Gigantul energiei

BUCURESTI - 29 iulie 2008

Comunicat tip General in Afaceri


In numarul din aceasta saptamana, BusinessWeek Romania analizeaza avantajele si dezavantajele pe care le-ar aduce crearea “campionului” energetic al Romaniei.

Crearea unor “campioni” nationali este o tendinta la moda acum, iar toate tarile din Europa Centrala si de Est vorbesc despre realizarea unor strategii bazate pe tipul acesta de companii.

Gigantul energiei

La randul sau, AVAS a finalizat proiectul de hotarare de guvern privind infiintarea companiei energetice nationale. Daca guvernul va accepta proiectul propus de AVAS, Electrica va prelua pachetele majoritare detinute de stat la Hidroelectrica si la cele doua complexuri energetice, in schimbul carora va emite actiuni de valoare egala cu valoarea reevaluata a acestor detineri. In plus, va avea si controlul asupra filialelor de distributie si furnizare care nu au fost inca privatizate: Muntenia Nord, Muntenia Sud si Transilvania Nord.

Unul dintre avantajele promovate de autoritati este ca noua companie va avea o anvergura regionala, va fi „bratul” economic al Romaniei pentru expansiunea, pe termen mediu, in Balcani, Republica Moldova si Ucraina. Cu alte cuvinte, va fi
atat un investitor puternic in regiune, inclusiv prin participarea la diverse procese
de privatizare, cat si un exportator de energie pe aceasta piata.

„E prea tarziu. Investitorii strategici au ocupat deja nisele la nivel regional”, considera insa Valeriu Binig, director pentru energie si utilitati la Fondul Romano-American pentru Investitii. O parte dintre necunoscutele legate de acest „campion” energetic vor fi lamurite saptamana aceasta, dupa ce guvernul va discuta proiectul propus de AVAS. Ramane de vazut modul in care noua strategie va fi implementata.

Afla din noul numar BusinessWeek Romania care vor fi sursele de finantare pentru “campionul” energetic si care este situatia complexului Craiova si a societatii Termoelectrica, care nu vor fi incluse in compania energetica integrata.

In acelasi numar BusinessWeek Romania: Dupa prima runda de discutii pe
marginea noilor reguli de creditare, BNR nu cedeaza teren in fata bancherilor, astfel ca bancile comerciale vor fi obligate sa fie mai transparente si mai atente la risc; In vreme ce vechile fabrici de sticla isi dau rand pe rand obstescul sfarsit, o noua generatie de producatori si prelucratori de sticla relanseaza acest sector; Premiile globale de design editia 2008 - Europenii, asiaticii si locuitorii Americii Latine au castigat cele mai multe Premii Internationale pentru Excelenta in design.

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Bianca Manescu, Marketing Executive, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau bianca.manescu@bmg.ro

bianca.manescu@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/gigantul-energiei