Protestul Automobil Clubului Roman fata de politica practicata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii

BUCURESTI - 16 februarie 2010

Comunicat tip General in Social

Automobil Clubul Roman, asociatia centenara a automobilistilor din Romania aduce la cunostinta opiniei publice un protest vehement fata de politica guvernamentala in domeniul transporturilor si infrastructurii.

In timp ce primul ministru al Romaniei, Dl. Emil Boc prin toate mijloacele media ne anunta ca doreste o relansare economica prin investitii indeosebi in infrastructura, la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii se organizeaza adevarate comandouri care au un scop contrar, respectiv reducerea locurilor de munca si aruncarea in somaj a sute sau mii de oameni!

Politicile guvernamentale reale in domeniile transporturilor si infrastructurii sunt total contrare actualei stari de criza economica, actualului Program de guvernare si pledoariilor sefului Guvernului Romaniei.


- In timp ce tara este inzapezita si soselele sunt impracticabile, iar CFR marfa nu are de lucru si trimite oamenii in somaj, conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nu vede cum au rezolvat foarte multe tari problemele tranzitului greu de marfa prin introducerea trenurilor auto-cuseta. Trenurile auto-cuseta circula de obicei pe timpul noptii, soferii se odihnesc, iar autocamioanele sunt transportate pe vagoane platforme.

Aceste trenuri contribuie la protejarea soselelor, la reducerea traficului rutier, la reducerea poluarii si la rentabilizarea CFR marfa, ca sa nu mai vorbim si de un deziderat major, respectiv reducerea evenimentelor rutiere.

- Romania nu a avut in ultimii 20 ani o asemenea iarna grea, dar daca nu am invatat democratia, in acesti ani, sigur am invatat sa nu luam masuri contra intemperiilor iernii.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii ridica din umeri la disparitia vestitelor parazapezi care existau prin anii \'90. Ne intrebam cine le-o fi furat, dar si cine nu le-a pazit !

- Automobilistii platesc din greu tot felul de taxe, intre care multe ajung la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii iar noi platitorii nu am fost niciodata informati public despre cheltuirea fondurilor acumulate care anual ajung la cca. 1,5 miliarde Euro numai din taxa de drum, fara a lua in calcul alte taxe. Auzim ca iarna grea ne prevesteste o vara groaznica, deoarece nu mai sunt bani pentru astuparea gropilor. Oare pentru cateva zile cu zapada s-au cheltuit toti banii de intretinere a drumurilor pe anul 2010 ?

In ultimele zile l-am auzit chiar pe primul ministru intrebandu-se de ce nu avem utilaje corespunzatoare de deszapezire. Oare conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a crezut ca Romania se afla intr-o zona tropicala si nu va avea iarna?

De asemenea consideram un act de sabotaj economic faptul ca in urma cu cateva zile sute de autocamioane cu marfa au stationat deoarece s-au inchis pentru 36 de ore cele doua scurte segmente de autostrada din Romania (A1 si A2). Aceasta inchidere s-a datorat tot lipsei utilajelor de deszapezire.

- Din PACTUL NATIONAL „AUTOSTRAZILE ROMANIEI” care cuprinde peste 1500 km autostrazi promise in patru ani prin Programul de guvernare, s-au realizat in 15 luni doar 40 km si aceia neutilizabili datorita departarii portiunii de autostrada de soseaua nationala.

- Soselele Romaniei au sarcini portante scazute, dar Ministerul Transporturilor si Infrastructurii nu a luat nici o masura pentru ca pana in 2012 cum prevede Programul de guvernare sa asigure o capacitate portanta de 11,5 tone/osie pentru toate drumurile europene sau pentru cantarirea autocamioanelor grele, iar distrugerea soselelor este iminenta! Exista mai multe regii autonome in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si se intampla cam asa: cei de la Drumuri reclama ca se strica soselele iar cei de la Autoritatea rutiera se ocupa de orice, mai putin de protectia drumurilor! Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a demonstrat ca nu este in stare sa armonizeze activitatile structurilor subordonate, asa cum este scris in Programul de Guvernare. La aceasta ora drumurile europene sunt compromise.

- Majoritatea tarilor au rezolvat problemele soselelor si in special ale autostrazilor prin concesionarea acestora unor mari investitori care dupa ce le construiesc, un numar de ani le exploateaza prin taxare. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii nu credem ca a auzit de aceasta situatie deoarece nu a anuntat intentia de concesionare pentru nici un km de sosea.

Podul peste Dunare de la Braila-Macin a fost solicitat de multi ani sa fie construit de mari investitori, dar el nu este nici astazi scos la licitatie.

