Seminarul de analiza existentiala si logoterapie cu tema: Teoria emotiilor

Locul desfasurarii: str. Cpt. Pavel Zaganescu, nr 5, et 2, sec 6

Organizator: CPAP - Centrul de Psihologie de Actiune si Psihoterapie

Seminarul are ca obiect prezentarea introductiva a unor teme de interes practic din analiza existentiala si logoterapie : teoria emotiilor in acord cu cele patru motivatii fundamentale din cadrul analizei existentiale si logoterapiei.
Seminarul se adreseaza celor din domeniul psihologiei, psihoterapiei, psihiatriei, precum si celor interesati de psihologie, de aspecte ale dezvoltarii propriei personalitati si va fi sustinut de Smaranda Grosu, psiholog, psihoterapeut certificat in analiza existentiala si logoterapie.
Grupul participant va beneficia de prezentarea intensivă a abordărilor moderne în psihologie privind înţelegerea şi gestionarea emoţiilor şi sentimentelor. Seminarul este destinat atat studenţilor şi specialiştilor din domeniul psihologiei, psihiatriei, sociologiei, filozofiei, medicinei, literaturii etc., cat şi publicului larg interesat de dezvoltarea personalităţii proprii. Prin informaţii teoretice accesibile şi exerciţii practice atractive, prezentăm şi exersăm mai multe moduri în care emoţiile şi sentimentele pot fi identificate, canalizate, controlate şi chiar îmbunătăţite.
Avem ca fundal teoretic analiza existenţială şi logoterapia (şcoală de psihoterapie fondată de Victor FRANKL şi promovată azi în Viena de Alfried LANGLE).

Data la care se va desfasura seminarul este 3-4 decembrie 2005 (sambata – duminica), intre orele 10-16, la sediul Centrului de Psihologie de Actiune si Psihoterapie (CPAP) din str. Cpt. Pavel Zaganescu , nr. 5, sc A, et. 2, sec. 6, Bucuresti (zona Regie).
Costul seminarului este de 120 RON (1.200.000 ROL), cu reducere pentru studenti (100 RON) .


tel: 021 316 26 94/ 0722 453 906/ 0742 043 388

Despre C.P.A.P.- CENTRUL DE PSIHOLOGIE DE ACTIUNE SI PSIHOTERAPIE

In general, scopul grupurilor de creativitate si dezvoltare personala pentru copii si adolescenti urmaresc crearea unui spatiu in care copilul sa se poata exprima liber. Pentru unii este o descatusare, pentru altii este o descoperire a propriului interior si a propriilor capacitati, pentru cei mai multi este o sursa de energie si de creativitate.
• Grup pentru copii (2-5 ani) si parinti – in care parintii vor ajunge mai usor in lumea jocului si vor re-deveni copii ca sa fie aproape de copiii lor, sa reuseasca sa-i inteleaga si sa comunice cu ei, nu neaparat prin cuvinte. In care parintii care nu au putut sa se joace cand au fost copii, o pot face acum impreuna cu micutii lor pentru ca cei mici ne dau mereu sansa de a descoperi lucruri demult uitate.
• Grupul de creativitate pentru copii de 5-9 ani – la care paticipa doar copii si in care exprimarea prin cuvinte, mimica, gesture si abilitati manuale se imbina. Ce pot face copiii cu mainile lor este reprezentare a ceea ce vor putea face cu mintea lor in viitor, asa ca dezvoltarea abilitatilor manuale este foarte importanta si aducatoare de satisfactii pentru copii. “Am facut eu singur”, “Pot face din hartie si ata”, Uite ce am reusit sa inventez” – sunt doar cateva din exprimarile satisfactiei si increderii pe care copiii le dobandesc in acest mod.
• Grup pentru copii 9-14 ani – centrat pe punerea in aplicare a ideilor creative, realizarea unor obiecte utile, decorative, vestimentare (tricotaje, impletituri, masti si costume de carnival, decoraeea camerei, a mesei, a propriei camere, confectonare de cadouri pentru cei dragi). De asemnea, activitati de exprimare orala si in cris, colaje, relizarea unor reportaje, texte si fotografii pentru o revista a grupului.
• Grup de adolescenti – Perioada grea a dolescentei, plina de intrebari fara raspuns, de oscilatii, de temeri, de incercari de auto-cunoastere, de inceputuri de relatii dar si de abandonuri si nereusite, traite ca esecuri si neimpliniri este grea nu doar din cauza transformarilor pe toate planurilor, eforturilor mari si mizelor care exista ci si din cauza incapacitatii de comunicare si de deschidere. A putea exprima ce simti, a putea pune cuvinte si imagini peste ceea ce este in interior, a intra in comunicare verbala sau non-verbala cu adulti, adolescenti si copii – iata moduri de a descoperi creativitatea si puterea pe care adolescentii o au dar adesea o ignora.
• Grup de copii in gradinita si after school – constituirea unui grup de copii cu care psihologul va lucra acolo unde ei stau o parte din zi, ca activitate de dezvoltare personala si creativa. Jocul, sub diferitele lui forme si dezvoltarea exprimarii in toate modalitatile specifice varstei sunt activitatile pe care copiii le vor desfasura impreuna cu psihologul.
• Grup pentru copii cu dificultati – are ca scop elaborarea si exprimarea dificultatilor si a modului in care copiii traiesc problema lor. Pentru acesti copii, o mare parte din energia psihica este blocata de necesitatea adaptarii la reactiile celorlalti si la mediu. O relationare buna cu cei din jur, o exprimare libera si cresterea increderii in ei insisi reusesc sa inlature multe din obstacolele psihologice pe care le vedem sub forma inhibitiei, oboselii, depresiei, negativismului, lipsei de comunicare.

Participare: Intrare libera