Centura conectată de la ZF îmbunătățește activ poziția ocupantului pentru a ajuta la atenuarea rănilor în caz de accident

Timisoara - 4 august 2023

Comunicat tip Produse / Servicii in Auto, Tehnologie, Logistica/Transport

• Tensionatorul centurii de siguranță activ ACR8 oferă un plus de siguranță în situații critice din timpul conducerii
• Activare precisă a centurii îmbunătățită prin interacțiunea cu intrarea asistenței în cazul frânării de urgență
• Avertismentul haptic oferă șoferului timp suplimentar pentru a reacționa înainte de un posibil accident
• În cazul unui accident inevitabil, poziția pasagerului este îmbunătățită

Alfdorf, Germania. Protecția pasagerilor începe cu cei așezați în poziția corectă, cu o centură de siguranță montată corespunzător. Folosind senzorii vehiculului, noua centură de siguranță conectată ZF poate muta pasagerii, în mod activ, într-o poziție de ședere mai optimă, înainte de o potențială coliziune. Dacă sistemul este alertat cu privire la o situație care poate fi periculoasă, centura deplasează pasagerul pe scaun, ceea ce poate spori funcționalitatea sistemului de fixare. Ceea ce face ca sistemul să funcționeze este tensionatorul electromecanic de centură ACR8, care poate, de asemenea, să reducă slăbirea curelei sau să alerteze șoferul prin vibrarea centurii.

Repoziționarea centurii de siguranță activă_ZF

Repoziționarea centurii de siguranță activă_ZF

 Versiunea avansată de la ZF a dispozitivului de pretensionare activ a centurii de siguranță are capacitatea de a deplasa pasagerii într-o poziție mai sigură înainte de frânarea de urgență, chiar dacă partea superioară a corpului lor este la o distanță de spătarul scaunului.  

ZF Group

Cele două sisteme de fixare, centura de siguranță și airbag-ul, funcționează „mână în mână” ca sisteme de protecție: centura de siguranță reține inițial partea superioară a corpului, însă în milisecunde după accident îl eliberează într-o manieră definită în direcția airbag-ului până când perna de aer prinde pasagerul. Dacă centura nu are aceste rezerve, de exemplu deoarece partea superioară a corpului era deja înclinată prea mult în față, înainte sau în timpul accidentului, acest lucru poate crește probabilitatea de rănire. Aici intervine ideea repoziționării.

 

Repoziționare. Profită la maximum de secundele dinaintea coliziunii

De îndată ce centura de siguranță este fixată, ACR8 reduce activ orice slăbire percepută a acesteia, adică o strânge într-un mod definit astfel încât să se potrivească perfect pe ocupantul vehiculului. Dacă senzorii vehiculului detectează o situație critică de conducere care ar putea duce la frânare puternică sau la o posibilă coeziune, sistemul centurilor de siguranță poate folosi acest timp pentru a spori protecția pasagerului. Pentru aceasta este conectat nu doar la senzori, ci și la sistemul automat de frânare de urgență și deplasează ocupantul în poziția corectă, forțându-l să rămână acolo în timpul manevrei de frânare. În cazul unei coliziuni ulterioare începe consolidarea pirotehnică, iar funcționalitatea airbag-ului și a sistemului de tensionare a centurii de siguranță sunt îmbunătățite.

 

Protecție suplimentară privind siguranța

Sistemul centurii de siguranță ACR8 poate fi folosit și ca transmițător de semnal haptic - avertizează sau transmite informații către ocupant. Poate trimite un semnal pentru „trezirea” șoferilor atunci când [un alt sistem simte că] sunt obosiți. La trecerea de la conducerea automată la cea manuală, ARC8 poate folosi pulsațiile de înaltă frecvență ale centurii de siguranță pentru a avertiza șoferul că trebuie să preia din nou controlul. În acest fel, sistemul centurilor de siguranță poate fi integrat în interfața cu utilizatorul a vehiculelor automate pentru a atrage atenția șoferului.

 

Inima sistemului: tensionatorul activ de centură ACR8

În centrul sistemului de protecție se află retractorul avansat cu control activ ACR8 care conectează informațiile disponibile în vehicul, retrage centura cu ajutorul motorului electric și poate astfel acumula forța curelei într-un mod țintit. Pe lângă funcțiile deja descrise, ACR8 oferă alte avantaje pentru producătorii de automobile: de exemplu, nu este necesară o autocertificare separată NCAP pentru a utiliza noul sistem. ACR8 este disponibil și ca versiune integrată în scaun, în care necesită o adâncime de instalare de numai 60 de milimetri în loc de 82. Aceasta înseamnă că poate fi integrat în multe tipuri de scaune auto fără a restricționa designul.

 

Legendă:

Versiunea avansată de la ZF a dispozitivului de pretensionare activ a centurii de siguranță are capacitatea de a deplasa pasagerii într-o poziție mai sigură înainte de frânarea de urgență, chiar dacă partea superioară a corpului lor este la o distanță de spătarul scaunului.

 

Credit foto: ZF

 

Contact presă:

Christopher Rimmele, Head of Communications Passive Safety Technology Division, Telefon: +49 170 4148209, e-mail: christopher.rimmele@zf.com

Mirko Gutemann, Technology Communication Software and Safety Technology, ZF Group ,

Telefon: +49 7541 77-960136, e-mail: mirko.gutemann@zf.com

 

Despre ZF

ZF este o companie globală de tehnologie care furnizează sisteme pentru autoturisme, vehicule comerciale și tehnologie industrială, permițând următoarea generație de mobilitate . ZF permite vehiculelor să vadă, să gândească și să acționeze. În cele patru domenii tehnologice: Controlul mișcării vehiculelor, Siguranța integrată, Conducerea automată și Mobilitatea electrică, ZF oferă soluții cuprinzătoare de produse și software pentru producătorii de vehicule consacrați și furnizorii de servicii de transport și mobilitate recent emergenți. ZF electrifică o gamă largă de tipuri de vehicule. Prin produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la îmbunătățirea mobilității sigure.

Cu aproximativ 165.000 de angajați în întreaga lume, ZF a raportat vânzări de 43,8 miliarde euro în anul fiscal 2022. Compania operează 168 de locații de producție în 32 de țări.

 

ZF în România

ZF are aproximativ 5.000 de angajați în șase locații din România (București, Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre acestea se numără ZF R&D Tech Center Timișoara, care s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed și face parte din ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems (fosta parte a TRW) din 2008.

Pentru mai multe informații publice și fotografii, vă rugăm să accesați: http://www.zf.com/ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/atu-advertising1/centura-conectata-de-la-zf-imbunatateste-activ-pozitia-ocupantului-pentru-a-ajuta-la-atenuarea-ranilor-in-caz-de-accident