Privatizare sau restructurare?

BUCURESTI - 8 iulie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

In numarul din aceasta saptamana, BusinessWeek Romania analizeaza dilema cu care se confrunta statul in privinta viitorului companiilor pe care le mai are in portofoliu.

Privatizare sau restructurare?

Cazurile Oltchim si CEC reflecta alegerea pe care autoritarile o au de facut – obtinerea rapida de bani din vanzarea companiilor sau pastrarea lor si incercarea de a obtine profituri mai mari pe termen lung.

Oltchim a atras atentia germanilor de la PCC, care apreciaza organizarea si gradul de competenta al angajatilor de acolo, precum si faptul ca instalatiile sunt in general mai noi, iar tehnologiile folosite mai moderne decât in alte combinate din Europa de Est. “Dupa prima mea vizita la Oltchim am ajuns la concluzia ca fabrica de acolo este una dintre cele mai bine organizate din estul Europei”, spune Alfred Pelzer, managerul general al PCC. In plus, pozitionarea Oltchim destul de aproape de uriasele piete din Orientul Mijlociu, Turcia sau Ucraina, inseamna ca fabrica ar putea avea comenzi pentru export multi ani de acum inainte. Situatia Oltchim este, insa, complicata de majorarea de capital efectuata in 2003, prin care creantele catre stat au fost convertite in actiuni. Majorarea a fost contestata de actionarii minoritari, iar PCC, care achizitionase actiunile detinute de Lindsell la Oltchim, si-a vazut ponderea in actionariat crescand de la 1% la 13%. Acum, PCC incearca sa preia combinatul la un pret cat mai avantajos, in timp ce statul este interesat de diminuarea participatiei sale si obtinerea unui profit cat mai mare in urma acestei operatiuni.

In ceea ce priveste CEC, statul a refuzat oferta National Bank of Greece de 560 milioane euro pentru 70% din banca detinuta de stat, considerand-o prea mica. Intre timp, CEC a devenit CEC Bank, iar statul doreste ca banca 'sa fie lider pentru operatiunile bancare desfasurate de clientela din segmentul tinta - populatia si IMM din zona rurala si cea urbana sub 50.000 de locuitori', conform strategiei stabilite pentru perioada 2007 - 2011. Orientarea CEC spre aceasta categorie de clienti ar putea aduce profituri bune, intrucât se bazeaza pe prezenta exclusiva a sucursalelor CEC in anumite localitati mici. Nu e de neglijat nici potentialul CEC pentru banii Uniunii Europene, care vin pentru agricultura si dezvoltare rurala si pentru care CEC ar putea fi cofinantator.

Afla din noul numar BusinessWeek Romania cum ar trebui sa arate strategia de privatizare in opinia clasei politice din Romania, modificarile legislative privitoare la masurile preparatorii in vederea privatizarii si resursele cu care se vor duce la bun sfarsit obiectivele CEC Bank.

In acelasi numar BusinessWeek Romania: Transparenta modului de calcul al dobanzii si comisioanelor fixe ar putea detensiona relatia client/banca si reduce numarul restantierilor;Invazia straina pe piata recrutarii online continua – ultimul venit fiind gigantul american Careerbuilder;BusinessWeek a discutat cu Bill Gates, chiar inainte de “ultima” sa zi la Microsoft

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.




Bianca Manescu
bianca.manescu@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/privatizare-sau-restructurare