15 practicieni de resurse umane au participat la seminarul „Auditul lingvistic in procesul de recrutare”

BUCURESTI - 23 aprilie 2015

Comunicat tip General in Afaceri, IT&C, Media / Publicitate, Internet, HR

Live site

Pe 21 aprilie 2015, la sediul Centrului de Limbi Straine A_BEST, a avut loc seminarul „Auditul lingvistic in procesul de recrutare”, un eveniment organizat de A_BEST, in parteneriat cu British Council, la care au participat 15 practicieni de resurse umane din cateva companii multinationale din Bucuresti.

Pe 21 aprilie 2015, la sediul Centrului de Limbi Straine A_BEST, a avut loc seminarul „Auditul lingvistic in procesul de recrutare”, un eveniment organizat de A_BEST, in parteneriat cu British Council, la care au participat 15 practicieni de resurse umane din cateva companii multinationale din Bucuresti.

In prima parte a seminarului, Nicoleta Stroie – Head of Corporate Course Department, in cadrul Centrului de Limbi Straine A_BEST, a vorbit despre rolul pe care auditul lingvistic il are in procesul de recrutare. Ea a precizat ca auditul lingvistic poate fi de doua tipuri: „macro” si „micro” si ca poate fi aplicat la nivelul intregii companii, a unui singur departament sau poate fi concentrat pe un anumit grup de angajati. Potrivit Nicoletei Stroie, auditul lingvistic de tip „macro” se aplica la nivel de companie si are rolul de a identifica barierele lingvistice si intercultarale. Acesta presupune ca auditorul sa mearga la compania beneficiara, pentru a face o analiza si pentru a scrie un raport in care expune cauzele care determina aparitia dificultatilor de comunicare si pentru a prezenta solutiile posibile pentru rezolvarea acestor probleme. In ceea ce priveste auditul de tip „micro”, acesta reprezinta practic testarea in sine si are scopul de a identifica nivelul de cunoastere a unei limbi straine atat de catre angajatii existenti, cat si de catre candidatii pe posturile vacante.

„Este recomandat ca auditul lingvistic sa fie parte integranta din procesul de recrutare si selectie a candidatilor care aplica pentru posturile vacante dintr-o companie,” a subliniat Nicoleta Stroie. Totodata, ea a mai precizat: „companiile care cumpara servicii de testare, trebuie sa se asigure ca furnizorul utilizeaza teste elaborate in conformitate cu standardele internationale si respecta cerintele Common European Framework (CEF).”

In cea de-a doua parte a seminarului „Auditul lingvistic in procesul de recrutare”, David Lewis, Academic & Digital Manager in cadrul British Council, a sustinut un discurs pe tema „The value of English for Business: language assessment and growth.” David Lewis a prezentat cateva studii despre impactul pe care cunoasterea limbii engleze de catre angajatii companiilor il are asupra performantei organizatiilor la nivel international, indiferent de sectorul de activitate al acestora. Totodata, reprezentantul British Council a vorbit despre Aptis, un produs business-to-business care ajuta organizatiile si institutiile sa stabileasca nivelul de limba engleza al angajatilor, potentialilor angajati etc.

David Lewis a precizat:„Structura inovatoare a testului evalueaza abilitatile candidatilor de a rezolva sarcini lingvistice, precum redactarea unui e-mail sau purtarea unei conversatii in contexte diferite. Candidatii isi pot demonstra capacitatea de a intelege si comunica in limba engleza in situatii reale, fiind evaluate abilitatile de Reading, Writing, Speaking si Listening, in conformitate cu Scala de Referinta Comuna Europeana.”

In ultima parte a evenimentului „Auditul lingvistic in procesul de recrutare”, invitatii au participat la o sesiune de networking.

Organizator eveniment: Centrul de Limbi Straine A_BEST

Parteneri eveniment: British Council, comunicatedepresa.ro, Femei in Afaceri, A_BEST Business Lounge, Business Woman, Open4Business, FABIZ, Porphyras 

Despre A_BEST Interactiv

SC A_BEST Interactiv SRL