Bere pana la cer si inapoi!

BUCURESTI - 24 martie 2006

Comunicat tip General in Industrie

Consumul de bere în România în 2005 a depăşit aşteptările celor mai optimişti producători din domeniu: 15,2 milioane hectolitri. Asta înseamnă că dacă am pune cap la cap sticlele de bere băute de români anul trecut s-ar face un şir de două ori mai lung decât distanţa dintre Pământ şi Lună, anunţă Asociaţia “Berarii României”.

Membrii asociaţiei – Brau Union România, Interbrew România, United Romanian Breweries Bereprod România şi Ursus Breweries – se mândresc cu o creştere a vânzărilor şi a consumului de bere de 7,4% în 2005, mult peste creşterea medie a pieţei (4,7%).

În schimb, în trimestrul III din 2005, creşterea a fost de 6,7%, “concluzia fiind că de sărbători, consumul s-a reorientat semnificativ către bere”, după cum observă directorul general al asociaţiei, dl. Constantin Bratu.

Cu toate acestea, media consumului de bere pe cap de locuitor în România este încă sub media celorlalte ţări europene. Consumul de bere în România a ajuns la aproape 70 litri/cap de locuitor, iar media europeană oscilează în jurul valorii de 80 litri, campioana absolută fiind Cehia, cu peste 160 litri/cap de locuitor.

În ceea ce priveşte preferinţele românilor pentru modalităţile de ambalare, situaţia la finele lui 2005 marchează continuarea ofensivei PET-ului, ajungând la 31,4%, ceea ce semnalează o creştere de 43,5% faţă de anul 2004. ' Românii beau din ce în mai multă bere la PET, acest ambalaj conducând detaşat faţă de ambalajele clasice: sticla şi cutia.' afirmă dl. Bratu.
Berea la sticlă, care este cu precădere vândută în baruri, pub-uri, restaurante, reprezintă 54,5%. Berea la cutie reprezintă 7,8% din berea vândută în 2005. Berea la halbă vândută în acelaşi an reprezintă 6,3%, respectiv aproximativ 1 milion de hectolitri de bere.

Asociaţia 'Berarii României' este formată din cei mai importanţi producători de bere din România, reprezentând 70% din industria berii.

Cele patru companii membre au împreună peste 4250 de angajaţi şi plătesc anual taxe şi impozite către statul român de peste 167 milioane de Euro.*

Despre Asociatia Berarii Romaniei

Asociaţia 'Berarii României' a fost fondată în Decembrie 2004. Obiectivele majore ale acesteia sunt de a promova un mediu competiţional transparent în cadrul industriei de bere, de a asigura un tratament egal şi corect în faţa instituţiilor de reglementare şi de a educa consumatorii de bere cu privire la beneficiile şi consumul responsabil de bere.
* cifre la nivelul anului 2005

Silvia Gheorghiţă
Mobil: 0720 265 795
0788 497 278

silvia@badcat.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-berarii-romaniei/bere-pana-la-cer-si-inapoi