, conform raportului Organizatiei Mondiale a Sanatatii, 35% dintre bolnavii care au suferit un infarct miocardic mor in primul an de la producerea evenimentului daca nu urmeaza un tratament cu statine.
Prin intermediul Campaniei „Pentru ca niciodata sa nu se intample” se urmareste identificarea si tratarea preventiva a pacientilor cu risc cardiovascular in conformitate cu cele mai noi practici din Uniunea Europeana.
Cei aproximativ 2000 de medici de familie din toata tara care vor face parte din aceasta campanie de preventie secundara, vor efectua controale suplimentare persoanelor cu risc cardio-vascular, in special persoanelor trecute de 55 de ani, care prezinta un anumit grad de obezitate, fumatoare, hipertensive sau care au suferit in trecut un accident vascular cerebral sau infarct miocardic.
Zentiva este printre primele companii din Romania care demareaza un astfel de proiect de educare a pacientilor prin intermediul medicilor de familie si specialistilor, avand in spate experienta campaniilor similare din Cehia.
Medicii care se vor inscrie in Campanie vor primi date referitoare la studiile recente din literatura de specialitate si vor participa la mese rotunde organizate de specialistii in domeniu.
Inscrierea in acesta campanie se va putea face si telefonic in functie de regiunea tarii unde profeseaza.
In momentul actual in tara noastra exista peste 5 milioane de bolnavi cu hipercolesterolemie si numai 3% dintre acestia se afla sub tratament.
Tratamentul cu simvastatina a pacientilor identificati cu boli coronariene prelungeste viata acestora cu 25%, conform ultimelor studiilor in materie.

Despre AdEntity

Compania Zentiva in momentul de fata este una dintre cele mai importante companii producatoare de generice din Europa.
Simvacard, unul dintre medicamentele sale de top, este destinat tratamentului si preventiei riscului cardio-vascular.

Apolodor Stoica, Brand manager Zentiva, tel: 0726.581.364