Internetul în bandă largă este liderul pieţei de comunicaţii electronice

BUCURESTI - 10 octombrie 2006

Comunicat tip General in IT&C

Sectorul internetului de mare viteză continuă fie un segment lider al creşterii pieţei româneşti de comunicaţii electronice. Numărul de conexiuni care oferă posibilitatea de a accesa serviciile de acces la Internet în bandă largă a crescut cu 60% în primul semestru al anului 2006, de la 750.000 de conexiuni în decembrie 2005, la aproximativ 1,2 milioane la 30 iunie 2006.

Internetul în bandă largă este liderul pieţei de comunicaţii electronice

Marţi, 10 octombrie 2006 – Prezent la conferinţa „Metropolitan Area Networks”, Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANRC), Dan Georgescu, a arătat că sectorul internetului de mare viteză continuă fie un segment lider al creşterii pieţei româneşti de comunicaţii electronice. Numărul de conexiuni care oferă posibilitatea de a accesa serviciile de acces la Internet în bandă largă a crescut cu 60% în primul semestru al anului 2006, de la 750.000 de conexiuni în decembrie 2005, la aproximativ 1,2 milioane la 30 iunie 2006.

„La sfârşitul anului trecut, cu o rată de penetrare a serviciilor de acces la Internet broadband de 3,46%, puteam afirma că România are cea mai mare rată de penetrare a accesului la Internet în bandă largă din Europa de Sud-Est, mult peste media regiunii, care se situa în jurul a 1,6%. Şase luni mai târziu, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet în bandă largă în România a ajuns la 5,5%. Ritmul de creştere al acesteia este în continuare printre cele mai mari din Europa”, a declarat preşedintele ANRC, Dan Georgescu, în cadrul conferinţei „Metropolitan Area Networks”.

Această explozie de oferte de pe piaţa de servicii de acces la Internet este explicată şi de numărul tot mai mare de furnizori de Internet, peste 1100 la jumătatea acestui an, cu 17% mai mulţi decât la sfârşitul anului 2005.

Aceeaşi tendinţă ascendentă se înregistrează şi pe piaţa de telefonie fixă unde numărul de linii de acces, atât prin intermediul reţelelor proprii, cât şi prin reţelele altor persoane a ajuns, la 30 iunie 2006, la peste 4,42 milioane faţă de 4,391 milioane la sfârşitul anului trecut. Rata de penetrare pe acest segment a crescut de la 20,3%, la sfârşitul anului trecut, la aproximativ 20,5%, la jumătatea anului 2006.

Conform previziunilor, piaţa de telefonie mobilă şi-a menţinut ritmul de creştere, numărul de utilizatori ai acestor servicii fiind la jumătatea acestui an de aproximativ 14,9 milioane faţă de 13 milioane la 31 decembrie 2005 şi 10,2 milioane la sfârşitul anului 2004. În consecinţă şi rata de penetrare a telefoniei mobile la nivel de populaţie a crescut cu aproximativ 7 puncte procentuale, ajungând la 68,8% la jumătatea anului în curs.

În cadrul evenimentului, Dan Georgescu a subliniat că, la 30 iunie 2006, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet la nivel de populaţie era în jur de 11%, una dintre soluţiile pentru creşterea numărului de persoane care să beneficieze de acces la Internet putând fi dezvoltarea reţelelor metropolitane. Din totalul abonaţilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale, ponderea principală o au în continuare abonaţii serviciilor clasice prin intermediul reţelelor de cablu - 91%, restul fiind abonaţi ai tipurilor noi de servicii (alternative) precum televiziune prin reţele satelit DTH sau televiziune IPTV.

Restul de 9% de abonaţi la servicii de retransmisie programe audiovizuale au optat pentru servicii de televiziune prin reţele satelit DTH sau televiziune IPTV. Numărul abonaţilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale la 30 iunie 2006 era de aproximativ 4 milioane, iar rata de penetrare la nivel de gospodării era de 55% la aceeaşi dată.

Date complete despre evoluţia pieţei de comunicaţii electronice vor fi prezentate în cadrul conferinţei „Comunicaţii europene în România”, organizate de ANRC în data de 17 octombrie 2006. Prezentarea susţinută de Preşedintele ANRC în cadrul conferinţei de astăzi consultată pe pagina de Internet a ANRC.

Despre Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii

Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii este instituţia independentă de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale. În activitatea sa, ANRC urmăreşte ca obiective majore: promovarea concurenţei, protecţia intereselor utilizatorilor finali şi încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură. Pentru mai multe detalii despre ANRC vizitaţi www.anrc.ro.
Raluca Negoiţă, Şef Serviciu Media&Website, tel. 30.75.417
pr@anrc.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/autoritatea-nationala-de-reglementare-in-comunicatii/internetul-in-banda-larga-este-liderul-pietei-de-comunicatii-electronice