De altfel chiar ministrul Transporturilor si Infrastructurii declara intr-un interviu dintr-un cotidian ca nu se bazeaza pe investitii straine. Oare de ce ? Greu de spus! Sau poate raspunsul il gasim in pretul enorm al unui km de autostrada in Romania in valoare de 50-80 milioane euro.

- Haosul contractelor de intretinere a drumurilor sunt facute parca chiar impotriva politicii guvernamentale care prevede „refacerea a 4000 km de drumuri nationale la nivel calitativ european”, dar se pierd continuu credite si fonduri nerambursabile din lipsa proiectelor. Se spune ca Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a atras cele mai putine fonduri europene.

- Accidentele rutiere, in crestere agravanta, sunt serios influentate de starea deplorabila a imbracamintii soselelor si a semnalizarii rutiere, dar Ministerul Transporturilor si Infrastructurii refuza pana si ajutorul voluntar al organizatiilor neguvernamentale!

Exista Consiliul Interministerial de Siguranta Rutiera si care la un moment dat s-a propus sa devina Consiliu National de Siguranta Rutiera, organ national existent in multe state europene, pentru ca sa poata participa la acesta si organizatiile neguvernamentale (Franta, Italia, Spania, Republica Moldova, etc.).

Conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a modificat Hotararea de Guvern respectiva si in loc ca acest Consiliu sa devina un organism national cu reala contributie la fenomen, a fost transformat intr-o structura ministeriala inchisa. Astfel, Societatea Civila participa doar la taxe, iar analiza fenomenelor rutiere este secreta si cu caracter intern. Vizitand site-ul www.cisr.ro va puteti convinge.

In perioada 19-20 noiembrie 2009 a avut loc la Moscova SUMMIT-UL GLOBAL MINISTERIAL PENTRU SIGURANTA RUTIERA cu participarea a 70 de ministri de transporturi si 1500 delegati reprezentand 150 de tari. Cuvantul inaugural al Summit-ului a fost rostit de presedintele Federatiei Ruse. Desi invitat sa participe la Summit, prin scrisoarea expediata Guvernului Romaniei in 6 octombrie 2009, nu dispunem de date privind participarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii din Romania la acesta.

- Ilegalitatile din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii sunt la ele acasa; Ordinele ministrului incalca norme elementare de legalitate ca si cand nu ar exista juristi angajati in acest minister.

Mai nou, se emit ordine ale ministrului care incalca grosolan Constitutia si care interzic dreptul la munca in Romania in sectorul privat si se arunca oamenii in somaj. Este vorba de persoanele fizice autorizate care efectueaza ore de instruire pentru obtinerea carnetului de sofer si de scolile de soferi organizate de asociatii si fundatii in baza Legii asociatiilor si fundatiilor (246/2005) interzise printr-un ordin al ministrului (1019/2009).

- Despre dezordinea din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii citim pe internet: „un apropiat al ministrului face ordine si ameninta cu pistolul concurentii economici, dar dispare cand vine politia”. Asteptam sa vedem ce face Politia, dar si ministrul! Speram sa nu ne trebuiasca veste antiglont atunci cand mergem la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.


Solicitam Guvernului Romaniei analizarea cu exigenta a activitatii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si luarea unor masuri de sanctionare a celor vinovati de ramanerea in urma a Programului National „Autostrazile Romaniei” si de modul inadmisibil in care s-a realizat deszapezirea soselelor nationale si autostrazilor din ultimele saptamani.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii sa prezinte anual modul in care s-au colectat si cheltuit sumele aferente taxelor de drum.

De asemenea, solicitam infiintarea Consiliului National de Siguranta Rutiera, ca organism national democratic.


Intreaga activitate a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii se desfasoara exact ca in fabula „Racul, broasca si o stiuca” pe care o reproducem, pentru guvernantii Romaniei:


Racul, broasca si o stiuca
Intr-o zi s-au apucat
De pe mal in iaz s-aduca
Un sac cu grau incarcat.

Si la el toti se inhama:
Trag, intind, dar iau de sama
Ca sacul sta neclintit,
Caci se tragea neunit.

Racul inapoi se da,
Broasca tot in sus salta.
Stiuca foarte se izbea
Si nimic nu ispravea.

Nu stiu cine-i vinovat;
Insa, pe cat am aflat,
Sacul in iaz nu s-a tras,
Ci tot pe loc a ramas.

Asa-i si la omenire,
Cand in obste nu-i unire:
Nici o treaba nu se face
Cu izbanda si cu pace.

Biroul de presa al ACR

Despre Automobil Clubul Roman

Automobil Clubul Roman
Bucuresti, Tache Ionescu, 27
acr@acr.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/automobil-clubul-roman/protestul-automobil-clubului-roman-fata-de-politica-practicata-de-ministerul-transporturilor-si-infrastructurii