Adunarea Generala a Membrilor Sectiunii Comert-Turism din cadrul CCIB

BUCURESTI - 4 iunie 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Recent, la sediul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti a avut loc Adunarea Generala a Membrilor Sectiunii Comert-Turism din cadrul CCIB. Documentele au fost supuse dezbaterii, atat prin votul exprimat in plenul Adunarii, cat si prin corespondenta.

Conform ordinii de zi, oamenii de afaceri bucuresteni din domeniul Comert-Turism au aprobat Raportul de activitate al Biroului Sectiunii, Raportul de activitate al Colegiului de Conducere al CCIB pentru perioada iulie 2006 - iunie 2007. In final, membrii Sectiunii si-au desemnat reprezentantii pentru Adunarea Generala a Membrilor CCIB.

In deschiderea Adunarii, presedintele-director general al CCIB, dipl. ec. Stefan D. Popa a aratat ca atat activitatea de comert, cat si cea de turism au inregistrat o dinamica deosebita in Bucuresti, ceea ce are ca rezultat preluarea unui numar tot mai mare de angajati si o contributie semnificativa la bugetul statului. Astfel, firmele inregistrate in Bucuresti realizeaza peste 35% din exportul total al Romaniei si 40% din importurile care intra in tara noastra.

„Bucurestiul – a mai precizat Stefan D. Popa – constituie atractia majora pentru turismul de afaceri din tara noastra, in Capitala avand loc 75-80% din evenimentele organizate la nivel national, 40% dintre acestea fiind initiate si derulate de companii straine. Nu este lipsit de interes sa amintim ca in 2006, Bucurestiul a atras cca 60% din totalul capitalului strain injectat in tara noastra. La toate acestea au contribuit si serviciile de promovare prin targuri si expozitii, Romexpo, cel mai mare organizator de targuri si expozitii din tara noastra, reusind performanta de a realiza 44 de manifestari expozitionale, reunind peste 8500 de firme din tara si strainatate.“

Raportul precizeaza preocuparea Sectiunii pentru atragerea de noi firme la activitatile CCIB, ale Sectiunii Comert-Turism, in special. „Nu trebuie sa fim insa exclusivisti-atragea atentia Constantin Rasnoveanu, vicepresedinte al Camerei, presedintele Sectiunii Comert-Turism – deoarece CCIB nu lucreaza numai cu si pentru membrii sai, ci se adreseaza intregii comunitati de afaceri din Municipiul Bucuresti, tuturor firmelor, fiind apreciata si recunoscuta ca organizatie de larga reprezentativitate de un numar de operatori economici net superior celui indicat de numarul membrilor inscrisi“.

Raportul evidentiaza obiectivele de interes major in care au fost consultati membrii Sectiunii, cu precadere cele referitoare la mult contestata Lege nr. 441 a societatilor comerciale, privatizarea CEC, precum si demersurile pentru asigurarea unui climat de stabilitate economica si politica in tara. O atentie deosebita a fost acordata pregatirii agentilor economici pentru a face fata la exigentele perioadei postaderare la Uniunea Europeana, prin seminarii, conferinte, pliante. Importante s-au dovedit participarile la reuniunile ADER si cele ale Comsiilor de Dialog Social, dezvoltarea parteneriatului public-privat, ca solutie eficienta de a realiza investitii majore in Capitala. CCIB va intensifica demersurile pentru a sustine eficient oamenii de afaceri in fata autoritatilor centrale si locale, de a sprijini dezvoltarea relatiilor lor economice prin activitati de informare, asistenta, initiere si de promovare de proiecte de cercetare-dezvoltare.

In acest sens, au fost reinnoite Protocoalele de Colaborare dintre CCIB si Primariile de sector, Institutia Prefectului, care cuprind puncte privind proiecte referitoare la dezvoltarea potentialului turistic al Capitalei, sustinerea cresterii economice, prin dezvoltarea zonelor comerciale traditionale, etc. In ceea ce priveste promovarea firmelor bucurestene, este de amintit, in principal, participarea Sectiunii Comert-Turism la organizarea Topului Firmelor la nivelul Capitalei si al sectoarelor, care, an de an, cuprind un numar tot mai mare de firme din zona comertului si turismului.

Dezvoltarea relatiilor cu Camera de Comert din Republica Moldova a condus la organizarea unor evenimente deosebite, precum Zilele Romaniei in Republica Moldova, Festivalul Vinului din Republica Moldova, editia a doua, misiunea economica CCIB cu ocazia targului „Fabricat in Moldova“, promovarea firmelor din Moldova prin publicatia on line „Afacerea“, organizarea unor intalniri la Bucuresti si Chisinau pentru schimburi de experienta intre membrii Sectiunii Comert-Turism si parteneri similari din tara vecina.

Participantii la discutii au punctat problemele carora trebuie sa li se acorde o atentie sporita. Apoi, relatiile bune cu Republica Moldova ne obliga si pe viitor, dar nici cele cu UE nu trebuie scapate din vedere, ca atare propun organizarea unei sesiuni speciale pentru a informa membrii Sectiunii asupra a ceea ce trebuie sa facem pentru a tine pasul cu partenerii europeni. La randul lor, Alisa Stoian (Prodexim Elegance), Nicolae Mihaiescu (BLUERIGE INTERNATIONAL) si multi altii si-au manifestat nemultumirea fata de modul cum puterea priveste mediul de afaceri, inapetanta sa pentru dialog, chiar dispretul aratat de sectorul public fata de nevoile IMM-urilor. Concluzia logica – CCIB trebuie sa devina portdrapelul operatorilor economici in lupta inegala cu autoritatile statului.

O propunere interesanta a venit din partea vicepresedintelui ANAT, George Sorin Nicolescu, privind realizarea unui Centru de informare turistica a Bucurestiului, dupa care sa se poata trece la organizarea unor tururi de oras, operatiune care depinde de aprobarile necesare din partea Primariei Generale. Raspunsul a venit prompt din partea presedintelui-director general al CCIB, care a promis ca acest Centru se va face foarte repede, ca si demersurile necesare la primariile de sector si Primaria Generala pentru aprobarea traseelor si a statiilor de preluare a turistilor.

„Asa cum am realizat campaniile de oprire a vanzarii CEC-ului catre investitori strategici extreni, ca si alte actiuni, cum ar fi oprirea de la aplicare imediata a Legii nr.441, vom milita pe mai departe pentru satisfacerea oricaror nevoi a mediului de afaceri, pentru ca CCIB a devenit o voce din ce in ce mai redutabila in societatea romaneasca“, a conchis dipl. ec. Stefan D. Popa.

Departamentul Presă al CCIB

Despre Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti

Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti
Bd. Octavian Goga, nr. 2, Sector 3, 030982, Bucuresti - Romania
Telefon: 319.00.79
www.ccib.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/camera-de-comert-si-industrie-a-municipiului-bucuresti1/adunarea-generala-a-membrilor-sectiunii-comert-turism-din-cadrul-ccib