Febra Mall-urilor

BUCURESTI - 15 aprilie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

In noul numar, BusinessWeek Romania realizeaza o analiza a investitiilor in plin avant in proiecte de tip mall. Investitorii sunt atrasi de perspectivele unor profituri mari ce pot fi realizate intr-un timp relativ scurt.

Febra Mall-urilor

Potrivit lui Michael Lloyd, Managing Partner al Proiectului Baneasa, a carui deschidere oficiala a fost anuntata pentru data de 18 aprilie, intreaga investitie ar putea fi recuperata in 7-8 ani. Asteptarile sale sunt confirmate de alte proiecte similare de retail, pentru care s-au putut obtine beneficii de 10-12% pe an.

In Bucuresti, urmeaza sa se deschida, conform anunturilor facute, 16 mall-uri in urmatorii 3-4 ani. In ultimul an au fost anuntate peste 130 de proiecte noi in toata tara, in conditiile in care acum exista acum 20 de mall-uri care deja functioneaza. Valoarea totala a proiectelor anuntate depaseste 5 miliarde de euro.

Potrivit declaratiilor specialistilor intervievati de BusinessWeek Romania, doar jumatate dintre mall-urile noi anuntate se vor putea concretiza, din cauza concurentei puternice si a crizei financiare care afecteaza indirect si Romania.

Finantarile sunt din ce in ce mai scumpe si mai dificil de obtinut, iar bancile sunt de acord sa finanteze doar proiectele cu un risc foarte scazut. “Piata imobiliara este in cadere, iar foarte multe fonduri de investitii au dat faliment sau au probleme si nu au anuntat inca”, spune Iulian Dascalu, proprietarul Iulius Group, care detine mall-uri in Iasi, Timisoara si Cluj-Napoca, acesta din urma fiind si cel mai mai mare mall din Romania la ora actuala.

Cu toate acestea, potrivit lui Dan Ionascu, directorul departamentului de evaluare din cadrul Cushman & Wakefield Activ Consulting, pana in 2011 oferta va acoperi complet cererea de mall-uri. Astfel, concurenta va obliga mall-urile sa gaseasca un concept nou si sa se diferentieze.

Alte subiecte in BusinessWeek Romania:

Schimbarea la fata
Dupa valul de preluari din sectorul financiar, urmeaza rebrandingul, cu “victime colaterale” si costuri. Printre cazurile cele mai recente se numara GE Money si achizitiile Groupama

Google: tot ce urca...
Numarul accesarilor reclamelor stagneaza, actiunile se prabusesc. Va putea gigantul minune al internetului sa-si continue numarul de magie?

Canapea pentru Craciun
Austriecii de la kika ataca retailul local de mobilier cu magazine mai mici si canapele rosii

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat in 1995 cu doua divizii de publicatii: Business Publishing (ce cuprinde saptamânalul in limba engleza Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook si revista de publicitate Campaign) si Lifestyle Publishing (Stuff – licenta revistei internationale de tehnologie Stuff Magazine, Cinemagia – singura revista de cinema din România, Autocar - licenta exclusiva a primului titlu auto din lume).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.

Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing executive, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro
marketing@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/febra-mall-urilor