Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom vor gestiona numarul european de urgenta pentru copii 116 111

BUCURESTI - 30 iulie 2008

Comunicat tip General in Social

CONFORM DECIZIEI AUTORITATII NATIONALE PENTRU REGLEMENTARE IN COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI, IN ROMANIA, ASOCIAŢIA TELEFONUL COPILULUI SI ROMTELECOM VOR GESTIONA NUMĂRUL UNIC EUROPEAN DE URGENŢĂ PENTRU COPII “116111”

Numărul „116111” va înlocui actualul număr 0800 8 200 200 şi va fi operaţional incepand din luna octombrie a.c., datorita sprijinului Romtelecom

ANRCTI a acordat astazi companiei Romtelecom, în parteneriat cu Asociaţia Telefonul Copilului, licenţa pentru implementarea şi asistenţa funcţionării numărului unic european de urgenţă pentru copii „116111”. Acest serviciu este non-comercial, el va putea fi apelat gratuit şapte zile din şapte, atat de copiii si parintii din Romania cat si de vizitatori pe teritoriul tarii noastre pentru a reclama incalcarea drepturilor copilului.

Ca urmare a adoptării strategiei în domeniul drepturilor copilului, CE a propus rezervarea unui număr telefonic comun la nivel european pentru semnalarea cazurilor de incalcare a drepturilor copilului, la care copiii pot suna pentru ajutor (116 111). In Romania, 116 111 va înlocui numărul 0800 8 200 200 la care s-au înregistrat până in prezent aproximativ 1,5 milioane de apeluri care semnalau cazuri de abuz asupra copiilor. Datorita sprijinului Romtelecom, 0800 8 200 200 va funcţiona în paralel cu numărul unic european de urgenţă pentru copii de-a lungul a 12 luni, apelurile fiind direcţionate in aceasta perioada către 116 111. Aceasta perioada va permite promovarea noului numar de urgenta pentru copii 116 111 in randul publicului larg si contam in aceasta activitate pe continuarea sprijinului acordat de Dumneavoastra, reprezentanti ai mass media, carora dorim sa va multumim pentru imensa contributie adusa constientizarii copiilor si parintilor cu privire la existenta serviciului „telefonul copilului”.

In urma datelor furnizate de Child Helpline International, organizatia internationala care reuneste toate serviciile „telefonul copilului” din Europa, Romania se numara printre primele 11 din cele 27 de state EU, in care numărul european armonizat 116 111 a fost alocat: Finlanda (13.12.2007), Portugalia (11.01.2008), Suedia (24.01.2008), Ungaria (11.02.2008), Grecia (21.03.2008), Danemarca (08.04.2008), Cehia (24.04.2008), Bulgaria (15.05.2008), Germania (02.06.2008), Slovacia (20.06.2008), Romania (30.07.2008). Singurul stat in care 116 111 a fost, de asemenea, implementat este Ungaria.

Prin intermediul 116 111, oferit gratuit de Romtelecom, Asociatia Telefonul Copilului va continua sa ofere sprijin atât copiilor care au nevoie de ingrijire şi protecţie, copiilor afectati de abuzurile în familie, cât şi părinţilor lor care au nevoie de consiliere, prin direcţionarea problemelor semnalate de aceştia către diverse instituţii şi organizaţii în măsură să le ofere o soluţionare. De asemenea, apelând acest număr, copiii vor putea beneficia de consiliere din partea unui personal specializat, care le va oferi sprijin în depăşirea problemelor de ordin social, psihologic şi educaţional cu care aceştia se confruntă.

Obţinerea licenţei de a implementa numărul de urgenţă 116 111 în România este o urmare fireasca a îndelungatei experiente, dar si a implicarii în domeniul protecţiei si respectarii drepturilor copilului a companiei Romtelecom, în parteneriat cu Asociatia Telefonul Copilului, prin înfiinţarea şi gestionarea numărului 0800 8 200 200, număr la care atât copiii cât şi părinţii au primit consiliere in diverse probleme timp de 7 ani. Telefonul Copilului 0800 8 200 200 este singurul serviciu din România care ofera consiliere profesionistă copiilor şi părinţilor aflaţi în dificultate. Un număr total de 1.454.419 de apeluri a fost înregistrat de Telefonul Copilului în perioada 21.11.2001 - 30.06.2008, iar dintre acestea au fost identificate 17.240 de cazuri valide.

Experienţa acumulată în cei 7 ani de funcţionare a Telefonului Copilului, va asigura gestionarea noului număr de urgenţă cu profesionalism şi responsabilitate, astfel încât beneficiarii acestui serviciu să se bucure în continuare de protecţie şi consiliere de specialitate. Prin solicitarea şi obţinerea acestui serviciu, Asociaţia Telefonul Copilului împreună cu Romtelecom îşi afirmă încă o dată angajamentul ferm de a fi o prezenţă permanentă şi activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului în România şi de a face toate eforturile pentru a întinde copiilor aflaţi în nevoie o mână de ajutor pentru ca aceştia să se bucure de o copilărie fericită, neumbrită de suferinţa şi traumele marginalizării sociale, privării de o educaţie adecvată, discriminării şi abuzului de orice fel.


Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro.

Despre Asociatia Telefonul Copilului

Telefonul Copilului 0800 8 200 200 este un serviciu telefonic de informare şi consiliere gratuit, unic la nivel naţional, specializat în domeniul protecţiei copilului. Telefonul Copilului este o iniţiativă de responsabilitate socială, dezvoltată datorită nevoilor de informare şi consiliere atât ale copiilor cât şi ale pârinţilor în vederea cunoaşterii şi respectării drepturilor copilului în România. Serviciul a fost înfiinţat în anul 2001 sub titulatura Linia Verde pentru Protecţia Copilului şi a fost promovat prin campaniile 'Casa de Copii nu e acasă' şi 'Drepturile copilului sunt lege', ambele fiind finanţate de Uniunea Europeană, prin programul PHARE. Deşi iniţial a fost conceput ca instrument de monitorizare al acestor campanii, numărul foarte mare de apeluri şi implicit de cazuri semnalate a confirmat utilitatea socială a acestui serviciu ceea ce a condus la permanentizarea liniei telefonice speciale. În prezent, Telefonul Copilului îşi derulează activitatea ca serviciu al organizaţiei neguvernamentale independente Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului.

Telefonul Copilului este la dispoziţia copiilor şi părinţilor 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00, iar printre serviciile oferite se numără: informarea şi consilierea cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor, dar şi îndrumarea către instituţiile în măsură să acorde asistenţa necesară fiecărui caz. În afară de personalul de specialitate, care include şi un avocat specializat în domeniul protecţiei copilului, de curând au fost implicaţi în activitatea desfăşurată în cadrul serviciului şi voluntari, studenţi ai Facultăţii de Asistenţă Socială şi ai Facultăţii de Teologie, care sunt instruiţi şi îndrumaţi permanent de membrii cu vechime ai Asociaţiei.

Un număr total de 1.447.587 apeluri a fost înregistrat de Telefonul Copilului în perioada 22 noiembrie 2001 – 31 iulie 2007, iar dintre acestea au fost identificate 16.487 de cazuri care au necesitat interventia imediata a institutiilor abilitate.

021 413 00 11
0740 111 468
telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-telefonul-copilului/asociatia-telefonul-copilului-si-romtelecom-vor-gestiona-numarul-european-de-urgenta-pentru-copii-116-111