Febra Biocombustibilului

BUCURESTI - 15 iulie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

In numarul din aceasta saptamana, BusinessWeek Romania analizeaza oportunitatile de afaceri generate in Romania de cerintele Uniunii Europene de a produce biocombustibili, dar si efectele conformarii la acestea.

Febra Biocombustibilului

Potrivit directivelor de mediu ale Uniunii Europene, pana in 2010 5,75% din combustibilul folosit in transporturi trebuie sa fie de origine vegetala, iar pana in 2020 ponderea ar trebui sa ajunga la 10%.

“Romania are potential de a deveni cea mai buna tara din UE pentru productia de recolte energetice”, este de parere Paulo Carmona, Managing Director al Prio, divizia de biocombustibili a grupului portughez Martifer.

Omul de afaceri Ioan Niculae s-a implicat, la randul sau, pe aceasta piata, si a realizat recent o investitie de 55 milioane de euro pentru primul complex de fabrici integrate care va produce bioetanol in Romania.

Teoretic, potentialul agricol al Romaniei este de 14,7 milioane de hectare teren agricol, dintre care 9,4 milioane de hectare de teren arabil pot asigura suficienta materie prima pentru producerea unor cantitati importante de biocarburanti. Potrivit cererilor inregistrate la sucursalele Agentiei de Plati si Interventii pentru Agricultura din Romania, suprafetele eligibile de teren arabil destinate culturilor energetice pentru a primi sprijinul financiar de la UE au fost anul trecut de 148.000 de hectare, adica 1,6% din suprafata arabila a tarii.

“Cred ca solutia este subventionarea productiei de plante energetice si mentinerea scutirii de plata a accizelor pe biocarburanti”, afirma Emil Stepan, seful laboratului de bioresurse din cadrul Institului National de Cercetare si Dezvoltare pentru Chimie si Petrochimie din Bucuresti.

Insa, daca toti mai multi producatori mari isi redirectioneaza culturile alimentare catre productia de biocombustibil si toti mai multi producatori mici, oportunisti, vor dori sa profite de conjunctura si sa cultive rapita in loc de grau sau porumb, Romania risca sa aiba o problema. Efectele s-ar putea resimti pe plan social, ca urmare a productiilor tot mai mici de cereale si legume si a cresterii importurilor, ceea ce ar putea determina cresterea preturilor pentru aceste produse.

Afla din noul numar BusinessWeek Romania care este opinia guvernelor europene fata de piata de biocombustibil, de asemenea redactori BusinessWeek au realizat o analiza SWOT care prezinta dezavantajele majore pe care le-ar resimti economia romaneasca pe aceasta piata.

In acelasi numar BusinessWeek Romania: Banca Nationala limiteaza din nou creditarea pentru persoanele fizice; Cine are sanse sa obtina cea de-a sasea licenta de comunicatii mobile si care este miza?; Labirintul lui Putin - o incursiune in culisele regimului autocrat al liderului rus si detalii despre izolarea sa de Occident

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine, Cinemagia – singura revistă de cinema din România, Autocar - licenta exclusiva a primului titlu auto din lume).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.

bianca.manescu@bmg.ro
bianca.manescu@bmg.ro