CEFIN HOLDING 2006 – 2010: STRATEGIE SI VIZIUNE IN DOMENIUL AUTOMOTIVE

BUCURESTI - 15 mai 2008

Comunicat tip General in Auto

Cefin Holding, furnizor specializat de servicii integrate în domeniul transporturilor, a prezentat strategia de dezvoltare a companiei până în anul 2010, în contextul evoluţiei pieţei de automotive din România.

CEFIN HOLDING 2006 – 2010: STRATEGIE SI VIZIUNE IN DOMENIUL AUTOMOTIVE

Astfel, Cefin Holding aşteaptă o triplare în 2010 a cifrei de afaceri şi a investiţiilor - comparativ cu 2006, prin extinderea reţelei de puncte de lucru, prin mărirea numărului de personal, extindereai gamelor de produse şi servicii, precum şi prin adoptarea unei strategii orientate spre calitate şi eficienţă.

Rezultatele Cefin Holding reflectă atât eforturile echipei Cefin cât şi succesul de piaţă pe care compania l-a înregistrat în ultimii ani. Cu o cifra de afaceri aşteptată la peste 400 de milioane de euro în acest an, în creştere cu 47,9% faţă de 2007 şi dublu faţă de nivelul anului 2006, grupul italian este deja prezent în Topul 100 al companiilor private din România.

Stefano Albarosa, CEO Cefin Holding, spune că aceste rezultate se datorează în primul rând strategiei de dezvoltare construite, cu respectarea valorilor după care acţionează - importanta clientului, a angajaţilor şi a rezultatelor în activitate – dar şi modalităţii de abordare a business-ului: 'Nu ne caracterizeaza ce facem, ci cum facem'.

Din datele financiare 2006-2010 prezentate de Stefano Albarosa, reiese triplarea cifrei de afaceri la sfârşitul perioadei, până la aproape 610 milioane euro, prin eficientizarea activităţilor, alături de creşterea EBIT de la 3,5% la 4,5% din cifra de afaceri, respectiv, o mărire de patru ori faţă de 2006.

Strategia Cefin de dezvoltare prin optimizare, inovare şi creştere susţinută implică investiţii substanţiale, în creştere de la 16 milioane în acest an până la aproape dublu în 2010.

Pentru România, Stefano Albarosa arată că succesul vine şi din faptul că întreg business-ul este condus nu de un singur om, ci de o echipă capabilă să îndeplinească viziunea corporaţiei, formată numai din manageri români.

Cefin Autovehicule Comerciale, importator al vehiculelor Iveco şi distribuitor de camioane rulate, este divizia care realizează circa jumătate din business-ul automotive al Cefin Holding. Activând pe o piaţă de circa 36-38.000 de vehicule comerciale vândute anual, cu un trend crescător de 18-20%, în acest an, divizia are în plan majorarea cotei de piaţă de la 9,5% în prezent la 11% în 2010, echivalentul în livrări a circa 4.000 de camioane noi şi a altor 2.000 unităţi rulate. Potrivit directorului general Emilian Nahorniac, această evoluţie va fi posibilă prin deschiderea a 12 noi centre de distribuţie, dublarea numărului de angajaţi, prin întărirea parteneriatului cu Iveco SpA, prin gestionarea directă a relaţiei cu clienţii şi partenerii şi prin realizarea sinergiei cu celelalte divizii ale holdingului.

Un trend asemănător urmează şi Cefin Automotive, divizia înfiinţată în scopul de a oferi servicii integrate pentru transportatori - piese, anvelope, echipamente de service, logistica. Indicatorii urmăriţi de directorul general Monica Dan sunt atingerea unei cote de 22% din piaţa de piese de schimb – estimată în prezent la 200 milioane euro – precum şi acoperirarea a 16% din piaţa anvelopelor de camion, evaluată la un total de 90 milioane euro. Strategia de dezvoltare a diviziei se bazează pe dezvoltarea programului OEM (Original Equipment Manufacturers), care să ofere clienţilor de camioane o alternativă de calitate şi mai economică pentru piesele de schimb de origine, pe dezvoltarea activităţii de reşapare a anvelopelor, alături de extinderea gamelor de produse. Rezultatul aşteptat este majorarea cifrei de afaceri cu circa 100% până în 2010.

EuroBody, carosierul Grupului Cefin, cu un portofoliu în 2007 de peste 1500 de carosări în valoare de circa 18 milioane de euro, urmăreşte o creştere a producţiei cu 60%, targetând o cotă de piaţă de 30% în 2008. În următorii trei ani, strategia diviziei prevede retehnologizarea fabricilor existente de la Bucureşti, Cluj, Timişoarea, implementarea standardului de calitate ISO 90001 TUV NORD şi construirea unei noi fabrici de 10.000 de metri pătrati la Bucuresti. Directorul general Ovidiu Vlad îşi propune până la sfârşitul perioadei şi extinderea reţelei de service în Râmnicu-Vâlcea, Braşov, Bacău, Oradea, Craiova, Constanţa şi Iasi. Obiectivul strategic al diviziei este crearea unui portofoliu de export de circa 1500 de caroserii specializate şi extinderea afacerii până la o cifră de afaceri anuală de circa 50 milioane de euro.

4Bus, divizia de autovehicule de transport persoane, în parteneriat cu fabrica Astra Bus din Arad la care deţine 72,5% din acţiuni, va încheia acest an cu vânzări de peste 31 de milioane de euro, realizate cu preponderenţă prin penetrarea pieţei operatorilor publici de transport urban, dar şi a celei a operatorilor privaţi de transport interurban şi turistic. Cu livrari însemnate catre municipalităţile Cluj-Napoca, Suceava şi Bucuresti, pe de o parte, şi livrari apreciabile către operatori privaţi, 4Bus a realizat in 2007 o cota de piaţă de 18,5% şi şi-a adjudecat locul trei în ierarhie. Directorul general George Stamate previzionează în 2010 o cotă de piaţă în Romania comparabilă cu cea a producătorului Iveco-Irisbus în Europa, de cca 25%, scopul declarat fiind acela de a fi un furnizor important de servicii integrate în domeniul transporturilor de persoane şi a ajunge cel mai mare producător autohton de vehicule de transport persoane.

Agroexpert Capital, specialistul în echipamente agricole al Grupului Cefin, a realizat în primul an de existenţă o cifră de afaceri de cca 4 milioane de euro, ca distribuitor în Romania al brandurilor Challenger, Horsch şi FAE. Directorul de operaţiuni Melania Ungureanu estimează că în 2010 cifra de afaceri va creşte de 5 ori faţă de valoarea actuala, prin extinderea reţelei de distribuţie în ţara şi în Republica Moldova cu 7 noi centre.

Cefin Systems, divizia IT&C a Grupului, este, în principal, furnizor de soluţii integrate pentru managementul flotelor auto, în calitate de instrumente esenţiale pentru controlul şi reducerea costurilor de exploatare. Directorul general Cati Mocanu apreciază ca o dată cu creşterea pieţei de vehicule comerciale şi a interesului pentru managementul flotelor prin GPS , cifra de afaceri va înregistra în 2010 o valoare cu circa 90% mai mare faţă de anul 2007.

Despre Cefin Romania

CEFIN este o societate comercială multinaţională înfiinţată în 1995, având ca obiect de activitate oferirea de servicii integrate în domeniile automotive, producţie şi imobiliare. Compania activeaza in Romania, Ungaria si Bulgaria.
Leonard Ancuta
PR Editor
leonard.ancuta@cefin.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/cefin-romania/cefin-holding-2006-2010-strategie-si-viziune-in-domeniul-automotive