Verdict Campaign: Companiile pot sa fie responsabile !

BUCURESTI - 12 septembrie 2008

Comunicat tip General in Media / Publicitate

In ultimul timp, numarul programelor de responsabilitate sociala pe piata locala a crescut simtitor. In ultimul numar al revistei Campaign, Carmen Paun a aflat ce metode vor aplica majoritatea companiilor ca sa fie cu adevarat responsabile si sa arate acest lucru si publicului tinta. Din cover-story-ul revistei Campaign: “Companiile pot sa fie responsabile” puteti afla care este semnificatia conceptului de CSR, ce buget se aloca pentru programele de CSR, ce ROI aduce CSR-ul si previziunile pentru urmatoarea perioada. Articolul este sustinut si de doua interviuri acordate de Martin Liptrop – Regional CEO, Ogilvy PR Worldwide si Dragos Dehelean – Director general, Selenis. Activitatile de CSR au prins radacini pe piata locala in anii ’98-’99 si in special de catre multinationale. Din 2004 a cunoscut un boom, iar de atunci incep sa se intensifice.

Verdict Campaign: Companiile pot sa fie responsabile !

CARE ESTE DE FAPT SEMNIFICATIA CONCEPTULUI DE CSR
In tara noastra, conceptul de Corporate Social Responsability (CSR) este asociat mai mult cu implicarea companiilor in activitati menite sa aduca o schimbare in bine in cateva domenii cheie ale societatii romanesti. Pe pietele mature, actiunile de CSR vizeaza etica in afaceri, o dimensiune pe care in Romania se pune mai putin accent. Vedetele programelor de CSR in momentul de fata sunt mediul inconjurator, educatia, cultura, mediul social, drepturile omului si sportul. In interviul acordat revistei Campaign, Dragos Dehelean – director general, Selenis afirma ca in momentul de fata sunt anumite domenii neacoperite sau insuficient exploatate: “Exista prea putine initiative, comparativ cu nevoile sociale, in domenii precum: educatia, antreprenoriatul si incluziunea economico-financiara.

CAT TE COSTA SA FII RESPONSABIL ?
Platformele de responsabilitate sociala presupun de cele mai multe ori investitii serioase din partea companiilor: Petrom a investit in ultimii trei ani 16 milioane de euro in astfel de programe, iar campania “Respect pentru viitor” a avut un buget de 10 milioane de euro. Chiar daca URBB nu a dezvaluit suma exacta investita in programe de CSR, aceasta a afirmat pentru revista Campaign ca investitiile lor in aceasta directie au crescut cu 100% in ultimii 3 ani si ca investesc in fiecare an peste 1 mil $ in tehnologia folosita pentru a se asigura ca respecta mediul inconjurator.

PROBLEME SI RISCURI IDENTIFICATE IN CSR
Cea mai mare problema care exista pe piata din Romania in privinta programelor de CSR o reprezinta lipsa raportarii acestor programe. Aspectul va duce la concluzia ca exista o lipsa de transparenta in privinta bugetelor investite in programe sociale, a domeniilor in care s-au facut investitiile si a procesului decizional prin care s-a ajuns la domeniile respective. De multe ori compania percepe decizia de a investi intr-un program de CSR mai mult ca o datorie decat ca un act de bunavointa. O companie nu poate sa-si asume merite in domeniul responsabilitatii sociale pana cand nu redacteaza un raport public similar cu raportul financiar anual. Pentru astfel de raportari exista si standarde universale elaborate tocmai cu acest scop cum sunt cele din clasa Global Reporting Initiative Framework.
Conform lui Martin Liptrop este o strategie riscanta pentru o organizatie sa se implice intr-un dialog cu stakeholderii, fara a-si lua angajamentul ca va continua strategia de CSR pe termen lung. Martin Liptrop a gestionat de-a lungul carierei sale, programe globale de public affairs si de responsabilitate sociala corporatista pentru companii din TOP 100 Fortune. Este implicat in miscarea de CSR de 12 ani si de aproape 8 ani scrie rapoarte de CSR pentru multe companii din lume.

Pe langa materialul despre CSR, noul numar al revistei Campaign mai propune publicului sau: o dezbatere despre banner-ul online “Incepe banner-ul sa piarda credit pe site-uri ?”, un prim-plan despre noul studiu AdMarket in “Ce asteptari aveti de la AdMarket ?” si prima analiza din presa despre “Cum comunica clientii listati la Bursa ?”.

Despre Business Media Group

Campaign Romania este cea mai importanta revista de publicitate, media, marketing si PR de pe piata. Este editata de grupul de presa Business Media Group sub licenta Campaign UK, publicatie care de-a lungul celor 40 de ani de existenta a fost acreditata de industria internationala drept “Biblia publicitatii”. Campaign Romania cuprinde stiri, informatii, studii si tendinte despre industria locala de comunicare, alaturi de articole din revistele internationale Campaign UK, Marketing si PRWeek adaptate in limba romana.

Revista este editata de grupul Business Media Group care mai include publicatiile Biz, Business Review, BusinessWeek Romania, The WorkBook si Stuff; o divizie de evenimente si divizia de carte de afaceri.

Irina Mateescu
Marketing Coordinator
0728 556 314
irina.mateescu@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/verdict-campaign-companiile-pot-sa-fie-responsabile